بالا دریافت مناقشات بر سر تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا در آستانه سال نوی میلادی

به گزارش مجله آی سیب، اتحادیه اروپا در حالی قدم به سال جدید میلادی می گذارد که مناقشات بر سر تقسیم عادلانه پناهندگان در این اتحادیه همچنان ادامه دارد.

بالا دریافت مناقشات بر سر تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا در آستانه سال نوی میلادی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه سال نوی میلادی منافشات بر سر تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا بالا گرفته است.

اخیرا میزان هجوم پناهندگان از ترکیه به اتحادیه اروپا به شدت افزایش پیدا نموده است.

توافق پناهندگان بین آنکارا- بروکسل در ماه مارس سال 2016 منعقد شد و بر اساس آن ترکیه خود را موظف کرد که از هجوم پناهندگان به اروپا جلوگیری نموده و مرزهای خود را بر روی مهاجرت پناهجویان به اروپا ببندد. در مقابل اروپا وعده یاری های اقتصادی به ترکیه برای برطرف نیازهای پناهنجویان در این کشور را داد.

اتحادیه اروپا این توافق را یک موفقیت ارزیابی می نماید چرا که موجب کاهش چشمگیر هجوم پناهندگان به اتحادیه اروپا شده بود.

کاهش تعهدات ترکیه نسبت به مفاد توافق پناهندگان با اروپا اخیرا هجوم پناهندگان به اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

از آنجایی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان نتوانسته اند روی مسئله تقسیم پناهندگان به توافقی دست یابند کشور یونان به شدت تحت فشار هجوم پناهندگان قرار گرفته و جزایر این کشور مملو از پناهندگان است. پناهندگان در جزایر یونان تحت شرایط فاجعه باری زندگی می نمایند.

حالا در این شرایط سبزها در مجلس اروپا درخواست نموده اند که بودجه کشورهای اروپایی که مخالف پذیرش پناهندگان هستند کاهش پیدا کند.

راسموس آندرسن، از نمایندگان حزب سبز مجلس اروپا در این باره گفته است: گشورهایی که در تکالیف مشترک اروپایی مانند پذیرش پناهندگان مشارکت نمی نمایند باید در آینده بودجه کم تری از بروکسل دریافت نمایند.

سبزها در مجلس اروپا خواهان این مسئله هستند که در عوض این بودجه به سازمان های غیر دولتی در کشورهای مربوطه پرداخته گردد.

آندرسن تاکید نمود که ما به جای کاهش بودجه باید این پول را مستقیما به سازمان های امدادی در این کشورها پرداخت کنیم. به این ترتیب از پروژه های مهم حمایت شده و کشورهای مربوطه دیگر خود نمی توانند درباره این بودجه تصمیم گیری نمایند.

یان آزلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم در هفته جاری درخواست مشابهی داشته و گفته است که بودجه برای کشورهایی که هیچ پناهنده ای را نمی پذیرند باید کاهش یابد.

اتحادیه اروپا در سیاست پناهندگان عمیقا دچار شکاف و جدایی شده است. کشورهای مجارستان، لهستان و چک تا به امروز از پذیرش تصمیم اتحادیه اروپا برای تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا سر باز زده اند.

هفته گذشته رابرت هابک، رئیس سبزها در آلمان خواهان پذیرش بچه ها پناهنده از جزایر یونان که در شرایط بسیار بدی به سر می برند شد. اما وزیر کشور آلمان این درخواست را رد نموده و بر لزوم یافتن یک راه چاره اروپایی برای این مسئله تاکید نموده است.

بسیاری از کارشناسان غربی اذعان می نمایند که شرایط فاجعه بار پناهندگان در جزایر یونان و به ویژه شرایط بچه ها مهاجر در این منطقه یک رسوایی برای اتحادیه اروپا است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 646

به "بالا دریافت مناقشات بر سر تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا در آستانه سال نوی میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا دریافت مناقشات بر سر تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا در آستانه سال نوی میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید