استفاده از ظرفیت های گردشگری محور مهم توسعه مانه و سملقان است

به گزارش مجله آی سیب، غلامرضا عوض زاده در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: استفاده از ظرفیت های گردشگری و افزایش میزان اقامت گردشگران برای بازدید از مناطق هدف شهرستان مانه و سملقان یکی از محورهای اساسی توسعه این شهرستان است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استفاده از ظرفیت های گردشگری محور مهم توسعه مانه و سملقان است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

وی اضافه کرد: شهرستان مانه و سملقان با دارا بودن بیشترین مسافت از راستا جاده اصلی مواصلاتی شرق به شمال کشور در سطح خراسان شمالی از ظرفیت بسیار بالایی برای جذب و پذیرایی از گردشگرانی که در طول سال در این راستا به قصد زیارت امام رضا(ع) تردد می نمایند و یا قصد سفر به شمال کشور را دارند، برخوردار است.

عوض زاده با بیان اینکه در زمینه جذب گردشگر در شهرستان مانه و سملقان کوشش های بسیاری اجرا شده است، گفت: در این راستا پروژه دوبانده کردن راستا بجنورد- آشخانه- جنگل گلستان اهمیت فراوانی دارد که هم در سطح ملی و استانی و هم در سطح شهرستانی با جدیدت خاصی در حال پیگیری است.

وی گفت: همچنین پروژه اصلاح ورودی شهر آشخانه به منظور بهره مندی هرچه بیشتر اهالی از حضور گردشگران در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمده و تا به امروز نیز شاهد نتایج مطلوبی در این زمینه بوده ایم.

عوض زاده اضافه کرد: از سوی دیگر کوشش شده با شناسایی و معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان و ارائه به مسافران و گردشگران میزان حضور و اقامت آنها برای دیدن این جاذبه ها را افزایش دهیم.

وی گفت: در همین زمینه کوشش شده با ایجاد کمپ های اسکان موقت در مناطق هدف گردشگری و همچنین حمایت از احداث واحدهای اقامتی در این مناطق زمینه جذب و ماندگاری هرچه بیشتر مسافران و گردشگران را به خصوص در روستاهایی نظیر درکش، شیر آباد و ... که از روستاهای هدف گردشگری محسوب می شوند، فراهم گردد.

فرماندار مانه و سملقان اضافه کرد: اقداماتی نیز برای ارائه آموزش ها به اهالی روستاها و افراد مرتبط با گردشگران به منظور نهادینه سازی و ارتقاء استفاده از ظرفیت های گردشگری و پذیرایی از میهمانان در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 699

به "استفاده از ظرفیت های گردشگری محور مهم توسعه مانه و سملقان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت های گردشگری محور مهم توسعه مانه و سملقان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید