برنامه تجربه کبکی؛ اجرایی شدن معیارهای قبل از اول نوامبر

به گزارش مجله آی سیب، جدیدترین خبرهایی که از کبک به دست خبرنگاران رسیده حکایت دارند که از تاریخ 14 نوامبر آندسته از دانشجویان خارجی که از دانشگاه های کبک فارغ التحصیل شده اند و درخواست خود را برای برنامه تجربه کبکی ارائه می نمایند بر اساس معیارهایی ارزیابی خواهند شد که تا قبل از اول نوامبر وجود داشتند.

برنامه تجربه کبکی؛ اجرایی شدن معیارهای قبل از اول نوامبر

لازم به ذکر است برنامه تجربه کبکی (Programme de lexpérience Québécoise یا به اختصار PEQ) راستا مهاجرتی محبوبی است که به فارغ التحصیلان خارجی از دانشکده های کبک و هم کارگران خارجی که در حال حاضر در کبک ساکن و شاغل هستند اجازه می دهد درخواست خود را برای انتخاب جهت اقامت دائم ارائه نمایند.

معیارهای تازه در اول نوامبر معرفی شدند و بسیاری از افراد آنها را برای کارگران متقاضی که در حال حاضر در کبک زندگی می نمایند ناعادلانه دانستند؛ این اعتراضات باعث شد وزیر مهاجرت کبک عقب نشینی نموده و معیارهای قبلی را بازگرداند. بیشتر اعتراضات به خاطر دو لیست تازه مشاغل و تخصص ها بود چرا که این محدودیت ها پیش از اول نوامبر وجود نداشت و بسیاری از افراد را فاقد شرایط اعلام می کرد.

وزیر مهاجرت کبک آقای Jolin-Barrette وعده داده است که این دو لیست را با مشورت با جوامع دانشگاهی و کاری کبک بازبینی کند. لازم به ذکر است با معیارهایی که اول نوامبر اعلام شد، برنامه تجربه کبکی یا PEQ در برابر فارغ التحصیلانی گشوده است که حد اقل 900 ساعت (یک سال) در کبک تحصیل نموده باشند و در زمینه تخصصی خود بعد از فراغت از تحصیل در کبک حد اقل شش ماه سابقه کار داشته باشند.

وزارت مهاجرت کبک اعلام نموده است که متقاضیانی که واجد این شرایط هستند و بین اول نوامبر تا 13 نوامبر درخواست داده اند بر اساس معیارهایی که قبل از اول نوامبر اجرایی بود ارزیابی خواهند شد. بدین ترتیب از تاریخ 14 نوامبر متقاضیانی که بین 900 تا 1799 ساعت تحصیل نموده اند دیگر واجد شرایط PEQ نیستند چرا که معیارها به قبل از اول نوامبر بازگشته اند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1801

به "برنامه تجربه کبکی؛ اجرایی شدن معیارهای قبل از اول نوامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه تجربه کبکی؛ اجرایی شدن معیارهای قبل از اول نوامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید