لیزر درمانی؛ شیوه ای موثر در درمان اگزمای پوستی

به گزارش مجله آی سیب، جام جم/ همه روزه بیماران بسیاری با شکایت اگزمای پوستی و با علائم خارش به کلینیک مراجعه می کنند. یکی از انواع اگزما نوع اتوپیک است که در این بیماران عوامل احساسی نقش موثری در ایجاد و تشدید خارش و التهاب پوست دارد. در اگزمای اتوپیک (درماتیت) مانند آسم آلرژیک و رینیت آلرژیک اختلال سیستم ایمنی و افزایش حساسیت وجود دارد.

لیزر درمانی؛ شیوه ای موثر در درمان اگزمای پوستی

صورت و گردن، آرنج و زانوها شایع ترین مناطق پوستی درگیر در اگزمای اتوپیک هستند. خارش مزمن اغلب موجب افزایش ضخامت پوست در این بیماران می شود، لیزرهای غیرتهاجمی کم توان با رفع کردن التهاب پوستی و رفع خارش پوست در درمان اگزما موثر هستند.

در مسائل پوستی که نیاز به تحریک، ترمیم و رفع التهاب دارد، لیزردرمانی کم توان از فناوری های مؤثر درمانی محسوب می شود که به سرعت نیز در حال رشد است.

به دلیل خارش پوستی مزمن در این بیماران در مواردی عفونت های قارچی و باکتریایی اضافه می شود و لیزردرمانی با رفع کردن التهاب، رفع تورم و خارش و بهبود جریان خون موضعی و ترمیم نسج آسیب دیده، درمان مؤثری در کنار درمان های پزشکی دیگر از جمله آنتی هیستامین و پمادهای موضعی برای این بیماران است.

لیزرهای درمانی کم توان واکنش های التهابی را مهار می کنند و اثرات داروهای موضعی اگزما را بهبود می دهند. در درمان اگزمای پوستی از لیزرهای نور قرمز و مادون قرمز نزدیک استفاده می شود.

یکی از انواع لیزردرمانی کم توان، لیزراکوپانکچر (لیزر در طب سوزنی) است که در درمان اگزما (درماتیت) اتوپیک کاربرد دارد.

اثرات درمانی با لیزرهای کم توان به میزان انرژی لیزری مورد استفاده از سوی لیزرتراپیست بستگی دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1184

به "لیزر درمانی؛ شیوه ای موثر در درمان اگزمای پوستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزر درمانی؛ شیوه ای موثر در درمان اگزمای پوستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید