فعالیت 120 شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی خودرو ، نمونه خودرو های برقی سال آینده به بازار وارد می شوند

به گزارش مجله آی سیب، دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: در حال حاضر 120 شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی خودرو ها فعالیت دارند.

فعالیت 120 شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی خودرو ، نمونه خودرو های برقی سال آینده به بازار وارد می شوند

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی خودرو های آینده که امروز در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار گردید، اظهار کرد: نزدیک به دو سال است که کار های مطالعاتی بر روی خودرو های برقی صورت گرفته و انتظار داریم که پس از برگزاری این همایش به یک راهبرد تعیین در این حوزه برسیم.

وی ادامه داد: نزدیک به 20 سال است که بخش های خصوصی در حوزه خودرو های برقی و خودران هزینه می نمایند و در این حوزه به یک انسجام واحد رسیده اند و امروز این مجموعه ها قابلیت اجرایی پیدا نموده اند.

منطقی اضافه نمود: در وهله اول باید زیرساخت ها ایجاد گردد و این زیرساخت ها به پشتیبانی دولت احتیاج دارند، اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که شرایط کشور نسبت به چند سال گذشته تغییر نموده و باید ببینیم با توجه به شرایط فعلی دولت در کدام بخش ها می تواند سرمایه گذاری کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته توضیح داد: برای اجرایی کردن فناوری خودرو های برقی و خودران احتیاج به توسعه بخش الکترونیک است که خوشبختانه شرکت های دانش بنیان به این حوزه ورود پیدا نموده اند و ما اگر نتوانیم از ظرفیت موجود استفاده کنیم کار به جایی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه 120 شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی فعالیت می نمایند، گفت: امیدواریم پس از اعلام این فراخوان این تعداد به 400 تا 500 شرکت دانش بنیان برسد.

منطقی با بیان اینکه استارت آپ ها می توانند به توسعه خودرو های برقی و خودران یاری نمایند، گفت: استارت آپ ها در دو زیر مجموعه خدماتی و فراوریی نقش مهمی خواهند داشت؛ اولا می توانند خودرو هایی با سرعت بالا و قیمت پایین فراوری نمایند هم چنین پس از فراوری و توسعه این خودرو ها بخش خدماتی نیز فعال خواهد شد که در این راستا کسب و کار های مختلف در کشور به وجود خواهد آمد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته توضیح داد: در حال حاضر دو شتاب دهنده در این حوزه راه اندازی شده و این دو بخش کوشش می نمایند تا کمبود های شرکت های دانش بنیان را در این حوزه جبران نمایند.

وی اظهار کرد: ما در حوزه فراوری خودرو های هوشمند احتیاج به مدلی از کسب و کار داریم که بتواند با سرعت بیشتری آن را به توسعه داده و به مرحله فراوری انبوه برساند.

منطقی گفت: مسئله فراوری خودرو های برقی به عنوان یک کلان پروژه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و این نشان دهنده این است بخش های بزرگ در کشور به دنبال توسعه و فراوری چنین تکنولوژی هایی هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته اعلام کرد: کار اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیل فرایند فراوری خودرو های برقی است و امیدواریم از سال آینده نمونه های فراوری شده وارد فرآیند فراوری و حضور در کلانشهر ها باشند که البته این امر احتیاجمند همکاری بخش های مختلف در کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 732

به "فعالیت 120 شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی خودرو ، نمونه خودرو های برقی سال آینده به بازار وارد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 120 شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی خودرو ، نمونه خودرو های برقی سال آینده به بازار وارد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید