طرح های جایگزین برخی از بناهای تاریخی و دیدنی جهان

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/ این خبر پیرامون طرح های جایگزین برخی از بناهای تاریخی و دیدنی جهان برای شما نوشته شده است.

طرح های جایگزین برخی از بناهای تاریخی و دیدنی جهان

برج پل در لندن

تعداد زیادی از پل های روی رودخانه تایمز زیبا هستند، اما هیچ کدام به اندازه تاور بریج مجذوب کننده نیستند. طرح فعلی این پل تنها طرح مطرح شده برای ساخت آن نبود. زمانیکه شرکت شهرسازی لندن تصمیم گرفت پلی را در مکان فعلی برج پل بسازد، فراخوانی برای دریافت ایده های پیشنهادی داده شد و پس از اعلام این فراخوان، بیش از 50 پیشنهاد به دست شرکت مذکور رسید. یکی از ایده های پیشنهادی برای ساخت برج پل از طرف فردی به نام فردریک بارنت برای شرکت شهرسازی لندن ارسال شده بود. بارنت پیشنهاد کرده بود پل دوبلکسی ساخته شود که بدون متوقف کردن وسایل نقلیه بالای آن، کشتی ها بتوانند از زیرش عبور کنند. البته داوران کمیته طراحی پل ترجیح دادند که پیشنهاد بارنت را رد کنند و یک پل تزئینی تر بسازند.

پیشنهاد برنده برای ساخت پل برج از طرف سر هوراس جونز ارائه شد. اجرای این طرح هشت سال طول کشید.

طاق پیروزی در پاریس

آیا می توانید به جای طاق پیروزی ظریف پاریس، یک فیل بزرگ را تصور کنید؟ نه، ما هم نمی توانیم. اما این همان طرحی است که از طریق چارلز ریبارت معمار فرانسوی پیشنهاد شد. قرار بود فیل بزرگ مغرور با 3 طبقه و یک راه پله مارپیچ بایستد البته مقامات فرانسه این طراحی عجیب و غریب را رد کردند. در عوض، بنای تاریخی طاق پیروزی در سال 1806 به دست ناپلئون به بهره برداری رسید و قرار بود نشان دهنده قدرت نظامی فرانسه و ادای احترام به افرادی باشد که در جنگ برای پیروزی فرانسه جنگیده بودند. فرم بنا و نقش برجسته های روی آن براساس نظرات ژان فرانسوا-ترز شالگرین معمار فرانسوی معین شد.

بنای طاق پیروزی فرانسه در طول 3 دهه ساخته شد و در سال 1836 با حضور لوئیس فیلیپ افتتاح شد. بنای طاق پیروزی امروزه یکی از نمادهای شهر پاریس است.

برج ایفل

برج ایفل مشهورترین نماد فرانسه و شهر پاریس است. نام این برج از نام گوستاو ایفل مدیرعامل شرکت ناظر بر ساخت بنای برج الهام گرفته شده است، اما در واقع امیل نوگوئر و موریس کوچلین دو مهندس شاغل در شرکت ایفل در سال 1884 ایده اولیه ساخت برج ایفل را طراحی کرده و پیشنهاد دادند. این طرح بی شک شباهتهایی به شکل فعلی برج ایفل داشت، اما بسیار واضح تر و ساده تر از محصول نهایی بود.

بیشتر بخوانیدبرج ایفل پاریس | نمادی از شهر هنر و مد در فرانسه

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی با سقفی که شبیه مجموعه ای از موجهاست، یکی از جاذبه های گردشگری بندر سیدنی به شمار میرود. طرح اولیه ساخت این جاذبه گردشگری از طرف اوتزون معمار دانمارکی پیشنهاد داده شد، اما این طرح بدون رقیب نبود. در واقع، اوتزون در قالب یک مسابقه 223 طرح پیشنهادی خلاق را شکست داد. یکی از طرح های شکست خورده که رتبه دوم مسابقه را کسب کرد، طرح پیشنهادی جوزف مارزلا برای ساخت خانه اپرای سیدنی بود. داوران مسابقه طرح دایره ای و مارپیچ مارزلا را پسندیدند و درباره آن اظهار نظر کردند؛ اما در نهایت خانه اپرای سیدنی را براساس ایده پیشنهادی اوتزون ساختند. اجرای این طرح بسیار پرهزینه و پیچیده بود.

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی نیز یکی دیگر از بنا های معروف سیدنی و استرالیا بحساب می آید. این پل در سال 1932 ساخته شده و مرکز شهر سیدنی را به حومه شهر متصل می کند. پل بندرگاه سیدنی در طول 8 سال ساخته شد و طراحی آن نتیجه همفکری مهندسانی چون جان بردفیلد و سر رالف فریمن بود. فرانسیس ارنست استوو معمار نیز در سال 1922 طرحی چشمگیر را برای ساخت پل بندر سیدنی پیشنهاد کرد. طرح او شامل 3 دهانه بزرگ بود و این دهانه ها از دل برجی با ارتفاع 500 فوت معادل 152 متر بیرون می آمدند. اگر پل بندرگاه سیدنی براساس طرح پیشنهادی فرانسیس ارنست استوو ساخته میشد، منظره شهر سیدنی با آنچه امروز دیده می شود، بسیار متفاوت بود.

منبع: همگردی
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2009

به "طرح های جایگزین برخی از بناهای تاریخی و دیدنی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های جایگزین برخی از بناهای تاریخی و دیدنی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید