نیکوتین در کدام مواد غذایی وجود دارد؟

به گزارش مجله آی سیب، نیکوتین یک ترکیب آلی و موثر بر سیستم عصبی است که در اندازه های مختلف در برخی میوه و سبزیجات مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی و ... یافت می گردد.

نیکوتین در کدام مواد غذایی وجود دارد؟

در سال 1993 یک گروهتحقیقاتی سه نفره ازپزشکان دانشگاه میشیگان طی تحقیقات علمی خود به نتایج جالبی درباره وجود مادهنیکوتین در برخی مواد غذایی از جمله سبزیجات دست یافتند. در واقع این محققان براساس شنیده های قبلی خود و با فرض وجود نیکوتین در برخی غذاها آغاز به انجام اینتحقیقات نمودند.

بر اساس این تحقیقات هر 10 گرم بادمجان حاوی 1میکروگرم نیکوتین است که این مقدار معادل سه ساعت قراردریافت در یک اتاق پر از دود سیگار است! یکنخ سیگار حاوی 1 میلی گرم نیکوتین است و این بدان معناست که یک فرد با خوردن 10کیلوگرم بادمجان می تواند تاثیر یک نخ سیگار را احساس کند.

برای این که بدانید نیکوتین در چه مواد غذاییدیگری وجود دارد ادامه این مطلب را دنبال کنید.

سبزیجات حاوی نیکوتین:

گل کلم

طبق تحقیقات اجرا شده در سال 1993 در یک گل کلمحدود 3.8 نانوگرم نیکوتین وجود دارد. این بدان معناست که مصرف 264 گرم گل کلم،معادل سه ساعت قراردریافت در یک اتاق به همراه فردی است که در دحال سیگارکشیدن است.محققان قبلی اما بر این باور بودند که این مقدار گل کلم حاوی 16.8 نانوگرم نیکوتین است.

بادمجان

شاید جالب ترین نکته در این تحقیقات این باشد کهخوردن 10 گرم بادمجان معادل تاثیری است که یک نفر در اثر قرار دریافت در معرض دودسیگار دریافت می نماید. یک بادمجان حاوی 100 نانوگرم نیکوتین است. اما نگران نباشید؛هنوز راه زیادی باقی مانده است چون یک نخ سیگار معادل خوردن 10 کیلوگرم بادمجاناست و مسلما کسی این مقدار بادمجان را یک جامصرف نمی نماید.

خمیر سیب زمینی

پالپ یا خمیر سیب زمینینسبت به یک سیب زمینی کامل حاوی مقدار بیشترینیکوتین است. خمیر سیب زمینی دارای 15.3 نانوگرم نیکوتین است و خوردن 65.5 گرم سیب زمینی معادل قراردریافت در معرض دود سیگار است. یک سیب زمینی کامل اما حاوی7.1 نانوگرم نیکوتین است و برای رسیدن به مقدار گفته شده باید حدود 140 گرم سیب زمینی مصرف گردد.

پوست سیب زمینی

پوست سیب زمینی حدود 4.8 نانوگرم نیکوتین دارد واین یعنی خوردن 208 گرم سیب زمینی تاثیری مشابه قراردریافت در معرض دود سیگار یکفرد سیگاری دارد.

گوجه فرنگی کال

طبق تحقیقات ذکر شده، گوجه فرنگی سبز حاوی 42.8نانوگرم نیکوتین است. یعنی 24 گرم گوجه فرنگی سبز یا نرسیده همان تاثیر گفته شده را خواهدداشت.

گوجه فرنگی رسیده

تحقیقات سال 1993 مدعی هستند که در یک گوجه فرنگی رسیده چیزی حدود 4 نانوگرم نیکوتین وجود دارد و خوردن 244 گرم گوجه فرنگیرسیده معادل قراردریافت در معرض دود سیگار است.

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی نسبت به گوجه فرنگی کال و گوجه فرنگی رسیده نیکوتین خیلی بیشتری دارد. یک لیوان آب گوجه فرنگی حدود 52 نانوگرمنیکوتین دارد.

گروه سلامت خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 949

به "نیکوتین در کدام مواد غذایی وجود دارد؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "نیکوتین در کدام مواد غذایی وجود دارد؟" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکوتین در کدام مواد غذایی وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید