اگزینوس 2100 با لیتوگرافی 5 نانومتری احتمالا به زودی راهی بازار می شود

به گزارش مجله آی سیب، این طور که به نظر می رسد، سامسونگ قصد دارد به زودی از جانشین پردازنده نه چندان پیروز اگزینوس 990 با نام اگزینوس 2100 رونمایی کند. پردازنده ای که با لیتوگرافی 5 نانومتری تولید می شود و پیشرفت چشم گیری به نسبت نسل فعلی خواهد داشت.

اگزینوس 2100 با لیتوگرافی 5 نانومتری احتمالا به زودی راهی بازار می شود

اگزینوس 990 اصلا آن چیزی که سامسونگ انتظارش را داشت نبود. در دوره ای که کاربران بسیار نسبت به این موضوع حساس شده بودند، این پردازنده اختلاف نسبتا محسوسی با اسنپدراگون 865 داشت و همین مسأله هم موجب شد تعداد زیادی از کاربران از سامسونگ بخواهند دیگر در گوشی های خود از پردازنده های سری اگزینوس استفاده نکند.

اما با شناختی که از سامسونگ داریم، قرار نبود به این زودی ها شاهد تسلیم شدن آن باشیم. سامسونگ قرار است تراشه پردازنده هایی نظیر اسنپدراگون 875 و اگزینوس 2100 را با لیتوگرافی 5 نانومتری خود تولید کند. چرا که نه تنها TSMC شدیدا مشغول ساخت تراشه 5 نانومتری A14 اپل است بلکه تراشه های جدید این شرکت قیمت بیشتری هم به نسبت تراشه های سامسونگ دارند. بنابراین کوالکام ترجیح داده جهت کاهش هزینه، با غول کره ای وارد همکاری شود که تراشه هایی با کیفیت مشابه اما قیمت کمتر تولید می کند.

از آنجایی که دو پردازنده یاد شده از یک ترکیب هسته با فناوری های مشابه بهره می برند، انتظار می رود در پرچم دارهای سال بعد تفاوت زیادی را بین آن ها شاهد نباشیم. حتی برخی از خبرگزاری ها معتقدند این اگزینوس خواهد بود که گوی سبقت را بعد از چندین سال از رقیب می دزدد. با این حال مطمئنیم اگزینوس 2100 قرار است قلب تپنده پرچم دارهای سال بعد سامسونگ باشد اما قبل معرفی محصولی با این پردازنده، باید شاهد رونمایی از خود آن باشیم.

  • سال آینده تعداد بیشتری از گوشی های گلکسی اس 21 به اگزینوس 1000 مجهز می شوند

تا به این لحظه هیچ خبرگزاری در رابطه با تاریخ معرفی پردازنده جدید سامسونگ خبری منتشر نکرده اما یک افشاگر معتقد است این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. شخصی با نام کاربری Mauri QHD در توییتر، که پیش از این خبرهایی در رابطه با محصولات اپل و سامسونگ منتشر کرده بود معتقد است اگزینوس 2100 که پیش از این با نام اگزینوس 1000 شناخته می شد و البته هنوز هم مشخص نیست دقیقا چه نام خواهد داشت، به زودی معرفی می شود.

جالب تر اینجاست که او حتی معتقد بود رونمایی از این پردازنده باید هفته پیش اتفاق می افتاد اما مدیران غول کره ای به دنبال درست ترین زمان ممکن برای این مراسم هستند. به گفته Mauri، سامسونگ فعلا در حال بررسی اوضاع بازار، خبرها و نظرات مردم است تا بتواند بهترین زمان بندی را انجام دهد. این شخص ادعا کرده رونمایی از اگزینوس جدید باید همین روزها اتفاق بیفتد اما این امکان هم وجود دارد که برنامه های سامسونگ در لحظه آخر تغییر کند.

گفته می شود اگر سامسونگ در طول روزهای آینده از پردازنده جدید خود رونمایی نکند، این اتفاق بعد از معرفی اسنپدراگون 875 رخ خواهد داد تا بدین ترتیب توجه کاربران به سوی نماینده سامسونگ جذب شود. کوالکام معمولا در ماه دسامبر از پردازنده های پرچم دار خود رونمایی می کند و اگر در رابطه با پرچم دار جدید هم همین زمان بندی صدق کند، بنابراین باید حدودا 2 ماه دیگر برای مشاهده نماینده سامسونگ منتظر بمانیم.

در حال حاضر با توجه به آنچه که بنچمارک ها نشان می دهند، گویا اگزینوس 2100 آن قدرها پردازنده قدرتمندی نیست که انتظارش را داشتیم اما می توان عملکرد ضعیف فعلی آن را به بهینه نبودن firmware نسبت داد. به طور کلی به نظر می رسد نماینده جدید سامسونگ هرچقدر هم که قدرتمند باشد باز هم نتواند اسنپدراگون 875 را پشت سر بگذارد. با این حال برای مشخص شدن این موضوع حداقل باید تا سرانجام سال جاری و رونمایی از آن ها منتظر بمانیم. بررسی دقیق عملکرد این دو هم باید بعد از معرفی گوشی های سری گلکسی اس 21 انجام گیرد. بنابراین در بهترین حالت، اسفند ماه سال جاری می توان نتیجه مقایسه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 875 را اعلام کرد.

  • گلکسی اس 21 پلاس با پردازنده ای جدید در بنچمارک گیک بنچ دیده شد

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1253

به "اگزینوس 2100 با لیتوگرافی 5 نانومتری احتمالا به زودی راهی بازار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگزینوس 2100 با لیتوگرافی 5 نانومتری احتمالا به زودی راهی بازار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید