تور ارزان هلند: قایق های رباتیک خودران در آمستردام گردشگران را به گردش می برند

به گزارش مجله آی سیب، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، قایق های رباتیک خودران در آمستردام گردشگران را به گردش می برند.

تور ارزان هلند: قایق های رباتیک خودران در آمستردام گردشگران را به گردش می برند

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست آماده است تا قایق مسافربری خودرانی را که طی 6 سال گذشته در حال توسعه آن بوده، عملیاتی کند.

این قایق رباتیک خودران که روبوت (Roboat) نام دارد، چندین بار بازطراحی شده است. به عنوان مثال سال گذشته نسخه ای از آن آزمایش شد که می توانست دو مسافر را حمل کند. اما سازندگان روبوت سال جاری نسخه کامل آن را که می تواند حداکثر پنج مسافر یا 1500 کیلوگرم بار را حمل کند، زباله ها را جمع آوری کند و کالاها را تحویل دهد، در آمستردام عرضه می نمایند.

جدیدترین نسخه از روبوت با طراحی مشکی و خاکستری و دو نیمکت که روبروی یکدیگر قرار گرفته اند، ظاهری آینده نگرانه دارد. این دستگاه کاملا برقی است و با یک بار شارژ 10 ساعت کار می نماید و بعلاوه دارای قابلیت شارژ بی سیم است.

دانیلا روس، مدیر آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست می گوید: این نسخه دقیق تر است و سیستم های ادراک، ناوبری و کنترل قوی تری نسبت به نسخه های پیشین دارد. بعلاوه دارای ویژگی های جدیدی از جمله حالت نزدیکی است که نزدیک شدن به یک بندر یا اتصال به قایق دیگر را آسان تر می نماید و بعلاوه موقعیت یابی پویای بهتری دارد که به آن یاری می نماید در آب بهتر حرکت کند.

به گفته آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست، فناوری خودران این قایق رباتیک شبیه به همان فناوری است که در خودروهای خودران استفاده می گردد و با استفاده از جی پی اس برای تصمیم گیری در خصوص یک راستا ایمن از نقطه A تا نقطه B عمل می نماید.

روبوت بعلاوه از فناوری لیدار (LIDAR) و چندین دوربین برای میدان دید 360 درجه استفاده می نماید که به آن راهی برای مشخص راستا و جلوگیری از برخورد با موانع می دهد. این قایق می تواند به صورت شبانه روزی کار کند، اما یک اپراتور در خشکی از یک مرکز کنترل آن را از راه دور نظارت می نماید. ضمن اینکه یک اپراتور به تنهایی می تواند تا 50 روبوت را نظارت کند.

استفان فن دایک، مدیر نوآوری در مؤسسه آمستردام گفت: مرکز تاریخی آمستردام با یک شبکه مویرگی از راه آب ها مکان مناسبی برای آغاز این اتفاق است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1883

به "تور ارزان هلند: قایق های رباتیک خودران در آمستردام گردشگران را به گردش می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: قایق های رباتیک خودران در آمستردام گردشگران را به گردش می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید