استفاده از صابون های حاوی گلیسیرین برای پیشگیری از اگزما و خشکی پوست

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/خراسان شمالی پزشک متخصص بیماری های پوست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استفاده از صابون های حاوی گلیسیرین و کرم دار به منظور پیشگیری از اگزما و خشکی پوست ناشی از شستشوی مکرر دست ها توصیه می شود.

استفاده از صابون های حاوی گلیسیرین برای پیشگیری از اگزما و خشکی پوست

دکتر حمید سورگی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارکرد: در حال حاضر بیشتر افراد به دلیل مراقبت های پیشگیرانه کرونا و شستن مکرر دست ها با آب و صابون و استفاده از ضدعفونی کننده ها با مسائل پوستی نظیر خشکی و اگزمای پوست روبرو هستند.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای پوست های خشک تری هستند، بیش از دیگر افراد با عوارض پوستی، دست و پنجه نرم می کنند.

سورگی توضیح داد: در حال حاضر استفاده از صابون های ملایم تر و حاوی گلیسیرین یا صابون های ویژه بچه ها که علاوه بر پاک کنندگی، از خشکی پوست پیشگیری می کنند، توصیه می شود.

وی اعلام کرد: با توجه به آن که پوست چرب آلودگی بیشتری را جذب می کند، استفاده از کرم های مرطوب کننده بیشتر در زمانی که فرد در محیط منزل به سر می برد، ضرورت دارد و توصیه می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شستن مکرر دست ها با صابون ممکن است، سبب ترک خوردگی در پوست شود و در این حالت نیز ورود میکروب به پوست به راحتی امکان پذیر است که در مورد کرونا صدق نمی کند.

سورگی تاکید کرد: برای شستشوی دست ها از آب ولرم استفاده کنید، زیرا آب سرد زمینه خشکی و آب داغ زمینه آسیب های پوستی را فراهم می آورد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 886

به "استفاده از صابون های حاوی گلیسیرین برای پیشگیری از اگزما و خشکی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از صابون های حاوی گلیسیرین برای پیشگیری از اگزما و خشکی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید