عجیب ترین بازیافت جهان شکل می گیرد ، تبدیل پره های توربین به پاستیل و نوشیدنی ورزشی!

به گزارش مجله آی سیب، پره های قدیمی توربین های بادی به لطف رزین جدیدی که می تواند در انتها چرخه استفاده به پاستیل تبدیل شوند!

عجیب ترین بازیافت جهان شکل می گیرد ، تبدیل پره های توربین به پاستیل و نوشیدنی ورزشی!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، دانشمندانی که این رزین کامپوزیت را ساخته اند می گویند، می توان از آن برای ساخت میز، سینک، چراغ عقب خودرو، پوشش لپ تاپ و پوشک نیز استفاده کرد.

این ابداع از طریق کارشناسان دانشگاه ایالتی میشیگان در ایالات متحده شکل گرفت که الیاف شیشه را با یک پلیمر گیاهی و یک پلیمر مصنوعی ترکیب کردند.

نیروی باد یک شکل فزاینده محبوب از انرژی های تنوپذیر است، اما زمانی که زمان تعویض پره های بزرگ توربین پس از 20 تا 25 سال فرا می رسد، دفع زباله ها مشکل ساز می شود.

تیغه ها که از ترکیبی از فایبرگلاس و رزین ساخته شده اند، می توانند در برابر بادهای شدید مقاومت کنند و به اندازه کافی سبک هستند تا بچرخند، اما به راحتی خرد نمی شوند، چه برسد به بازیافت.

تا سال 2050، پیش بینی می شود که جهان باید سالانه دو میلیون تن زباله پره های توربین بادی را دفع کند.

در حال حاضر، تیغه های از کار افتاده جهان بیشتر در مکان های مخصوص دفن زباله قرار داده می شوند؛ جایی که تجزیه آنها قرن ها طول می کشد.

با این حال، دکتر جان دورگان و تیمش در دانشگاه ایالتی میشیگان می گویند که رزین کامپوزیتی نوی که می تواند این غول ها را بسازد، بعدا می تواند به پره های توربین نو یا محصولات مختلف دیگر بازیافت شود.

اینکه این ماده به چه چیزی تبدیل می شود بستگی به نحوه دستکاری دانشمندان دارد، اما با استفاده از محلول قلیایی می توان آن را به شیرینی و نوشیدنی های ورزشی هم تبدیل کرد!

دکتر دورگان گفت: ما لاکتات پتاسیم غذایی را بازیابی کرده و از آن برای ساختن پاستیل استفاده کردیم که من خوردم. اتم کربن مشتق شده از یک گیاه، مانند ذرت یا علف، هیچ تفاوتی با اتم کربنی که از سوخت فسیلی به دست می آید، ندارد. همه اینها بخشی از چرخه کربن جهانی است و ما نشان داده ایم که می توانیم از زیست توده در این زمینه به مواد پلاستیکی بادوام برویم و به مواد غذایی برگردیم.

بیشتر بخوانید:

  • وقتی پوست گوجه فرنگی به کمک بازیافت زباله های الکترونیکی می آید!

علاوه بر ساختن شیرینی، می توان از محلول قلیایی برای ساخت پنجره ها و چراغ های عقب خودرو استفاده کرد و با مخلوط کردن مواد با مواد معدنی مختلف، سنگ درست ساخت که می توان از آن برای ساخت پیشخوان و سینک استفاده کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2140

به "عجیب ترین بازیافت جهان شکل می گیرد ، تبدیل پره های توربین به پاستیل و نوشیدنی ورزشی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین بازیافت جهان شکل می گیرد ، تبدیل پره های توربین به پاستیل و نوشیدنی ورزشی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید