با نکات مثبت و منفی نوشیدن قهوه آشنا شوید

به گزارش مجله آی سیب، قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار دنیا است و همواره فواید و مضرات آن مورد بحث واقع می گردد. در ادامه به مهم ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

با نکات مثبت و منفی نوشیدن قهوه آشنا شوید

برخی از مزایای ذکر شده برای نوشیدن قهوه خیره نماینده هستند. دو مطالعه جامع نشان دادند که نوشیدن قهوه زندگی طولانی تری را موجب می گردد. ظاهراً نوشیدن بیشتر قهوه با خطر کمترمرگ مرتبط است.

نکته شگفت آورتر این که نوشیدن قهوه بیشتر احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی، سکته مغزی، سرطان، بیماری های کلیوی، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی را کاهش می دهد.

نکات مثبت مصرف قهوه

1. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است.

این خصوصیت ممکن است حتی از آنهایی که در کاکائو یا برخی از اشکال برگ های چای موجود هستند، قوی تر باشد.

2. قهوه در مبارزه با آسیب رادیکال آزاد مؤثر است.

این بدان دلیل است که قهوه باعث افزایش مقدار آنتی اکسیدان ها در خون می گردد. دو مورد از آنتی اکسیدان های اصلی که مسئولیت بیشتر فواید قهوه را دارند، اسید کلروژنیک و اسید کافئیک هستند. این ترکیبات می توانند از سلولها در برابر آسیب و استرس اکسیداتیو محافظت نمایند.

3. قهوه از سلامت کبد محافظت می نماید.

4. نوشیدن قهوه گردش خون را افزایش داده و باعث تحریک کبد می گردد.

نکات منفی مصرف قهوه

1. قهوه می تواند باعث مسائل گوارشی گردد.

از بدترین آنها حالت تهوع، استفراغ و اسهال است. قهوه باعث ایجاد اثر ملین ناشی از ترشح گاسترین، نوعی هورمون می گردد که باعث تحریک حرکت در دستگاه گوارش می گردد. کافئین همچنین می تواند علائم بیماری ریفلاکس معده به دستگاه گوارش را بدتر کند که با سوزش سر دل، حالت تهوع و استفراغ تعیین می گردد.

2. قهوه می تواند خلق و خوی را تغییر داده و اضطراب را افزایش دهد.

کافئین می تواند بر روی عضلات، هورمون ها، عملکرد انتقال دهنده های عصبی و سیگنالینگ عصبی تأثیر بگذارد. این مسائل در افرادی که شرایط سلامتی موجود مانند مسائل قلبی یا دیابت دارند، آشکار خواهد

شد.

3. قهوه می تواند کالری بالایی داشته باشد.

مخلوط کردن قهوه با خامه و شکر می تواند باعث تجمع کالری های اضافی گردد و در کل مانع کاهش وزن گردد. یک گزینه خوب برای کاهش وزن هنگام نوشیدن قهوه این است که از یک شیرین نماینده طبیعی کم کالری

بهره ببرید.

4. قهوه می تواند اعتیاد آور باشد.

نوشیدن زیاد کافئین ممکن است منجر به مصرف بیش از حد کافئین گردد. همچنین این خطر وجود دارد که مصرف بیش از حد کافئین بدن را بیش از حد تخریب نموده و غده های فوق کلیه را بسوزاند. فردی که اعتیاد به قهوه دارد و قادر به مصرف مقادیر مورد استفاده آن نیست، می تواند از سردرد، اضطراب، تحریک پذیری، خستگی و مسائل گوارشی رنج ببرد.

منبع: سلامت نیوز

منبع: همگردی
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 760

به "با نکات مثبت و منفی نوشیدن قهوه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نکات مثبت و منفی نوشیدن قهوه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید