5 درایو NAS برتر بازار ایران برای کاربران خانگی

به گزارش مجله آی سیب، شاید یک دوره ای خرید یک هارددیسک اکسترنال 1 یا 2 ترابایتی و حتی داشتن چند عدد از آن ها مشکل ذخیره سازی ما را رفع می کرد.

5 درایو NAS برتر بازار ایران برای کاربران خانگی

اما این روزها همه چیز فرق نموده است. هم حجم اطلاعات افزایش پیدا نموده و دیگر 1 یا 2 ترابایت اصلا ظرفیت کافی نیست؛ هم تمام اعضای خانواده می خواهند به فیلم ها و موسیقی ها دسترسی داشته باشند و از راه دور آن ها را روی گوشی موبایل یا لپ تاپ و تلویزیون استریم نمایند.

هم دوست داریم هر فیلمی که پیدا کردیم را تحت شبکه ذخیره کنیم و هم دوست داریم از هر کجای خانه یا حتی از راه دور به این فایل ها دسترسی داشته باشیم.

فایل های آموزش از راه دور و آنلاین هم این روزها به حجم اطلاعات ما افزوده شدند. کافی است در یک خانه دو دانش آموز یا یک دانش آموز و یک دانشجو زندگی کند تا با حجم بی سابقه ای از اطلاعات و ارتباطات برای پخش این فایل ها روبرو شویم.

دستگاه های ذخیره سازی متصل به شبکه یا NAS یکی از بهترین راه کارها برای حل مسائل ذخیره سازی و فضا و دسترسی به اطلاعات و اشتراک گذاری فایل ها بین اعضای خانواده هستند.

دستگاه های NAS می توانند چندین ترابایت اطلاعات را ذخیره سازی نمایند؛ به راحتی فایل ها را بین چندین دستگاه همراه و کامپیوتر به اشتراک بگذارند و به طور اتوماتیک از اطلاعات شما پشتیبان گیری نمایند.

ما چند روز پیش در مطلب به طور مفصل درباره انواع دستگاه های NAS و ویژگی های آن ها صحبت کردیم. حالا، می خواهیم 5 مدل NAS خانگی معرفی کنیم که برای هر کاربری مناسب هستند و در بازار ایران هم یافت می شوند.

Synology DS220j: بهترین دستگاه NAS خانگی از همه نظر

قیمت: 6.650.000

سینولوژی DS220j آن قدر خوب است که در هر راهنمای خرید دستگاه های ذخیره ساز تحت شبکه چند سال اخیر مشاهده می گردد.

یک NAS با دو درایو، پردازنده RTD1296 مدیاتک چهار هسته ای، 512 گیگابایت حافظه رم DDR4، پشتیبانی از حدبیشتر 108 ترابایت اطلاعات، یک درگاه اترنت RJ45، دو درگاه USB 3.2 Gen 1 و هر ویژگی دیگری که از یک NAS انتظار دارید.

سینولوژی DS220j از نظر قیمتی هم بسیار مناسب تر از دیگر دستگاه های NAS سینولوژی یا برندهای دیگری مانند کیونپ است. یک دستگاه ساده و جمع و جور که به راحتی می توانید روز میزکار خود قرار دهید و از بی نهایت فضای ذخیره سازی اشتراک گذاری شده در شبکه برای چندین دستگاه سود ببرید.

این NAS دارای OS اختصاصی سینولوژی است و ابزارهای بسیار کارآمدی برای پشتیبان گیری از اطلاعات روی هر دستگاه، استریم بازی و ویدیو، کنترل دسترسی، تقسیم بندی هارددیسک ها برای بکاپ اتوماتیک و کار در حالت های مختلف را دارد.

WD My Cloud Personal NAS drive: ساده و سریع

قیمت: مدل 6 ترابایت 8.368.000 تومان

یکی از بهترین دستگاه های ذخیره ساز شبکه ای است که یک کاربر خانگی می تواند در سال 2021 خریداری کند. این دستگاه NAS شرکت وسترن دیجیتال از هارددیسک پیش نصب سود می برد؛ یعنی هارددیسک روی NAS نصب شده و همراه با آن است.

این NAS در ظرفیت های 2، 3، 4، 6 و 8 ترابایت وارد بازار شده و کار با آن بسیار ساده است. به وسیله اپلیکیشن های اندروید و iOS می توانید به این NAS دسترسی داشته باشید و روی هر دستگاهی که از ویژگی DLNA پشتیبانی می نماید؛ استریم ویدیو و موسیقی داشته باشید.

دارای درگاه USB 3.0 است تا به راحتی بتوانید به هر دستگاهی وصل نموده و از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنید. مدل های جدیدتر آن از درگاه شبکه اترنت یک گیگابیت نیز پشتیبانی می نمایند.

+Synology DiskStation DS220: بهترین درایو NAS برای بیشتر کاربران خانگی

قیمت: 11 میلیون تومان

بهترین و کامل ترین NAS برای کاربران خانگی در چند سال اخیر از برند معروف دنیای ذخیره سازی شبکه است. یک NAS با دو درایو (2-Bay) است و شما می توانید دو هارددیسک با ظرفیت های دلخواه روی آن بیندازید. مثلا، می توانید دو هارددیسک 2 ترابایتی یا 4 ترابایتی روی آن قرار دهید. به طور کلی از دو هارددیسک 3.5 اینچی یا 2.5 اینچی و البته درایو SSD پشتیبانی می نماید.

مجهز به پردازنده دو هسته ای J4025 سلرون با سرعت 2 گیگاهرتز و 2 گیگابایت حافظه رم DDR4 است. دو درگاه USB 3.0 و دو درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی دارد.

تقریبا با دستگاه سینولوژی +DS220 هر کاری که در ذهن تان برسد را می توانید انجام دهید؛ از اشتراک گذاری اطلاعات در شبکه برای همه اعضای خانواده یا استریم موسیقی و ویدیو، پشتیبان گیری اتوماتیک، دسترسی از راه دور و مبتنی بر اینترنت به اطلاعات ذخیره شده روی NAS و کلی کار دیگر که برای یک کاربر خانگی هیجان انگیز هستند.

به سادگی نصب می گردد و می توانید همه چیز را مدیریت کنید. یکی از زیباترین و کاربرپسندترین طراحی ها را دارد و برای هر درایو یک چراغ LED در جلو پنل دستگاه می بینیم.

QNAP TS-251D: بهترین NAS برای کاربران حرفه ای خانگی

قیمت: در حدود 13.500.000 تومان

کیونپ TS-251D از دستگاه سینولوژی +DS220 سریع تر و حرفه ای تر است. به درگاه HDMI مجهز شده و درگاه های ارتباطی بسیار بیشتر و گسترده تری دارد.

مثلا شما روی این NAS یک درگاه اترنت یک گیگابیت دارید ولی می توانید تا 5 درگاه شبکه دیگر با سرعت های 100 مگابیت تا 10 گیگابیت اضافه کنید. پردازنده این محصول اینتل سلرون J4025 یا J4005 با 2 گیگاهرتز سرعت و 64 بیتی است. پیکربندی پایه آن از 4 گیگابایت حافظه رم سود می برد ولی تا 8 گیگابایت رم را پشتیبانی می نماید؛ چون دارای دو ماژول SO-DIMM DDR4 است. همین طور، به 4 گیگابایت حافظه فلش برای بافر مجهز شده است.

دو درایوه است و از یک اسلات M.2 SSD سود می برد. شما می توانید تا بیش از 100 ترابایت ظرفیت این NAS را افزایش دهید. سه درگاه USB 2.0 و دو درگاه USB 3.2 Gen 1 دارد.

برای کاربران خانگی که فراوری محتوا یا ویرایش ویدئو دارند؛ این دستگاه بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود. کیونپ یک مدل پایین تر از این دستگاه هم به نام TS-231K دارد که ارزان تر و در حدود 9 میلیون تومان است ولی قابلیت ها و ظرفیت های ارتباطی مدل TS-251D را ندارد.

Synology DS420: بهترین NAS برای کاربران خواستار حجم بالا

قیمت: 12.500.000 تومان

این دستگاه NAS از چهار درایو هارددیسک یا SSD پشتیبانی می نماید و تا ظرفیت 108 ترابایت اطلاعات را ذخیره خواهد نمود. دلایل زیادی وجود دارد که شما یک NAS اصطلاحا 4 Bay خریداری کنید. مثلا هر درایو را برای یکی از اعضای خانواده بگذارید یا اینکه دو درایو اصلی و دو درایو پشتیبان داشته باشید.

سینولوژی DS420 یکی از پرفروش ترین ذخیره سازهای متصل به شبکه چند سال اخیر در ایران و دنیا است؛ چون تقریبا بی نقص بوده و همه امکانات مورد احتیاج یک کاربر حرفه ای با حجم بالایی از داده ها را دارد.

پردازنده سلرون دو هسته ای J4025 روی آن سوار شده است و دارای 2 گیگابایت رم است که می توانید به 6 گیگابایت ارتقا دهید. دو اسلات M.2 دارد و از دو درگاه شبکه اترنت یک گیگابایت RJ-45 و دو درگاه USB 3.2 Gen 1 پشتیبانی می نماید.

مدل سینولوژی DS420j از مدل DS420 یا +DS420 پایین تر است ولی باز یک NAS چهار درایوه خانگی خوب محسوب می گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1674

به "5 درایو NAS برتر بازار ایران برای کاربران خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 درایو NAS برتر بازار ایران برای کاربران خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید