انویدیا با هوش مصنوعی و شتاب دهنده های گرافیکی ابری، به دنبال افزایش کیفیت تماس های ویدئویی

به گزارش مجله آی سیب، انویدیا برای بهبود کیفیت ویدئوکنفرانس های زنده از هوش مصنوعی استفاده می نماید.

انویدیا با هوش مصنوعی و شتاب دهنده های گرافیکی ابری، به دنبال افزایش کیفیت تماس های ویدئویی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این شرکت پلتفرمی به نام Maxine راه اندای کرد که مجموعه ای از نرم افزارهای ویدئوکنفرانس مبتنی بر هوش مصنوعی و شتاب دهنده های تراشه های گرافیکی را در اختیار توسعه دهنده ها قرار می دهد تا بتوانند کیفیت ویدئوها را افزایش دهند.

انویدیا می گوید Maxine یک راه کار cloud-native برای ارائه دهنده های خدمات صوتی و ویدئویی است تا از افکت های AI، شامل تصحیح نگاه، سوپر رزولوشن، نویز کنسلینگ، نورپردازی چهره و غیره، برای کاربران نهایی بهره ببرند.

پس از شیوع ویروس کرونا، تماس های ویدئویی میان کاربران با افزایش انفجارگونه ای روبرو شدند و انویدیا کوشش می نماید کیفیت صدا و تصویر ارتباطات ویدئویی را در این شرایط بهبود بخشد.

سرویس Maxine می تواند فوکوس دوربین کاربران را طوری قرار دهد که تصویر کاربر دقیقا در وسط کادر بیفتد و بهتر دیده گردد. همین طور، قادر است چهره شما را تغییر زاویه دهد یا پس زمینه های مجازی به کادر اضافه کند.

از دیگر ویژگی های Maxine می توان به افزودن آواتارهای هوش مصنوعی و مجازی به جای تصویر حقیق کاربر در تماس های ویدیویی اشاره نمود. همین طور، این سرویس می تواند به صورت بی درنگ عملیات ترجمه و زیرنویسی مکالمات را به وسیله NVIDIA Jarvis انجام دهد.

فشرده سازی و کاهش مصرف اینترنت

انویدیا می گوید پلتفرم Maxine می تواند ویدئوها را فشرده سازی (Compression) کند تا پهنای باند شبکه و اینترنت کمتری برای تماس های تصویری احتیاج باشد. به ادعای این شرکت، با تکنیک فشرده سازی این شرکت می توان مصرف پهنای باند را تا 90 درصد در مقایسه با تکنیک فشرده سازی H.264 کاهش داد.

اویدیا می گوید در آینده ای نزدیک، ویدئوکنفرانس ها و تماس های تصویری می توانند بخش بسیار کمی از ترافیک داده شما را مصرف نمایند. انویدیا برای دستیابی به این تکنیک فشرده سازی از مدل های هوش مصنوعی GANs استفاده نموده است.

GANs از دو بخش تشکیل می گردد. بخش نخست، شامل یک ژنراتور است که نمونه های را ایجاد می نماید و بخش دوم میان نمونه های فراوری شده با نمونه های واقعی تفاوت گذاری می نماید.

این سرویس جدید انویدیا از شتاب دهنده های سخت افزاری NVIDIA Tensor Core GPU بهره برده و روی بسترهای بری (Cloud) اجرا می گردد. بنابراین، شما برای استفاده از این سرویس احتیاجی به داشتن کارت گرافیک و GPU انویدیا ندارید و با هر دستگاه می توانید تماس ویدئویی با کیفیتی را تجربه کنید. البته، باید نرم افزار تماس ویدئویی شما از این قابلیت انویدیا پشتیبانی کند.

اپلیکیشن هایی مانند زوم، اسکایپ، مایکروسافت تیمز و گوگل میت از مدت ها قبل به این ویژگی انودیا مجهز شدند ولی راه اندازی سرویس Maxine می تواند به آن ها در بهبود عملکردشان یاری کند.

توسعه دهنده ها، همکارهای نرم افزاری، ارائه دهنده های خدمات و دیگران می توانند از ابتدای این هفته به سرویس Maxine دسترسی داشته باشند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1222

به "انویدیا با هوش مصنوعی و شتاب دهنده های گرافیکی ابری، به دنبال افزایش کیفیت تماس های ویدئویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انویدیا با هوش مصنوعی و شتاب دهنده های گرافیکی ابری، به دنبال افزایش کیفیت تماس های ویدئویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید