بهار گردشگری در اولین نوروز پساکرونایی ویک هشدار

به گزارش مجله آی سیب، گرچه شور نوروزی سفر اتفاقی مبارک برای صنعت نیمه جان گردشگری است اما شلوغی و ازدحام توام با سهل انگاری گردشگران در رعایت پروتکل های گردشگری نگران کننده است و می تواند زنگ خطر شیوع دوباره کرونا و مختل کردن فرایند تداوم رونق سفر در ماههای آینده باشد

بهار گردشگری در اولین نوروز پساکرونایی ویک هشدار

خبرنگاران : شوق انباشته سفر پس از دوسال خانه نشینی بازار راکد گردشگری را در نوروز 1401 جان دوباره بخشیده است . مقاصد گردشگری ایران مملو از مسافر نوروزی است .گرچه این شور سفر اتفاقی مبارک برای صنعت نیمه جان گردشگری است اما شلوغی و ازدحام توام با سهل انگاری گردشگران در رعایت پروتکل های گردشگری نگران کننده است و می تواند زنگ خطر شیوع دوباره کرونا و مختل کردن فرایند تداوم رونق سفر در ماههای آینده باشد.

طبق گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، ورود تعداد زیاد مسافر نوروزی به شیراز مرکز استان فارس صف های طویل و ازدحام بسیاری دراماکن گردشگری ایجاد نموده است.

ظرفیت اسکان تکمیل و همه اینها مدیریت و نظارت بر بازار پرشور سفرهای نوروزی سال جاری را خصوصا با وجود کرونا سخت خواهد نمود.

طبق اعلام قائم مقام ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر فارس ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در شیراز تکمیل شده و مسافران بهتر است زمان سفر خود به این شهر را تغییر دهند.

محمد فرخ زاده قائم مقام ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر فارس با بیان این که بیش از 23 هزار تخت در هتل ها، هتل آپارتمان ها، هتل های سنتی، اقامتگاه های بوم گردی و مهمان پذیر های دارای مجوز برای اسکان مسافران در استان فارس پیش بینی شده است، اضافه کرد: در شبهای گذشته این ظرفیت جوابگوی انبوه مسافران نوروزی نبود و برای اسکان مسافران از تمام فضاهای پشتیبان شامل کلاس های مدارس، حسینه ها، سالن های ورزشی و خانه های مسافر استفاده شد.

او با بیان این که کمپ های شهرداری، استادیوم ها، مدارس چهار ناحیه آموزش و پرورش، و حرم مطهر علی بن حمزه هم به اسکان مسافران در شیراز اختصاص داده شده است، اضافه کرد: باتوجه به ازدحام جمعیت محدودیت اسکان در 13 بوستان هم برداشته شد.

او گفت: علاوه بر مدارس و استادیوم ها، برای پذیرایی از گردشگران نوروزی دیشب از ظرفیت نمایشگاه بین المللی فارس، مساجد و تکایا هم استفاده شد.

آنچه حائز اهمیت است احتیاط و توجه گردشگران به حضور پنهان کروناست از این رو اکیدا به رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت از بچه ها و سالمندان توصیه می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2055

به "بهار گردشگری در اولین نوروز پساکرونایی ویک هشدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهار گردشگری در اولین نوروز پساکرونایی ویک هشدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید