عملکرد ضعیف دولت دربخش فرهنگ کردستان، ظلم نمایندگان به ورزش استان

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، سالار مرادی شامگاه یکشنبه در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران استان کردستان گفت: با توجه به فرهنگی بودن استان پذیرش مسئول فرهنگی غیر بومی غیر قابل قبول است.

عملکرد ضعیف دولت دربخش فرهنگ کردستان، ظلم نمایندگان به ورزش استان

وی اضافه کرد: انتصاب فردی غیربومی و ناآگاه با فرهنگ کردستان در سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با فرهنگی بودن استان و شعارهای انتخاباتی دولت تدبیر و امید همخوانی ندارد و انتظار بازنگری این حوزه از دولت در استان کردستان مطالبه ای به حق است.

وی ادامه داد: همچنین گماردن افراد غیر بومی در سمت های دیگر فرهنگی استان نیز در ادامه عملکرد نا مطلوب دولت باعث ضعیف شدن حوزه فرهنگ کردستان شد و این امر برای کنندگان و مردم استان غیر قابل پذیرش است.

کننده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: در حال حاضر با توجه به تذکرات داده شد وزارت ارشاد تا حدودی جلوی خطاها را گرفته اما دولت باید در کردستان عملکرد نامطلوب حوزه فرهنگ را جبران کند.

مرادی گفت: انتخاب مدیر بومی برای حوزه فرهنگ و ارشاد استان فرهنگی کردستان ضروری است و انتظار می رود دولت در کمترین زمان ممکن این مطالبه مردم و کنندگان را محقق کند.

وی اضافه کرد: کردستان استانی فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نام گذاری شده است و در این راستا انتظار می رود فردی بومی و آشنا با راه و چاه فرهنگ بومی استان در این حوزه سکان دار باشد.

جذب سرمایه گذار اولویت کاری کنندگان مجلس

کننده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به مشکل در حوزه اقتصاد استان بیان نمود: در حال حاضر یکی از اولویت های کاری کنندگان جذب سرمایه گذار در حوزه های اقتصادی است.

مرادی یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر استان با مشکل اشتغال، اقتصاد و نبود زیرساخت ها رو به رو است و استفاده از تمام توان سرمایه گذاران در راستای رفع این کاستی ها دغدغه کاری کنندگان است.

وی ادامه داد: آمار دقیقی در خصوص گردش سرمایه افرادی که به عنوان سرمایه گذار از تسهیلات استان کردستان استفاده می کنند در دستگاه های متولی این بخش وجود ندارد.

کننده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: در حال حاضر مهم ترین دغدغه در این حوزه جذب سرمایه گذار حتی با حداقل مزیت ها در بحث اشتغال زایی و ارتقای شاخص های است و باید قبول کنیم که کردستان در بیشتر شاخص ها بسیار ضعیف تر از میانگین کشوری است.

مرادی گفت: در طول چند سال گذشته با رکود شدید در عرصه تولید روبرو بودیم و همین امر باعث عدم حضور سرمایه گذاران به استان شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر بسکمک از واحده های تولیدی استان یا غیر فعال و یا نیمه فعال هستند و این امر نشالنه مطلوبی برای جذب سرمایه گذار نیست.

کننده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس بیان نمود: کنندگان با توجه به شرایط موجود توان خود را بر روی فعال سازی و تقویت واحدهای تولیدی موجود در استان گذاشته اند.

مرادی با اشاره به این مطلب که چرخه تولید استان حتی به شرط واگذاری به سرمایه گذاران غیر بومی در چنین شرایطی باید احیاء شود، یادآور شد: رفع مسائل کردستان نیازمند عزم پایدار کنندگان، دولت و مردم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر با تلاش مجمع کنندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در راستای جذب سرمایه گذار، کمک به رفع مسائل زیر ساختی و اقتصادی و تلاش در راستای توسعه استان موفقیت هایی خوبی حاصل شده است.

کننده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به این مطلب که تمام توان دولت در طول دو سال گذشته در حوزه مذاکرات هسته ای صرف و هزینه شد، گفت: متاسفانه به این دلیل دولت نتوانست در رفع مسائل استان قدم چندان مطلوب و محسوسی را بردارد.

مرادی گفت: همچنین باید پذیرفت که در دو سال پیش رو نیز با توجه به حجم بالای مسائل مردم کردستان در زمینه بیکاری، پایین بودن متوسط سرانه استان و نبود زیر ساخت های کافی نباید انتظار حرکت ملموس و قابل لمسی در بحث توسعه استان را داشت.

بخش قابل توجهی از اعتبارات سال 93 به حوزه توسعه راه های روستایی اختصاص یافت

وی در بخش د یگری از سخنان خود اضافه کرد: بخش قابل توجهی از اعتبارات سال 93 که در اختیار مجمع کنندگان بود به حوزه توسعه و ارتقای راه های روستایی اختصاص یافت.

کننده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس بیان نمود: متوسط بهره مندی روستاهای استان از راه آسفالته و مناسب 40 درصد یعنی کمتر از نصف میانگین کشوری است و رفع این مشکل به عنوان یک دغدغه مهم در دیدارهای مختلف با مسئولان مطرح شده است.

مرادی یادآور شد: بحث توسعه زیرساخت های راه به ویژه راه های اصلی که حلقه گردشگری استان را تشکیل می دهند همواره مورد توجه کنندگان بوده و این مهم را در نظارت جدی در اختصاص اعتبارات در دستور کار قرار داده اند.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتبارات خاصی به این حوزه تعلق گرفت و خوشبختانه پروژه های مختلفی نیز اجرا شد و انتظار می رود با اقدامات صورت گرفته در بازه زمانی مناسب شاهد تغییر اندکی در بهبود شرایط راه های استان باشیم.

رفع مسائل و بحران حوزه آب شرب در روستاها ضروری است

کننده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به بحران آب به خصوص در روستاهای استان گفت: رفع مسائل و بحران حوزه آب شرب در روستاها بیش از پرداختن به ساخت و ارتقای جاده و راه در شرایط کنونی اهمیت دارد.

مرادی گفت: روستاهای استان که بخش اصلی تولید کنندگان استان را در خود جای داده اند با مشکل آب رو به رو است و در صورت عدم ارائه راه کار مناسب این امر تبعات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: مهاجرت روستائیان به شهرها یکی دیگر از بحران ها در استان است که باعث لطمه زدن به جایگاه اصلی تولید شده است.

مجمع کنندگان بزرگترین ظلم به حوزه ورزش استان کرد

کننده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس در بخشی از سخنان خود بیان نمود: متاسفانه به دلیل عدم اطاعات کافی در ابتدای ورود کار کنندگان مجمع کنندگان بزرگترین ظلم را به حوزه ورزش استان کرد.

مرادی یادآور شد: نخستین عزل و نصب های کنندگان مجلس استان کمتر از یک ماه بعد از سر کار آمدن صورت گرفت که متاسفانه بدون برنامه ریزی و دانش لازم شکل گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تغییر دوباره مدیریت این سازمان در کمتر از یک سال از نخستین تغییر باعث برهم زدن ثبات مدیریتی این حوزه شد.

کننده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: در حال حاضر عملکرد این حوزه تا حدودی مطلوب است اما ورزش استان با بحران رو به رو است چرا که با وجود تزریق 11 میلیارد و 400 میلیون تومان در دو مرحله به توسعه فضا های ورزشی، مسائل حوزه ورزش استان جبران نشده.

مرادی گفت: با وجود اینکه اولویت های مهم استان در بحث سرمایه گذاری و توسعه است اما پنج درصد اعتبارات از محل ماده 180 به بحث توسعه زیرساخت ها و سایر بخش های ورزش اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود با ثبات مدیریتی در این حوزه و تزریق اعتبارات مناسب شاهد ارتقای ورزش استان باشیم چرا که کردستان ظرفیت و توان شکوفایی را در ورزش دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 797

به "عملکرد ضعیف دولت دربخش فرهنگ کردستان، ظلم نمایندگان به ورزش استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد ضعیف دولت دربخش فرهنگ کردستان، ظلم نمایندگان به ورزش استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید