فروش اینترنتی بلیت هواپیما ویژه اربعین ممنوع شد ، معین نرخ ویژه اربعین برای زائران

به گزارش مجله آی سیب، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سال جاری فروش اینترنتی بلیت هواپیما ویژه ایام اربعین ممنوع شده و با هماهنگی دستگاه های نظارتی و پلیس فتا به شدت با آن برخورد می گردد.

فروش اینترنتی بلیت هواپیما ویژه اربعین ممنوع شد ، معین نرخ ویژه اربعین برای زائران

به گزارش ایرنا، مرتضی دهقان در نشست شورای حمل ونقل و لجستیک با حضور وزیر راه و شهرسازی، اضافه کرد: تا کنون 626 مجوز پرواز برای ایام اربعین صادر شده و طبق برنامه ریزی تا 720 مجوز برای پرواز به فرودگاه های نجف و بغداد ظرفیت ایجاد شد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت: ایرلاین ها می توانند درخواست خود برای ایجاد جهت پروازی جدید به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال نمایند تا در صورت موافقت نرخ گذاری بر اساس مسافت انجام گردد.

در این جلسه مطرح شد که دامنه قیمت بلیت پروازهای ویژه ایام اربعین حدفاصل 20 تا 30 مهر ماه با احتساب مسافت مبدا و مقصد است و در قبال بلیت های دو طرفه، اگر رفت و یا برگشت در بازه های زمانی ذکر شده 10 روزه نباشد، شرکت ها موظف اند نرخ اعلامی ویژه اربعین را در نظر بگیرند.

دهقان، همچنین گزارشی از برنامه ریزی انجام شده در مورد مدیریت و برنامه ریزی در مدیریت سفرهای اربعین ارائه کرد و گفت: دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس درون شهری برای جابه جایی زوار بین مرز تا پایانه مرزی و هزار و 250 دستگاه دیگر داخل خاک عراق تا مرز به زائران خدمات ارائه می نمایند.

در این جلسه عنوان شد، نرخ بلیت ویژه اتوبوس ها به مناسبت ایام اربعین حسینی امسال افزایش نداشته است، اما افزایش قیمتی که در ابتدای امسال برای اتوبوس ها در نظر گرفته شده موجب تغییر اندکی در قیمت بلیت اتوبوس های ویژه اربعین می گردد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه تأکید کرد: باید سطح خدمات پروازی به گونه ای باشد که مردم برای سفرهای اربعین نسبت به گذشته بیشتر از هواپیما استفاده نمایند.

وی در ادامه خطاب به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، خواهان معرفی نماینده ویژه این سازمان در عراق برای جلوگیری یا پیگیری و رسیدگی به مسائل و اتفاق های ناگهانی در قبال ایرلاین ها و زائران شد.

وزیر راه و شهرسازی خواهان هماهنگی بیشتر بین شرکت راه آهن و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای شد تا زائران در زمان برگشت پس از انتقال به هاب های کرمانشاه، همدان و خرمشهر با استفاده از حمل ونقل ریلی به شهرهای محل سکونت خود برسنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 424

به "فروش اینترنتی بلیت هواپیما ویژه اربعین ممنوع شد ، معین نرخ ویژه اربعین برای زائران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اینترنتی بلیت هواپیما ویژه اربعین ممنوع شد ، معین نرخ ویژه اربعین برای زائران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید