یک نسخه چاپ اول کتاب هابیت هزاران پوند فروخته شد

به گزارش مجله آی سیب، ایسنا/ براساس اخبار بدست آمده، یک نسخه چاپ اول کتاب هابیت هزاران پوند فروخته شد.

یک نسخه چاپ اول کتاب هابیت هزاران پوند فروخته شد

یکی از نسخه های چاپ اول کتاب هابیت نوشته جی آر آر تالکین پس از اینکه در یک فروشگاه خیریه کشف شد، اخیرا به قیمت 10,000 پوند به فروش رسید.

این نسخه کمیاب که داستان شخصیتی به نام بیلبو بگینز را روایت می نماید، در یک فروشگاه خیریه شهر داندی واقع در اسکاتلند به فروش رسید. با توجه به اینکه این فروشگاه فقط کالاهایی به قیمت 5 پوند یا کمتر را به فروش می گذارد، در وبسایت ایبی ارائه شد و در نهایت به قیمت 10,099.50 پوند فروخته شد.

این کتاب یکی از نخستین 1,500 نسخه از هابیت است که بلافاصله پس از انتشار در سال 1937 میلادی در پی نقدهای تحسین کننده به طور کامل فروخته شد. این نسخه های چاپ نخست هابیت تصویرگری های سیاه و سفیدی را شامل می شوند که به وسیله خود تالکین خلق شده اند.

این کتاب در حالی به قیمتی چشمگیر فروش رفته است که اخیرا در ماه جولای یک نسخه چاپ اول کتاب هری پاتر و سنگ جادو به مزایده گذاشته شد و در نهایت به قیمت 10,500 پوند به فروش رسید. این نسخه از کتاب هری پاتر یکی از 500 نسخه ای بود که انتشارات بلومزبری در سال 1997 میلادی چاپ کرد.

در سال 2015 نیز یک نسخه از چاپ اول کتاب هابیت شامل عباراتی به زبان انگلیسی باستان نوشته تالکین به قیمت 137,000 پوند فروخته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2285

به "یک نسخه چاپ اول کتاب هابیت هزاران پوند فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نسخه چاپ اول کتاب هابیت هزاران پوند فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید