احداث سد های اشراق و زرین رود در خدابنده

به گزارش مجله آی سیب، استاندار زنجان گفت: برای حل مشکل آب خدابنده، سد های اشراق و زرین رود در این شهرستان احداث خواهد شد و این طرح ها اکنون در مرحله مطالعه است.

احداث سد های اشراق و زرین رود در خدابنده

افشارچی با بیان اینکه خدابنده شهرستان پهناور و مستعدی است، گفت: در این منطقه در بیش از 95 درصد روستا ها ساختار انتقال برق تغییر داده شده است.

او بااشاره به اینکه در این شهرستان به 24 روستا گازرسانی شد، اضافه نمود: در کل استان، پروژه گازرسانی به 42 روستا افتتاح و تا انتها سال نیز پروژه گازرسانی در 70 روستای دیگر افتتاح خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات حوزه راه در این شهرستان، ادامه داد: 16 کیلومتر راه در خدابنده افتتاح و در حوزه معابر روستایی نیز راه حدود 50 روستا آسفالت ریزی شد.

افشارچی گفت: در حوزه آموزش وپرورش نیز دو مدرسه که بخشی از اعتبارات آن دولتی و بخش دیگر با یاری خیرین تامین شده بود، افتتاح شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مسائل حوزه آب باید در سطح کلان حل گردد، اضافه نمود: با یاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه و با اعتبارات دولتی آب رسانی به 53 روستا به اتمام رسیده و آب رسانی به 119 روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

او ادامه داد: در راستای حل مسائل آب خدابنده، دو سد در این شهرستان با عناوین اشراق و زرین رود احداث خواهد شد. این سد ها مسائل آبی خدابنده را در آینده حل خواهد نمود و این طرح ها اکنون در مرحله مطالعه است.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2142

به "احداث سد های اشراق و زرین رود در خدابنده" امتیاز دهید

4 کاربر به "احداث سد های اشراق و زرین رود در خدابنده" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث سد های اشراق و زرین رود در خدابنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید