ادامه درگیری ها در قره باغ

به گزارش مجله آی سیب، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای بیان کرد یک روز پس از کوشش آمریکا برای میانجیگری به منظور حل و فصل بحران قره باغ، درگیری ها روز شنبه نیز در این منطقه ادامه یافت.

ادامه درگیری ها در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای اظهار داشت یک روز پس از کوشش آمریکا برای میانجیگری به منظور حل و فصل بحران قره باغ، درگیری ها روز شنبه نیز در این منطقه ادامه یافت.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه خود از درگیری داخل و اطراف منطقه قره باغ اطلاع داد. باکو و جدایی طلبان ارمنی از سی سال پیش بر سر این منطقه با یکدیگر مناقشه دارند.

مقامات محلی قره باغ نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان را به بمباران مناطق مسکونی در استپاناکرت که بزرگترین شهر این منطقه محسوب می گردد, متهم کردند اما باکو این اتهام را رد کرد.

مایک پمپئو وزیر امور حارجه آمریکا روز آدینه در واشنگتن با دیپلماتهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان ملاقات کرد.

گروه مینسک از طرف سازمان همکاری و امنیت اروپا ماموریت یافته است برای حل و فصل مناقشه قره باغ میان باکو و ایروان میانجیگری کند. آمریکا، روسیه و فرانسه ریاست مشترک این گروه را بر عهده دارند.

مناقشه قره باغ از سالها پیش آرام شده بود اما بیست و هفتم سپتامبر دوباره از سر گرفته شد و دو طرف مناقشه حتی آتش بسی را نادیده می گیرند که با نظارت مسکو در این منطقه به اجرا گذاشته شده است.

به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، درگیریهای جدید در منطقه قره باغ از هنگامی که از سر گرفته شده, بیش از 5 هزار کشته بر جا گذاشته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1238

به "ادامه درگیری ها در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه درگیری ها در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید