8 حقیقت جالب که نظر شما را در خصوص فنلاند عوض می نماید!

به گزارش مجله آی سیب، حقایق جالب در خصوص فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای کمتر کشف شده در اروپاست و هنوز هم بسیاری فکر می نمایند این کشور پر از گوزن و برف و اسکیمو است! البته برف و گوزن و … در فنلاند وجود دارد، اما این کشور ناشناخته های بسیاری دارد که باید کشف کنید. در این مطلب می خواهیم 8 حقیقت در خصوص فنلاند را به شما معرفی کنیم که مطمئنا نظرتان را راجع به این کشور عوض خواهد نمود. با خبرنگاران همراه باشید تا با حقایق جالب در خصوص فنلاند آشنا شویم.

8 حقیقت جالب که نظر شما را در خصوص فنلاند عوض می نماید!

1- فنلاندی ها بزرگ ترین مصرف نماینده بستنی در اروپا هستند!

یکی از حقایق جالب در خصوص فنلاند این است که مردم این کشور بستنی خورهای حرفه ای و قهاری هستند! بیشتر ما در گرمای تابستان و زیر نور داغ آفتاب هوس بستنی خوردن می کنیم. با این حساب مطمئنا فکرش را هم نمی کردید که بزرگ ترین مصرف نماینده بستنی در اروپا نه کشوری گرم و جنوبی مثل ایتالیا، اسپانیا و حتی فرانسه، بلکه کشور فنلاند باشد! فنلاندی ها عاشق بستنی هستند و حتی وقتی دمای هوا منفی 30 درجه سلسیوس است هم دست از خوردن بستنی برنمی دارند. طبق آمار هر فرد فنلاندی به طور میانگین 14 لیتر در سال بستنی می خورد و به این ترتیب، پنجمین مصرف نماینده بستنی در جهان هم به شمار می فرایند. در فنلاند در هر جایی می توانید یک بستنی فروش پیدا کنید. تنوع بستنی در فنلاند زیاد است و گاهی طعم های عجیبی مثل بستنی نمکی هم در بین آن ها پیدا می گردد.

2- پایین ترین دمای هوا در فنلاند به ثبت رسیده است

فنلاند آب و هوایی به شدت سرد دارد. با این حال پایین ترین دمای ثبت شده در زمین مربوط به منطقه لاپلند فنلاند نیست، بلکه در داخل آزمایشگاه یک دانشگاه به ثبت رسیده است. در سال 200 دانشگاه فنی هلسینکی با استفاده از انرژی هسته ای دما را به زیر صفر مطلق رساندند و دمایی حدود 273.15 درجه سلسیوس زیر صفر به ثبت رساندند.

3- فنلاند تنها کشوری بود که توانست در برابر ارتش روسیه مقاومت کند

در طول جنگ جهانی دوم، فنلاند پیروز به انجام کاری شد که هیچ کشور دیگری قادر به انجامش نبود. ارتش فنلاند توانست در برابر ارتش روسیه مقاومت کند و آن ها را شکست بدهد! ارتش فنلاند اگرچه از نظر تعداد و تجهیزات بسیار ضعیف تر از ارتش روسیه بود اما در برابر آن ها مقاومت کردند و توانستند از ورود مهاجمین به کشورشان جلوگیری نمایند. شجاعت و دلاوری ارتش مطمئنا یکی از حقایق جالب در خصوص فنلاند است که خیلی ها از آن بی خبرند.

4- وایکینگ های بسیار کمی در فنلاند وجود داشته اند!

یکی دیگر از حقایق جالب در خصوص فنلاند راجع به قوم مشهور وایکینگ هاست. باور عامه این است که وایکینگ ها در فنلاند زندگی می نموده اند، با این حال رد و نشان بسیار کمی از آن ها در تاریخ فنلاند وجود دارد. گورها و مکان های تاریخی بسیار معدودی از وایکینگ ها در فنلاند وجود دارد و باور فنلاندی بودن وایکینگ ها را زیر سوال می برد. شاید وایکینگ ها فکر می نموده اند فنلاندی ها ضعیف تر از آن هستند که بخواهند به آن ها حمله نمایند و شاید کشتی های وایکینگ به علت موج های قدرتمند اطراف فنلاند اجازه ورود آن ها را به کشور نمی داده است.

5- فنلاند تابستان های داغی دارد!

بیشتر افرادی که تا به حال به فنلاند سفر ننموده اند تصور می نمایند فنلاند همواره پوشیده از برف و یخ است. البته در بخش های زیادی از سال برف و یخبندان در این کشور وجود دارد اما مطمئنا به هیچ وجه فکرش را نمی کردید که تابستان فنلاند گرم و حتی داغ باشد! درست است؟ تابستان در فنلاند بسیار کوتاه است و زودتر از چیزی که فکرش را بکنید تمام می گردد. با این حال، یکی از حقایق جالب در خصوص فنلاند این است که تابستان در این کشور بسیار گرم و داغ است و دمای هوا به بالاتر از 30 درجه سلسیوس هم می رسد. اغلب فنلاندی ها تابستان را در کلبه های کنار دریاچه ها می گذرانند و تعطیلات را به ماهیگیری، شنا و سایر فعالیت های تابستانی اختصاص می دهند.

6- چاقی در فنلاند در حال توسعه است

بیشتر افراد خارجی وقتی در خصوص فنلاندی ها فکر می نمایند فردی لاغر و استخوانی با موهای بلوند و چشمانی آبی به فکرشان می آید. این تصوری است که معمولا از یک فرد فنلاندی در فکر عامه مردم وجود دارد. اما باید بدانید که این تصور خیلی هم دقیق نیست و در فنلاند طیف مو و رنگ چشم بسیار متنوعی را می توانید مشاهده کنید. بعلاوه همه فنلاندی ها لاغرمردنی نیستند و در واقع، معضل چاقی در این کشور از دهه 1970 در حال توسعه است. این مساله به علت عدم تحرک فنلاندی ها در سبک زندگی نو و رژیم غذایی فنلاندی هاست که بیشتر از غذاهای سرخ کردنی و چرب تشکیل شده است. بنابراین در سفر به فنلاند هیچ بعید نیست که با افرادی چاق با موها و چشم های قهوه ای روبرو شوید!

7- فنلاند یکی از شادترین کشورهای جهان است

بیشتر فنلاندی ها بسیار درونگرا هستند و از ابراز احساسات در ملاء عام زیاد خوششان نمی آید. این موضع باعث به وجود آمدن این تصور غلط شده که مردم فنلاند افرادی غمگین و افسرده هستند. اما واقعیت خلاف این باور را نشان می دهد و ظاهرا فنلاندی ها مردمانی شاد و سرحال هستند. جالب است بدانید که فنلاند در سال 2017 به عنوان پنجمین کشور شاد جهان انتخاب شده است. این رده بندی براساس آزادی های فردی و حمایت اجتماعی و احساس رضایت از زندگی صورت گرفته است.

8- جمعیت روستایی فنلاند رو به کاهش است

زندگی در ییلاقات و به سبک سنتی و روستایی همچنان در فنلاند محبوب است، اما این محبوبیت تنها در بعضی مواقع از سال وجود دارد. بر طبق آمار بانک جهانی، جمعیت شهری فنلاند از 55% در سال 1960 به 84% در سال 2016 افزایش پیدا نموده است. بیشتر فنلاندی امروزه تنها در طول تابستان به کلبه های روستایی و ییلاقی خود سر می زنند و در طول زمستان و ماه های سرد سال ترجیح می دهند در شهر باشند. این قضیه تا حدی است که بعضی روستاها در طول فصل زمستان کاملا خالی از سکنه می شوند و تمام ساکنین آن ها زمستان را در شهر سپری می نمایند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2025

به "8 حقیقت جالب که نظر شما را در خصوص فنلاند عوض می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 حقیقت جالب که نظر شما را در خصوص فنلاند عوض می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید