مارک زاگربرگ آینده دنیا را به جای فضا در واقعیت مجازی می بیند

به گزارش مجله آی سیب، مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیر عامل فیس بوک، در هفته گذشته گفت فیس بوک به یک شرکت فراجهانی (Metaverse) تبدیل می گردد. عبارت Metaverse یا فراجهان به نسل بعدی اینترنت اشاره دارد که در بستر دنیای واقعی ما و واقعیت مجازی (دنیای دیجیتال) توسعه خواهد یافت. این دیدگاه آینده نگرانه مدیر عامل فیس بوک در حالی است که سایر مدیر عامل های دنیای فناوری در حال آماده شدن برای اکتشاف در فضای خارج از جو زمین هستند.

مارک زاگربرگ آینده دنیا را به جای فضا در واقعیت مجازی می بیند

ریچارد برانسون مدیر عامل گروه ویرجین، با یک سفینه به لبه فضا رفت. جف بزوس، مدیر عامل آمازون هم چند روز بعد سفر فضایی خودش را تجربه کرد. پیش از آن ها ایلان ماسک هم از تصمیم خود برای سفر بی بازگشت به مریخ گفت.

زاکربرگ دنیا بینی دیگری دارد و از معدود چهره های دنیای فناوری است که از این شیوه پیروی نمی کند. او به جای سفر به فضا، آینده را در قرار دادن فیس بوک در مرکز دنیای می بیند که آن را فرادنیا می خواند.

به این فکر کنید که دنیا پسا اینترنت به چه شکل خواهد بود؟ دنیایی مجازی که بین دنیای واقعی ما و دنیای دیجیتال قرار گرفته است و به افراد اجازه می دهد در لحظه و به صورت زنده با هر دو دنیا در تعامل باشند. چیزی شبیه به فیلم های علمی-تخیلی هالیوود!

یک مثال مناسب از این دنیا می تواند به این صورت باشد که شما دیگر حساب های مختلف در شبکه های اجتماعی مختلف نخواهید داشت. به جای آن، هنگامی که به توییتر، اینستاگرام و سایر فضاهای آنلاین ورود می کنید، خود واقعی اتان خواهید بود.

تا پیش از این، در واقع فرادنیا یک مفهوم تازه بود که به صورت عمده در دنیای گیمینگ از آن صحبت می شد، تا این که زاکربرگ در مصاحبه خود با The Verge در هفته گذشته، از حضور آن در زندگی روزمره بشر سخن گفت.

او در این مصاحبه گفت که فیس بوک از یک شرکت فعال در حوزه شبکه اجتماعی به یک کمپانی Metaverse تبدیل خواهد شد. اندرو بوزوِرث، از مدیران بخش واقعیت مجازی فیس بوک هم در روز دوشنبه گفت که این شرکت حتی یک تیم اجرایی به آنالیز پیشرفت در جهت این طرح اختصاص داده است که از اعضای بخش واقعیت مجازی فیس بوک تشکیل شده است.

طبق گفته او، فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فیس بوک در حال حاضر می تواند بدون در نظر گرفتن فاصله فیزیکی، شما را به یک اتاق دیگر و یا دنیا های مجازی دیگر تله پورت کند. اما برای رسیدن به منظره نهایی آن ها از فرادنیا، احتیاج است پلی ارتباطی بین این دو دنیا (واقعی و مجازی) ایجاد گردد تا بتوان محدودیت های فیزیک را کنار گذاشت و به راحتی جابه جایی از اتاقی به اتاق دیگر، بین این دو دنیا هم جابه جا شد.

زاکربرگ می گوید باور دارد که این تبادل تا 5 سال دیگر یا بیشتر ممکن خواهد شد.

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1756

به "مارک زاگربرگ آینده دنیا را به جای فضا در واقعیت مجازی می بیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارک زاگربرگ آینده دنیا را به جای فضا در واقعیت مجازی می بیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید