مقاله: خانه های 1 دلاری در ایتالیا

به گزارش مجله آی سیب، همانطور که در بالا هم اشاره شد، در شهر سامبوکا در ایتالیا شما می توانید با پرداخت یک دلار صاحب خانه شوید. این شهر در جنوب جزیره سیسیل قرار گرفته است و زمانی که به این منطقه بروید با چشم اندازه های بی نظیری از مدیترانه نیز روبرو خواهید شد. علاوه بر تماشای منطقه زیبای مدیترانه شما می توانید به تماشای کوه آتشفشان سیسیل و جزایر زیبایی که در اطراف آن وجود دارد هم ساعت ها بنشینید. قدمت شهر سامبوکا به یونان باستان بر می گردد ولی مطابق با اسناد موجود بنای اصلی این شهر را مسلمانانی گذاشته اند که از شمال آفریقا به سیسیل راه یافته بودند، در این شهر کوچک ایتالیایی آثاری متعددی از دوره اسلامی هم در حال حاضر باقی مانده است.

مقاله: خانه های 1 دلاری در ایتالیا

معاون شهردار شهر سامبوکا در ایتالیا همچنین در ادامه این چنین گفت که:

برخلاف شهرهای دیگر که فقط این کار را برای تبلیغات انجام داده اند، سامبوکا به معنای واقعی خانه ها را با همین قیمت به فروش می رساند. بین مالکان قدیمی و جدید واسطه ای وجود ندارد. هر کس این خانه ها را بخواهد، بدون اتلاف وقت صاحب آن ها می گردد.

شهر سامبوکا در ایتالیا در واقع معماری از تضادهای مربوط به دوره های مختلف تاریخی را در بر می گیرد. زمانی که به این شهر می روید کلیساهایی با گنبدهای گرد به سبک معماری اسلامی را خواهید دید. خانه هایی به سبک باروک با کاشی های لعاب دار و مزین به فرشته های بالدار، تصاویر عجیب و غریب، ستون های درهم پیچیده، مجسمه های نمادین و اسلحه هایی پر تزئین که در حال حاضر هر کدام تبدیل به جاذبه هایی برای بازدید از شهر تاریخی در ایتالیا گردیده است. معمولا خانه های مسکونی مسلمانانی که در این شهر زندگی می کردند در دو طبقه ساخته گردیده بودند. این خانه ها از سنگ های قرمز مایل به سرخ ساخته گردیده و حیاط های اندرونی باغچه هایی از درختان نخل و پرتقال و نارنگی دارد. ورودی خانه ها معمولا ایوان دار است، پله ها به سبک ماجولیکا (majolica) نقاشی های گل دار دارد. بام ها سفالین هستند و سقف ها کاشی کاری گردیده و تراس ها نیز به سبک معمول سیسیلی است.

منبع مقاله: خانه های 1 دلاری در ایتالیا

انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1859

به "مقاله: خانه های 1 دلاری در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خانه های 1 دلاری در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید