منچسترسیتی 0 ، اسپورتینگ لیسبون 0؛ صعود بی دردسر سیتیزن ها با پشتوانه پیروزی پرگل بازی رفت

به گزارش مجله آی سیب، خبرگزاری خبرنگاران- منچسترسیتی با پشتوانه پیروزی 5-0 در بازی رفت، در اتحاد میزبان اسپورتینگ لیسبون بود که این ملاقات با تساوی بدون گل به سرانجام رسید.

منچسترسیتی 0 ، اسپورتینگ لیسبون 0؛ صعود بی دردسر سیتیزن ها با پشتوانه پیروزی پرگل بازی رفت

به گزارش خبرنگاران، در ملاقاتی که اسپورتینگ برای گل نخوردن به زمین آمده بود و پپ به هر بازیکنی که فرصت بازی پیدا نمی کرد، بازی داد، یک تساوی 0-0 حکم صعود سیتیزن ها به مرحله یک چهارم نهایی را امضا کرد. ملاقات تیم های منچسترسیتی و اسپورتینگ لیسبون با تساوی بدون گل به خاتمه رسید تا شاگردان پپ با توجه به پیروزی 5-0 در بازی برگشت راهی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شوند.

منچسترسیتی مقتدرانه ترین نتیجه دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در پرتغال کسب کرد تا کار ساده ای برای تقابل برگشت در خانه داشته باشد؛ شاگردان پپ که با پنج گل اسپورتینگ لیسبون را در خانه اش شکست دادند، امشب از ساعت 23:30 میزبان این تیم در استادیوم اتحاد شهر منچستر بودند.

رویارویی صدرنشین لیگ جزیره با تیم دوم لیگ پرتغال اگرچه یک ملاقات تشریفاتی برای میزبان به حساب می آمد اما تیم میهمان در کوشش بود تا با نتیجه ای آبرومندانه انگلیس را ترک و از تداوم افتضاح دور رفت جلوگیری کند. سیتی در فاصله دو ملاقات رفت تا برگشت چهار برد در انگلیس به دست آورد که مهمترین آن پیروزی چهار بر یک مقابل منچستریونایتد بود. اسپورتینگ هم در این مدت دو برد، یک مساوی و یک باخت داشت.

سیتی در حالی که به ستاره هایی چون محرز و دی بروینه استراحت داده بود، مطابق انتظار بازی را برتر از حریف آغاز کرد. مهمترین اتفاق بازی در یک ربع اول، سرنگونی ژسوس داخل محوطه جریمه در دقیقه ده بود که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. بازی در پانزده دقیقه دوم هم با فزونی بی حاصل میزبان پیگیری شد. شوت دقیقه 21 فودن که با عکس العمل دروازه بان راهی کرنر شد، جدی ترین صحنه این لحظات بود ؛ البته لحظاتی بعد ضربه استرلینگ در شرایط تک به تک هم می رفت خطرساز گردد. شاگردان گواردیولا تا خاتمه نیمه اول اجازه هیچ تدارک حمله ای را به حریف ندادند و خود نیز به تمرین تاکتیک های متنوع برای رسیدن به دروازه بود. بازی در چنین شرایطی با تساوی بدون گل در 45 دقیقه اول به خاتمه رسید.

ریاض محرز با یک حرکت در عرض داخل محوطه جریمه پا به توپ شد و توپ را به ژسوس رساند تا این بازیکن دروازه حریف را در دومین دقیقه از نیمه دوم باز کند؛ داور اما گل مهاجم برزیلی را پس از بازبینی مردود بیان کرد. در ادامه کار فزونی میزبان همچنان ادامه داشت ولی خبری از گل نبود. گواردیولا در دقیقه 73 اسکات کارسون، دروازه بان 36 ساله تیمش را به جای اردسون راهی زمین کرد تا این دروازه بان حرفه ای هم فرصت بازی در لیگ قهرمانان را پیدا کند؛ اسکات بلافاصله پس از ورود به زمین یک موقعیت تک به تک را از بازیکن حریف گرفت. او طی این مهار مصدوم هم شد ولی قادر به ادامه بازی بود و احتیاج به حضور دروازه بان سوم در زمین نشد.

پانزده دقیقه خاتمهی بازی مثل بیشتر دقایق در یک سوم دفاعی تیم اسپورتینگ لیسبون دنبال شد. از آنجایی که نه سیتی احتیاج به گل داشت و نه اسپورتینگ این توان را در خود می دید که به میزبان گل بزند، بازی یک گله دو تیم با حرکات بی ثمر بازیکنان میزبان که از روی شکم سیری از دقت کافی برخوردار نبود به دقایق خاتمهی رسید و در نهایت با مساوی بدون گل به خاتمه رسید. به این ترتیب شاگردان پپ با پیروزی 5 بر صفر در مجموع جواز حضور در جمع هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در مصاحبه پس از بازی در مورد عملکرد تیمش گفت: کاملا راضی هستم چون در هر دو بازی عملکردی سزاوار صعود به مرحله یک چهارم به نمایش گذاشتیم. سی جی (اگان ریلی) بازی بسیار خوبی ارائه کرد و هیچ توپی از دست نداد. او در هیچ فاکتوری عملکرد بیش از حد و خارق العاده به نمایش نگذاشت اما هیچ اشتباهی نیز مرتکب نشد و این نشانه بسیار خوبی برای یک مدافع به شمار میرود. اسکات کارسون فرصت بازی پیدا کرد و بقیه بچه ها را هم 45 دقیقه بازی دادیم. سیو اسکات واقعا خیلی خوب بود! شایسته چنین لحظه ای بود. اسکات در رختکن بازیکن بسیار مهمی محسوب می گردد و همواره به ادرسون و زک یاری می نماید. شب خوبی برای او بود.

آینده فرناندینیو؟ تا خاتمه فصل خواهیم دید که اوضاع چگونه پیش می رود، هنوز دو، سه ماه وقت داریم و بعد از آن پای میز مذاکره می نشینیم تا برترین تصمیم را اتخاد کنیم.

انتظارات از منچسترسیتی در اروپا؟ این نشانه خوبی است. برای مردم مهم نبود که ما از کجا آغاز کردیم، آنها اهمیتی نداند که ما چگونه گام به گام و طی چند سال رشد کردیم؛ رشدی که نتیجه اش حضور چندین ساله در این رقابت است. حالا دوباره در به یک چهارم نهایی صعود نموده ایم و در جمع 8 تیم برتر اروپا قرار داریم. بگذارید از لحظاتمان لذت ببریم. من جشن می گیرم چون می دانم چه کار سختی در حال اجرا است. وقتی به این مرحله (یک چهارم) می رسید، هر حریفی سخت محسوب می گردد. زمان آن است که به همه تبریک بگوییم و روی لیگ برتر تمرکز کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2046

به "منچسترسیتی 0 ، اسپورتینگ لیسبون 0؛ صعود بی دردسر سیتیزن ها با پشتوانه پیروزی پرگل بازی رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منچسترسیتی 0 ، اسپورتینگ لیسبون 0؛ صعود بی دردسر سیتیزن ها با پشتوانه پیروزی پرگل بازی رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید