اذعان کاخ سفید به کمبود کیت های آزمایش ویروس کرونا در آمریکا

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و سرپرست گروهی که برای مدیریت و کنترل ویروس کرونا تشکیل شده می گوید که دولت نمی تواند این هفته یک میلیون کیت آزمایشی را تحویل دهد.

اذعان کاخ سفید به کمبود کیت های آزمایش ویروس کرونا در آمریکا

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

رئیس سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (اف دی ای) روز دوشنبه گفته بود که تا آخر هفته یک میلیون کیت آماده خواهد شد.

پنس نیز روز چهارشنبه اعلام نموده بود که دولت هیچ محدودیتی برای انجام تست به روی بیماران قائل نمی گردد فقط به شرط آنکه پزشک آن را تجویز نموده باشد.

از سوی دیگر ریک اسکات سناتور جمهوریخواه گفته که شمار کیت های توزیع شده خیلی از یک میلیون کمتر خواهد بود.

دونالد ترامپ می گوید که به دلیل تدابیر دولت، از جمله منع ورود مسافرانی که در دو هفته اخیر از چین و ایران بازدید نموده اند، ابعاد آلودگی در آمریکا نسبتاً محدود مانده است است.

او پنجشنبه در توییتی نوشت که فقط 129 مورد از بیماری در آمریکا هست اما کارشناسان بهداشتی نگرانند که ویروس بدون آنکه شناسایی گردد در حال انتشار در میان جمعیت باشد.

با این حال کنگره با سرعت زیادی یک بسته 8 میلیارد و 300 میلیون دلاری را برای مقابله با شیوع تصویب نموده است. درحال حاضر بیش از 200 مورد ابتلاء در 20 ایالت آمریکا تأیید شده که 70 مورد آنها مربوط به ایالت واشنگتن است.

9 نفر از کسانی که در آمریکا مرده اند در یک سرای سالمندان در حومه سیاتل زندگی می کردند که حالا موضوع تحقیق است تا معلوم گردد تدابیر بهداشتی را رعایت نموده یا نه.

همزمان بعضی شرکت های مهم مستقر در سیاتل مانند مایکروسافت و آمازون بخشی از فعالیت هایشان را متوقف نموده یا کارمندان را ترغیب نموده اند از خانه کار نمایند.

شهر سانفرانسیسکو هم روز پنجشنبه اولین مورد ابتلاء را گزارش داد. آمار مبتلایان در نیویورک هم در 24 ساعت دو برابر شد و به 22 رسید که همگی در شهر نیویورک یا اطراف آن هستند.

در ایالت رود آیلند هم 200 نفر قرنطینه شده اند چون بعد از سفر گروهی به ایتالیا 3 نفرشان آلوده شده اند.

از سوی دیگر، پس از مرگ یک نفر در ساکرامنتو شرایط اضطراری در کالیفرنیا اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 873

به "اذعان کاخ سفید به کمبود کیت های آزمایش ویروس کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان کاخ سفید به کمبود کیت های آزمایش ویروس کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید