7 نکته که برای خرید اتو پرس باید بدانید (معرفی پرفروش ترین برندها)

به گزارش مجله آی سیب، اتوپرس یا یک اتو بخار ساده؟ این اولین سوالی است که احتمالا در فکر هر کسی به منظور خرید اتو می رسد. اما آیا واقعا ضروری است که گزینه های خرید خود را به انواع برندهای اتو پرس محدود کنید؟ بدون هیچ حاشیه ای باید بدانید که عموما خرید اتوپرس هیچ گونه ضرورتی برای اغلب افراد ندارد و در بسیاری از مواقع خرید یک اتو بخار ساده می تواند نیازهای شما را به خوبی رفع کند. در واقع خرید اتو پرس عموما به افرادی توصیه می گردد که معمولا هر روزه لباس های زیادی برای اتو دارند.

7 نکته که برای خرید اتو پرس باید بدانید (معرفی پرفروش ترین برندها)

بعلاوه برای بعضی، اتوی یقه لباس، انداختن خط اتو بر روی شلوار یا سایر لباس های خاص نظیر انواع کت آنفدر واجب است که تنها یک ماشین اتوپرس از پس آن بر می آید. بنابراین اگر شما در این دسته از افراد قرار می گیرید، چنین کالایی می تواند برای شما کاربردی باشد، در غیر اینصورت بهتر است راهنمای جامع خرید انواع اتو بخار در خبرنگاران مگ را مطالعه کنید و سپس از بین پرفروش ترین های آن یک اتو بخار باکیفیت را انتخاب و بخرید.

7 نکته کلیدی در خرید اتو پرس

مطمئنا انتخاب و خرید کالایی که بتواند احتیاجهای شما را به برترین نحو برطرف کند، احتیاجمند آنالیز یک سری فاکتورهای مهم است. به همین علت هم در همین ابتدای کار شما را با 7 فاکتور مهم در انتخاب اتو پرس آشنا می کنیم تا با به فکر سپردن آن ها بتوانید انتخابی بهتر داشته باشید.

1. اهمیت ظرفیت مخزن آب اتو پرس

همانطور که می دانید اتو پرس ها از آب برای فراوری بخار و برطرف چروک های لباس ها استفاده می نمایند. طبیعتا هر چه مخزن آب دستگاه ظرفیت بیشتری داشته باشد، بخار بیشتری هم فراوری می نماید و کار شما را برای صاف کردن و اتو کشیدن پارچه ها و لباس ها راحت تر می نماید. به همین دلیل به یاد داشته باشید که همه اتو پرس ها دارای مخزن درجه بندی شده هستند که به شما در انتخاب بهتر یاری شایانی می نماید. در صورتی که سبک زندگی شما به گونه ای است که تعداد زیادی لباس را هم زمان باهم اتو می کنید، بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید که مخزن آن از ظرفیت بالایی برخوردار باشد.

2. آنالیز مساحت صفحه پرس و جنس آن

کاملا تعیین است که هرچه مقدار مساحت پرس اتو بیشتر باشد امکان اتو کردن لباس ها و پارچه های بزرگ تر هم بیشتر و راحت تر است. معمولاً برترین دستگاه های بازار با ابعادی برابر با حداقل 22 اینچ (حدودا 56 سانتی متر) برای طول صفحه و 10 اینچ (حدودا 25 سانتی متر) برای عرض صفحه طراحی می شوند. از طرفی متریال سازنده این بخش هم به همان مقدار بااهمیت است و شما باید قبل از خرید این فاکتور را هم آنالیز کنید.

بعلاوه به یاد داشته باشید که جنس کفی اتو می تواند با اتوی بهتر لباس ها رابطه مستقیمی داشته باشد. به طور معمول کفی ها اغلب از تفلون یا آهن ساخته می شوند. با این حال برترین متریالی که برای کفی اتوپرس توصیه می گردد گزینه هایی از جنس آلومینیوم است که هم می تواند مانع از سوختن لباس ها گردد و هم فرآیند اتوکشی را باکیفیت تر نسبت به سایر گزینه ها جلو ببرد.

3. بهره مندی از حالت ضدرسوب و قابلیت تنظیم ارتفاع پایه

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که در هنگام خرید اتوپرس باید به آن دقت کنید، توجه به نوع پایه دستگاه است. به همین دلیل پیشنهاد می گردد که پایه را بر اساس قد خود انتخاب کنید تا ارتفاع مناسبی برای زمان کار شما داشته باشد. البته ارتفاع بسیاری از اتو پرس ها قابل تنظیم است و موارد کمی هستند که چنین تعیینه ای را به کاربر نمی دهند.

با این حال در نظر گرفتن این فاکتور و آنالیز آن پیش از خرید می تواند کیفیت خرید شما را بالاتر ببرد. اگر اتو پرسی که خریداری نموده اید مجهز به سیستم ضد رسوب باشد نه تنها موجب افزایش طول عمر دستگاه می گردد، بلکه در صورتی که از آب شهری بهره ببرید، پس از گذشت زمان اثرات رسوب روی لباس های شما باقی نخواهد ماند.

4. امکان تنظیم دما و بخار در اتو پرس

وجود چنین قابلیتی به شما یاری می نماید تا بتوانید دمای مناسب را برای اتوکشی لباس های مختلف تنظیم کنید، درنتیجه آسیبی به بافت پارچه ای که در حال اتوی آن هستید وارد نمی گردد. در واقع بیشتر دستگاه های بازار به شما امکان کنترل دما و تنظیم مقدار بخار را می دهند. اگر هم پارچه های ضخیم تری مانند پرده که احتیاج به گرما و بخار بیشتر و برعکس دارید می توانید در تنظیمات اتوپرس آن را لحاظ کنید.

با این حال انتخاب درجه حرارت معمولا در دستگاه های اتوپرس از قبل برنامه ریزی شده است این مساله کار شما را راحت تر می نماید، چراکه عدم آگاهی از تنظیمات مناسب درجه حرارت به شما یاری می نماید نگران آسیب تماشا لباس ها یا سایه افتادن روی آن ها نباشید. یکی دیگر از عوامل مهم در خرید اتوپرس در نظر گرفتن نوع لباس هایی است که معمولاً اتو می کنید.

اگر می خواهید از اتو پرس بیشتر برای اتو کردن پارچه های کتانی، لی و غیره بهره ببرید باید به سراغ مدل هایی با قابلیت بخاردهی توربو یا پر فشار بروید. به یاد داشته باشید که واحد مقدار گیری بخاردهی دستگاه گرم بر دقیقه است، بنابراین هر چقدر مقدار بخاردهی بر حسب گرم بر دقیقه بیشتر باشد، چروک ها راحت تر از لباس ها باز می شوند. از طرفی اگر اتو پرسی شما بتواند همزمان از بالا و پایین بخار خارج کند، مطمئنا گزینه ای حرفه ای تر از سایر مدل ها است.

5. سیستم های ایمنی دستگاه (مجهز به حالت خاموشی اتوماتیک و قفل کودک)

خاموشی اتوماتیک یاری می نماید تا اگر 10 الی 15 ثانیه با دستگاه کار نکردید به شکل اتوماتیک اتوپرس خاموش گردد. در چنین حالتی هم ایمنی محیط و کاربران بالاتر می رود و هم اینکه خود دستگاه بیش از حد داغ نمی گردد و از طول عمر مفیدش کم نمی گردد. بعلاوه بهره مندی از حالت قفل کودک هم از جمله دیگر ویژگی های ضروری به ویژه در خانواده های دارای کودک خردسال است که باید به آن توجه گردد.

6. قابلیت های جانبی اتو

بهره مندی از سیستم خروج بخار دو طرفه، سیستم ضدچکه و سیستم هوشمند تصفیه آب از دیگر تعیینه هایی در اتوپرس است که معمولا در میان محصولات حرفه ای تر و رده بالا دیده می گردد. به همین دلیل جالب است بدانید در هنگامی که دمای اتوپرس برای فراوری بخار کمتر از حد مجاز است، سیستم ضدچکه موجب بسته شدن اتوماتیک محفظه بخار و جلوگیری از چکه کردن آب به بیرون خواهد شد. در نتیجه محیط شما از هر نوع آشفتگی ای به دور خواهد بود. بعلاوه وجود بخش مخصوص مربوط به اتوکشی آستین ها هم می تواند گزینه ای مجذوب کننده باشد. زیرا از آنجایی که آستین ها ساختاری شبیه به لوله دارند اتوی قسمت حلقه ای آن ها واقعاً سخت است.

7. اهمیت در نظر گرفتن وزن دستگاه

به طور کلی همه مدل های اتوپرس در بازار ایران دارای حداقل 8 یا 10 کیلوگرم وزن هستند، به همین علت هم توصیه می کنیم که فضایی ثابت را برای قرار دادن آن در خانه انتخاب کنید تا از جابه جایی دائمی آن بی احتیاج شوید.

توان مصرفی و قدرت موتور در اتو پرس چقدر باید باشد؟

هرچه توان مصرفی دستگاه بیشتر باشد قدرت و کارایی آن هم بیشتر است، این موضوع در خصوص هر نوع وسیله ای ازجمله اتو پرس ها هم صادق است و محصولی با توان بالاتر می تواند لباس ها را با قدرت بیشتری اتو کند. به عنوان مثال کالایی با توان 2000 واتی به مراتب بهتر از اتویی با توان 1000 وات است، با این حال این نکته را در نظر بگیرید که توان بالا مساوی با مصرف برق بیشتر است.

برترین مارک اتو پرس

حال که با نکات مهم خرید این محصول آشنایی لازم را پیدا کردید، ممکن است به این سوال برسید که حالا چه اتو پرسی بخریم یا برترین برند اتو پرس در بازار ایران کدام است؟ که در پاسخ باید گفت که پرفروش ترین برندهای اتوپرس در بازار شامل ژانومه، سرجیو، جانتک و بایترون می گردد.

معرفی پرفروش ترین اتو پرس های بازار ایران

در کنار تمامی نکات مطرح شده در این نوشتار به یاد داشته باشید که دستگاهی که می خرید حتما ضمانت نامه داشته باشد. معمولاً اتو پرس ها دارای ضمانت نامه یک ساله هستند که نشانه تعهد فراورینماینده نسبت به محصول خروجی است. حال با توجه به همین مساله هم در این بخش به سراغ معرفی پرفروش ترین مدل های این کالا با استناد به نظرات خریداران در سایت خبرنگاران می رویم.

اتو پرس ژانومه مدل SP600

اتو پرس ژانومه مدل SP600 محصولی با کفی آلومینیومی و قابلیت تنظیم بخاردهی است که از سیستم ضدرسوب هم پشتیبانی می نماید. این گزینه پرسی وزنی به مقدار 13 کیلوگرم دارد و با وجود پایه تلسکوپی امکان تنظیم ارتفاع را به شما می دهد. وجود بخاردهی عمودی، سیستم قطع اتوماتیک، توان مصرفی 1201 الی 1600 وات و ظرفیت 800 میلی لیتری از دیگر تعیینه های این کالا است که با ارزش خرید بالایی همراه شده است.

اتو پرسی دسینی مدل syp-8810 L

اتو پرسی دسینی مدل syp-8810 L محصولی باکیفیت است که پایه ای تلسکوپی دارد و گنجایش مخزن آن به یک لیتر می رسد. این نوع اتو پرس مجهز به صفحه نمایشگر دیجیتال برای نمایش دما و زمان است و در کنار آن از سیستم کنترل نماینده مواد معدنی (EMC) و فیلتر ضدرسوب هم برخوردار است. گفتنی است که سیستم های ایمنی این محصول شامل قطع اتوماتیک و قفل کودک می گردد. از جمله دیگر ویژگی های این کالا می توان به وزن 15 کیلوگرمی، توان 3500 وات، دارای سه حالت مختلف برای فشار بخار، مجهز به دیگ بخار و کفی آلومینیومی در آن اشاره نمود.

اتو پرسی جانتک مدل 3300N

اتو پرسی جانتک مدل 3300N گزینه ای خوش ساخت از برند معتبر جانتک است که تعیینه های آن شامل کفی استیل، قابلیت بخاردهی عمودی، قابلیت تنظیم دما، سیستم ضدرسوب، توموستات ایمنی، حداکثر توان 1600 وات، سیستم قطع اتوماتیک، قابلیت تنظیم بخار در چهار حالت و وزن 15 کیلوگرمی می گردد.

اتو پرسی مارشال مدل 10200

اتو پرس مارشال مدل 10200 یکی از مدل های 26 اینچی، معروف به 70 سانتی متری در بازار است که مقدار واقعی طول آن 66 سانتی متر و عرض آن 32 سانتی متر است. به طور کلی بخاردهی این مدل اتو تا 1900 وات است که بی شک جزو پرقدرت ترین اتو پرس های موجود بازار به شمار میرود. بعلاوه امکان کارکرد با بخار و بدون بخار، نمایشگر دیجیتال، سیستم قطع اتوماتیک، وجود کفی تفلونی و مخزنی به ظرفیت 800 میلی لیتر از دیگر ویژگی های اتو پرسی مارشال مدل 10200 است. گفتنی است که خروجی بخار این کالا 110 گرم در دقیقه است و تنها در 2 الی 3 دقیقه آماده کار می گردد.

اتو پرسی بایترون مدلBSI-300

اتو پرسی بایترون مدلBSI-300 کالایی با کفه فلزی و امکان تنظیم بخار است که جزو مدل های مقرون به صرفه تر نسبت به سایرین به شمار می رود. این نوع اتو پرسی از سیستم قطع اتوماتیک و ضدرسوب پشتیبانی می نماید و وزن آن تنها به 3 کیلوگرم می رسد، که جزو سبک ترین محصولات این دسته به شمار می رود. گفتنی است که فشار بخار این اتو قابلیت تنظیم در چهار حالت مختلف را دارد و ظرفیت مخزن آن به 300 میلی لیتر می رسد که طبیعتا چندان بالا نیست.

اتو پرسی جانتک مدل 7400

اتو پرسی جانتک مدل 7400 یکی دیگر از پرفروش های برند جانتک در سایت خبرنگاران است که با وجود امکان تنظیم بخار و دما، بخاردهی عمودی، سیستم ضدرسوب، نمایشگر لمسی، کفه ای استیل و حداکثر توان مصرفی 1800 وات جزو محصولات کاربردی بازار به شمار می رود. اتو پرسی جانتک مدل 7400 دارای سیستم ایمنی قطع اتوماتیک و ترموستات است و مخزن آن ظرفیتی به مقدار 800 میلی لیتر دارد.

اتو پرسی بایترون مدل BSI-400BB

قابلیتی هایی همانند امکان تنظیم حرارت آنالوگ، تنظیم بخار، وزن 4 کیلوگرمی و حداکثر توان 1350 وات تنها بخشی از تعیینه های اتو پرسی بایترون مدل BSI-400BB است. این مدل اتوی خانگی کفی ای از جنس فلز و با مقدار 740 سانتی متر دارد و وجود سیستم ضدرسوب یکی از مزایای مهم آن به شمار میرود. بعلاوه این نوع اتوی پرسی دارای روکش پارچه ای ضدآب و نسوز همراه با سیستم قطع اتوماتیک است.

اتو پرسی بایترون مدل BSI-418

آخرین گزینه پرفروش در بین انواع اتوهای پرسی در سایت خبرنگاران اتو پرسی بایترون مدل BSI-418 است که امکان تنظیم بخاردهی دارد. به طور کلی ویژگی های این مدل اتوی پرسی شامل روکش پارچه ای ضدآب و نسوز، امکان تنظیم حرارت آنالوگ، وزن 4 کیلوگرمی، امکان تنظیم حرارت در چهار حالت، ظرفیت مخزن 300 میلی لیتر، حداکثر توان 1350 وات و سیستم قطع اتوماتیک می گردد. بعلاوه کفی این کالا فلزی و به طول 740 سانتی متر است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2297

به "7 نکته که برای خرید اتو پرس باید بدانید (معرفی پرفروش ترین برندها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته که برای خرید اتو پرس باید بدانید (معرفی پرفروش ترین برندها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید