پلی استیشن 4 به انتخاب اول گیمرها در سراسر جهان تبدیل شده است؛ شرایط برای Xbox خوب نیست

به گزارش مجله آی سیب، در شرایطی که تمامی اخبار کنسولی در سراسر جهان به کنسول های نسل نهم، یعنی Xbox Series X و PlayStation 5 اختصاص یافته است، در آن سو داستان کنسول های نسل هشتم و مدل های فعلی نظیر PlayStation 4 ، Xbox One و Nintendo Switch به گونه دیگری در جریان است. پلی استیشن 4 در حال نمایش قدرت خود به عنوان کنسول اول جهان است. شرایط برای آینده چگونه خواهد بود؟

پلی استیشن 4 به انتخاب اول گیمرها در سراسر جهان تبدیل شده است؛ شرایط برای Xbox خوب نیست

مایکروسافت اصرار دارد که Xbox Series X رقیب آینده خود، یعنی PS5 را شکست داده و پیروز این نسل خواهد بود. اما سونی هم در تلاش برای حفظ جایگاه خود، به عنوان پُر فروش ترین کنسول بازی جهان است. طبق آخرین آمارها، کنسول بازی سونی با نام پلی استیشن 4 بخش بزرگی از بازار جهانی را به دست گرفته و همچنان در صدر جدول ایستاده است.

با انتشار آمارهای جهانی، به نظر می رسد که PS4 همچنان محبوب ترین کنسول بازی در جهان است. تنها در هفته گذشته، بیش از 325 هزار کنسول پلی استیشن 4 به فروش رسیده است. این مقدار تقریباً 7 برابر بیشتر از Xbox One است. مایکروسافت در رقابتی سخت و سخت قرار گرفته است؛ این شرکت در تلاش برای افزایش فروش کنسول Xbox One، اقداماتی از جمله معرفی نسخه های ارزان نظیر سری S، کاهش قیمت، ارائه بازی های انحصاری بیشتر و ... را مد نظر قرار داد.

اما همچنان شاهد پیروزی سونی در بازار کنسول های نسل هشتم هستیم. در هفته گذشته، تنها 31 دستگاه Xbox One در کشور ژاپن فروخته شده است. این در حالی است که مدت زمان مشابه، سونی 78.051 کنسول PS4 را در بازار این کشور به فروش رسانده است. نکته جالب توجه آن است که سهم Xbox One حتی از کنسول Nintendo Switch نیز کمتر بوده و در رتبه سوم جهان ایستاده است.

در هفته گذشته مایکروسافت تنها 47.191 کنسول Xbox One را در سراسر جهان به فروش رسانده است. این آمار برای Nintendo Switch برابر با 147.832 دستگاه و برای پلی استیشن 4 نیز 325.988 دستگاه است. با این وجود مایکروسافت برای متقاعد کردن گیمرها به انتخاب Xbox Series X در نسل بعد، راه سختی را پیش رو دارد. حال باید دید که نتیجه رقابت در آینده چطور خواهد بود.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1023

به "پلی استیشن 4 به انتخاب اول گیمرها در سراسر جهان تبدیل شده است؛ شرایط برای Xbox خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن 4 به انتخاب اول گیمرها در سراسر جهان تبدیل شده است؛ شرایط برای Xbox خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید