آنالیز عملکرد 27 بازیکنی که نیم فصل اول برای استقلال بازی کردند

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال نیم فصل نخست لیگ برتر را با پیروزی یک بر صفر برابر طرفدار در تهران شروع کرد و با پیروزی 3 بر صفر مقابل نفت در مسجد سلیمان به انتها برد. ماحصل 15 بازی این تیم کسب 35 امتیاز و صدرنشینی در انتها نیم فصل اول بود تا آبی پوشان با برترین عملکرد عنوان فرمایشی قهرمانی نیم فصل را به دست بیاورند.

آنالیز عملکرد 27 بازیکنی که نیم فصل اول برای استقلال بازی کردند

برای استقلال در این 15 بازی 27 بازیکن به میدان رفتند که بیشترین اندازه بازی با 1337 دقیقه به سیاوش یزدانی و کمترین اندازه بازی با 13 دقیقه به بابک مرادی تعلق دارد که برای نیم فصل دوم از این تیم جدا شد.

یزدانی چطور پر کارترین استقلالی شد

سیاوش یزدانی رکورد جالبی در نیم فصل اول از خود به جای گذاشت و با 15 بار نهاده شدن در ترکیب ثابت و 1337 دقیقه بازی، پر کارترین بازیکن استقلال در نیم فصل نخست شد. یزدانی یکی از ارکان دفاعی استقلال و یکی از برترین مدافعان میانی در نیم فصل گذشته از لیگ بیست و یکم بود.

این مدافع ملی پوش تنها 13 دقیقه از بازی های تیمش را (به علت مصدومیت) از دست داد که آن هم 13 دقیقه پایانی ملاقات مقابل تراکتور در هفته سوم بود که جای خود را به عارف آقاسی داد.

سیاوش یزدانی با 1337 دقیقه حضور در میدان پر کارترین بازیکن نیم فصل اول استقلال

5 همچنین یک بازیکن بالای هزار دقیقه

به جز سیاوش یزدانی، اندازه دقایق حضور چهار بازیکن دیگر استقلال هم از مرز هزار دقیقه عبور نموده است و یک بازیکن هم برای رسیدن به هزار دقیقه بازی در نیم فصل نخست تنها 2 دقیقه کم آورد.

مهدی مهدی پور با حضور در 15 بازی، 14 بار نهاده شدن در ترکیب اولیه و 1205 دقیقه حضور در میدان پس از یزدانی دومین بازیکن پر کار آبی پوشان است که در این دقایق یک گل 3 امتیازی (مقابل فولاد) به ثمر رساند و 4 بار هم برای هم تیمی هایش پاس گل ارسال نموده تا یکی از مؤثرترین بازیکنان در فاز حمله باشد.

پس از وی کوین یامگا برترین بازیکن نیم فصل اول استقلال با 7 گل، 2 پاس گل و کسب یک پنالتی 13 بار برای آبی پوشان به میدان رفت که در هر 13 بازی در ترکیب ثابت نهاده شد و مجموعاً 1167 دقیقه در میدان حضور داشت تا در رده سومین بازیکن پرکار آبی پوشان قرار بگیرد؛ و جعفر سلمانی با 1137 دقیقه حضور در میدان چهارمین بازیکنی است که از مرز 1000 دقیقه بازی عبور نموده و 3 بار هم برای آبی پوشان گلزنی نموده است.

امیرحسین حسین زاده که از او می توان به عنوان پدیده استقلال در این فصل نام برد، در هر 15 بازی استقلال در نیم فصل اول به میدان رفت و در 13 بازی در ترکیب اولیه نهاده شد. این بازیکن که 3 بار هم پیروز به گلزنی شد با 1111 دقیقه حضور در میدان پنجمین بازیکن پرکار آبی پوشان در نیم فصل اول بود.

رکورددار کلین شیت فقط دو دقیقه کم آورد

سیدحسین حسینی که با ثبت 10 کلین شیت رکورد دار بسته نگه داشتن دروازه در این فصل از رقابتهای لیگ برتر است، ششمین بازیکن پرکار آبی پوشان در نیم فصل اول به شمار میرود.

حسینی که فصل خوبی را تجربه می نماید در نیم فصل اول 12 بار به میدان رفت که در 10 بازی دروازه اش بسته ماند و در مجموع هم تنها 3 بار دروازه اش باز شد که یک بار آن از روی نقطه پنالتی بود تا او برترین عملکرد را در بین همه دروازه بان هایی که در نیم فصل اول به میدان رفته اند از خود به جای بگذارد. حسینی برای استقلال در نیم فصل نخست 998 دقیقه به میدان رفت تا برای رسیدن به رکورد هزار دقیقه تنها 2 دقیقه کم آورده باشد.

دیگر بازیکنان پر کار استقلال

از جمله دیگر بازیکنان پر کار استقلال بعد از یزدانی، مهدی پور، سلمانی، حسین زاده و حسینی می توان به محمد دانشگر با 942، رودی ژستد با 921 و مرادمند با 900 دقیقه حضور در میدان اشاره نمود.

نیک نفس، چشمی، غفوری، رضاوند، آقاسی، مطهری، خاقانی، قاسمی نژاد، رضایی، رمضانی، آذری، آزادی، مظاهری، مهری، جلالی، کریم زاده، صادقی و مرادی دیگر نفراتی بودند که برای استقلال در نیم فصل اول به میدان رفتند.

ارسلان مطهری بازیکنی که کمتر از اندازه انتظار در نیم فصل اول از او استفاده شد

جایگاه عجیب 2 مهاجم

امیرارسلان مطهری و امین قاسمی نژاد مهاجمان باتجربه استقلال هستند که بی تعارف جایگاه آنها در جدول اندازه حضور بازیکنان در زمین عجیب به نظر می رسد. مطهری که بدون در نظر گرفتن گل سالم وی در شیراز که به اشتباه مردود اعلام شد با 2 گل زده همچنان یکی از گلزنان پیروز آبی پوشان است، در نیم فصل نخست در 11 بازی به میدان رفت که تنها در 2 بازی (2 هفته ابتدایی) در ترکیب اولیه نهاده شد و در نیمه دوم هر دو بازی تعویض شد.

مطهری سپس 9 بازی به عنوان بازیکن جانشین و اغلب در دقایق پایانی به میدان رفت. او در 4 بازی تنها در دو-سه دقیقه پایانی مورد استفاده نهاده شد. اندازه حضور مطهری در میدان نیز 312 دقیقه است و شاید این آمار است که شائبه درخواست جدایی او را به وجود آورده بود.

امین قاسمی نژاد که از خریدهای پر سر و صدای آبی پوشان در ابتدای فصل بود هم در بین بازیکنان پر کار نیم فصل نخست جایی ندارد. مهاجم 35 ساله آبی پوشان تنها 287 دقیقه در میدان حضور داشته و هفدهمین بازیکن در فهرست پر کار ترین بازیکنان این تیم واقع شده است؛ که در این دقایق یک بار هم پیروز به گلزنی شده است.

کم کارترین بازیکنان

بابک مرادی با تنها یک بازی و 13 دقیقه حضور در میدان کم کار ترین بازیکن نیم فصل نخست آبی پوشان است و متین کریم زاده با 45، امیر علی صادقی با 46 ابوالفضل جلالی با 51 و سعید مهری با 51 دقیقه حضور در میدان دیگر نفراتی هستند که کمترین اندازه حضور در میدان را در نیم فصل اول داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2030

به "آنالیز عملکرد 27 بازیکنی که نیم فصل اول برای استقلال بازی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز عملکرد 27 بازیکنی که نیم فصل اول برای استقلال بازی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید