اولین همایش جامعه هتل داران گیلان برگزار گردید

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اولین گام در جلب توریست، معرفی و شناساندن فرهنگ ها، ارزش ها و رویدادهای یک استان است.

اولین همایش جامعه هتل داران گیلان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اولین همایش جامعه هتل داران گیلان با حضور شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ، اعضا شورای شهر رشت ، مسئولین و مدیران هتل داران و نماینده جامعه هتل داران کشور در سالن همایشهای هتل تعیین فومن برگزار گردید.

شهرود امیرانتخابی در این همایش ضمن تشکر از شور و شوق اعضا هتل داران گیلان در برگزاری این همایش گفت : این انگیزه نشان از اهمیت موضوع گردشگری در استان است و مسئولیت در این حوزه برای اینجانب به عنوان مسئول سیاستگذاری در امر گردشگری استان را دوچندان می نماید.

او گفت: نقشه راه توسعه صنعت گردشگری به دریا ختم نمی گردد و این موهبت الهی به عنوان یک ظرفیت در استان کاربرد دارد.

او مدیریت در معرفی فرهنگ و رویداد را به عنوان یک اصل در برنامه ریزی گردشگری دانست و ادامه داد: با شناساندن فرهنگ ها، ارزشها و رویدادهای مذهبی و تاریخی استان که اولین گام در جلب گردشگران خارجی است میتوان شاهد حضور توریست در فصول مختلف سال و به موازات آن رشد اقتصادی و اشتغالزایی استان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد با توجه به روابط مطلوب گیلان با کشورهای همسایه ضمن اهمیت به حساسیت های فعلی کشور، می بایست در گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی و مذهبی برنامه ای منسجم داشت.

امیر انتخابی لزوم ثبت یک اثر جهانی همانند ماسوله و جنگلهای هیرکانی را از نیازهای استان برشمرد و ادامه داد: با همکاری همه دستگاه های اجرایی و فعالین صنعت گردشگری میتوان با تحقق این مهم معضل بیکاری را نه تنها در استان بلکه در کل کشور ریشه کن و ارز آوری و فراوری ثروت را نهادینه کرد.

او تاکید نمود آموزش کادر پرسنلی مستقر در هتلها و تاسیسات گردشگری در رعایت اصول مهمان داری که از اهمیت زیادی برخوردار است باید در دستور کار فعالین گردشگری قرار بگیرد و این موضوع با طرح در نشستهای تخصصی و کارگاه های مرتبط قابل آنالیز است.

امیر انتخابی از اهمیت ایجاد و ارائه بسترهای لازم در مدیریت اجرای تورهای گردشگری با هدف ورود گردشگران خارجی سخن گفت و برنامه ریزی در تشکیل فضای رقابتی در بین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را راهکاری برای این موضوع دانست.

در انتها این همایش از منتخبین هتلداران در حوزه های مختلف تقدیر شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 93

به "اولین همایش جامعه هتل داران گیلان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین همایش جامعه هتل داران گیلان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید