افزایش 17 درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در تابستان سال جاری

به گزارش مجله آی سیب، با تدوین برنامه های مشخص در آذربایجان شرقی، ورود گردشگران خارجی به این استان در تابستان سال جاری، 17 درصد افزایش یافت.

افزایش 17 درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در تابستان سال جاری

در تابستان سال جاری بسیاری از توریستان داخلی و خارجی از آذربایجان شرقی تماشا کردند و این استان به یکی از مقاصد مهم توریستی کشور تبدیل شد.

پشتوانه های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی هر منطقه، به صورت بالقوه زیرساختی برای حضور در میدان رقابت دنیای توریستی است و در این میان، تنوع اقلیمی، طبیعی، میراث فرهنگی و تاریخی شگفت انگیز و کم نظیر آذربایجان باعث ترفیع صنعت توریستی شده است.

تثبیت جایگاه توریستی در پهنه استان آذربایجان شرقی و افزایش ظرفیت اقامت توریستان در شهرستان های استان یکی از مهم ترین اولویت های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تابستان بود. لذا با توجه به اینکه در سال میلادی جاری، تبریز به عنوان مرکز توریستی دنیا اسلام معرفی شده، لازم است که تبریز و تمام شهرستان های استان از این ظرفیت ها استفاده نمایند.

در راستای افزایش ظرفیت اقامتی در استان تهمیدات لازم با صدور مجوزهای بوم گردی، مجتمع های رفاهی و خدماتی و ساماندهی خانه مسافر در سطح استان از سوی اداره کل اتخاذ شد، بطوریکه در حال حاضر 112 اقامتگاه بوم گردی فعال در سطح استان در حال فعالیت است که توریستان از این امر بسیار استقبال کردند.

اقامت توریستان در سایر شهرستان ها از جمله جلفا (منطقه آزاد ارس)، کلیبر و خدآفرین پس از تبریز با تقویت ظرفیت های توریستی شهرستان های استان در تابستان 97 افزایش یافته بود.

تابستان سال جاری نخستین جشنواره های آلبالو در شهرستان تسوج، فطیر سنتی بستان آباد همراه با آیین رونمایی از ثبت ملی این فطیر، غذا و هنر آشپزی در تبریز و دوشاب (شیره انگور) در شهرستان لیلان برگزار گردیده بود که از دیگر راه های جذب توریست است. بعلاوه جشنواره آیین های بومی و محلی روستای دیبکلو هریس، در راستای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی و اصیل آذربایجان برپا شد.

برای چندمین سال متمادی جشنواره های گل محمدی روستای عنصرود شهرستان اسکو، عسل و لبنیات سراب، کباب بناب، زغال اخته کلیبر، سماق هوراند و ورنی اهر برگزار گردید.

در راستای معرفی و تقویت ظرفیت های توریستی و صنایع دستی استان، نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز 2018 برپا شد و نیز با شرکت در نمایشگاه های سرمایه گذاری و شهر توریست تهران، صنایع دستی تهران و صنایع دستی همدان حضور گسترده ای در رویدادهای نمایشگاهی ملی و بین المللی داشته ایم.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تهیه کتابچه های توریستی شهرستان های آذربایجان شرقی در راستای تقویت ظرفیت های توریستی در تمام نقاط استان صورت گرفت، گفت:

با توجه به اینکه تمام نقاط آذربایجان شرقی از جاذبه های متنوع توریستی برخوردار است، لذا اهداف رویداد 2018 به صورت استانی تبیین شده تا تمام استان از این ظرفیت ویژه برخوردار باشند، به همین دلیل با مشارکت تیم تخصصی، خوشبختانه گردآوری اطلاعات جاذبه های توریستی شهرستان ها در دستور کار نهاده شد و به صورت کتابچه های مجزا در دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسید که در اختیار توریستان نهاده شده است.

با توجه به موضوع اصلی اقدامات اداره کل استان مبنی بر ارائه خدمات جامع و کامل در حوزه جذب توریست به استان، اقدامات جدیدی در راستای کاری این مجموعه نهاده شد که برگزاری شب های فرهنگی آذربایجان در مرکز و بعلاوه کاروانسرای تاریخی یام، برپایی نمایشگاه های سراسری صنایع دستی در شهرستان ها و چاپ و توزیع کتابچه های رنگ آمیزی توریستی آذربایجان شرقی مختص بچه ها از جمله این اقدامات است.

بعلاوه کتابچه های مجزا در دو زبان فارسی و انگلیسی در خصوص اطلاعات جاذبه های توریستی شهرستان ها در اختیار توریستان نهاده شد، در این مجموعه دو کتابچه مجزا و جامع مختص جنگل های ارسباران و روستای تاریخی کندوان است.

عکس کاور از مهدی کلهر

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1978

به "افزایش 17 درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در تابستان سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 17 درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در تابستان سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید