بهترین غذاهای لبنانی ، با خوشمزه ترین غذاهای لبنانی آشنا شوید

به گزارش مجله آی سیب، اگر اهل رستورانگردی هستید و تمایل دارید علاوه بر غذاهای ایرانی، غذاهای متنوع مناطق دیگر جهان را نیز امتحان کنید، توصیه می کنیم سری به رستوران های عربی زده و خوشمزه ترین غذاهای لبنانی را امتحان کنید. غذاهای عربی از جمله خوشمزه ترین غذاهای جهان هستند که صندلی ویژه ای در منوی رستوران های بین المللی دارند. مهم ترین ویژگی غذاهای عربی، خصوصا بهترین غذاهای لبنانی، استفاده از ادویه جات گوناگون و ترکیب طعم های مختلف در کنار هم است. این ترکیب باعث ایجاد طعمی خاص در غذاهای عربی شده و آن را از غذاهای دیگر نقاط جهان متفاوت نموده است. آشنایی با نام و مواد تشکیل دهنده هر غذا به شما یاری می نماید تا با توجه به ذائقه خود غذای مناسبی را انتخاب نموده و از خوردن چیزی که سفارش داده اید لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا با 12 نمونه از غذاهای خوشمزه لبنانی آشنا شویم.

بهترین غذاهای لبنانی ، با خوشمزه ترین غذاهای لبنانی آشنا شوید

خوشمزه ترین غذاهای لبنانی: حمص

حمص (Hummus)، یکی از خاص ترین غذاهای مدیترانه ای - عربی و از بهترین غذاهای لبنانی است که در بسیاری از مناطق خاورمیانه ارائه می شود. ماده اصلی سازنده این غذا نخود است که به صورت آرد شده یا پوره مورد بهره برداری قرار می گیرد. مردم لبنان پوره نخود را با موادی چون روغن کنجد و ادویه جات مخصوص حمص، پخته و در پایان به آن آب لیمو ترش و ارده اضافه می نمایند. حمص غذایی حلیم مانند و نخودی رنگ است که اغلب در کنار غذاهای دیگر سرو می شود.

غذاهای خوشمزه لبنانی: فلافل لبنانی

فلافل یکی از پرطرفدارترین و شناخته شده ترین غذاهای عربی در ایران است که در بسیاری از استان های جنوبی کشورمان مانند خوزستان سرو می شود. فلافل از نخود تهیه می شود که با ادویه جات مختلف و مخصوص طعم دار شده و در پایان به صورت گلوله های کوچکی در روغن سرخ می شوند. لبنانی ها برای درست کردن فلافل نخود را با سبزیجات و ادویه جاتی چون گشنیز، جعفری، نعناع خشک شده و فلفل ترکیب نموده و داخل آن را با مایه گوشتی پر می نمایند. فلافل های آماده شده در روغن ذرت سرخ می شود. فلافل نوعی غذای خیابانی است که در تمامی غرفه ها و غذاخوری های لبنان به راحتی قابل دسترسی است. لبنانی های این غذا را معمولا به همراه حمص سرو می نمایند که البته کمی سنگین شده و دیر هضم می شود.

بهترین غذاهای لبنانی: خورش لوبیا سبز

خورش لوبیا سبز (loubyeh bzeit)، نوعی خورش لبنانی و از بهترین غذاهای لبنانی است که با لوبیا سبز، گوجه فرنگی و پیاز آماده می شود. لبنانی ها برای درست این خورش، لوبیاهای درشت را انتخاب نموده و آنها را به صورت کامل یا خرد شده مورد استفاده قرار می دهند. گاهی نیز به جای لوبیا از باقلا استفاده می شود که با قلاف خرد شده و در خورش ریخته می شود.

خوشمزه ترین غذاهای لبنانی: موسخان

موسخان (Musakhan)، یکی از گران ترین، بهترین و خوشمزه ترین غذاهای لبنانی است که از بال مرغ تهیه می شود. برای ساخت این ترکیب بال مرغ یا ران را به سماق، گوجه فرنگی خردشده و آب لیمو آغشته نموده و در روغن سرخ می نمایند. در بعضی موارد نیز بال مرغ سماقی به صورت کباب شده تهیه می شود که هواداران بسیاری نیز دارد. بال ها را پس از پخته شدن در یک ظرف چیده و برای طعم آن از پوست لیموی رنده شده، میخک و برگ گشنیز بر روی غذا استفاده می نمایند.

غذاهای خوشمزه لبنانی: فاروج مشوی

فاروج مشوی (farrouj meshwi) یکی از بهترین غذاهای لبنانی است که اصالت آن به کشور لبنان برمی شود. این غذا در واقع همان مرغ گریل شده خودمان است. برای درست فاروج، مرغ را با سماق فراوان و آب لیمو طعم دار نموده و در فر قرار می دهند تا بریان شود. در نوع سنتی، مرغ را بر روی منقل و با ذغال پخته می پزند و کمی آب دار آن را بر می دارند. برای تهیه فاروج، مرغ را با پوست گریل می نمایند و اجازه می دهند تا رنگ آن کاملا طلایی و اشتهابرانگیز شود. در پایان نیز مقداری پوست لیمو بر روی غذا رنده می شود تا طعمی متفاوت از دیگر مرغ های گریل شده ایجاد کند.

بهترین غذاهای لبنانی: مرغ و هویج

این غذا، همان گونه که از نامش پیداست، با مرغ و هویج آماده می شود. برای تهیه این غذا، بال یا کتف مرغ را با ادویه جات مختلف طعم دار می نمایند. سپس تکه هایی از هویج و مارچوبه را نیز در کنار مرغ ها قرار داده و تنوری می نمایند. سس اصلی این غذا ارده است که در دیگر غذاهای لبنانی نیز استفاده شده و طعمی خاص به آن ها می دهد.

خوشمزه ترین غذاهای لبنانی: بشقاب ملی لبنان

بشقاب ملی لبنان یا کبه پخته شده (kibbeh bil sayneeyeh) یکی از بهترین غذاهای لبنانی است که از گوشت تازه گوسفندی آماده می شود. برای درست کردن کبه، گوشت چرخ شده را به همراه ادویه جات خاص این غذا می کوبند و پس از ترکیب، آن را در ظرف های مخصوصی ریخته و بر روی اجاق می پزند. در واقع می توان گفت این غذا ظاهری شبیه به کباب تابه ای خودمان دارد و به همان نحو نیز پخته می شود. لبنانی ها کبه را معمولا به همراه ترشی جات ارائه نموده و میل می نمایند.

غذاهای خوشمزه لبنانی: لیدی فینگرز

لیدی فینگرز (Lady Fingers) یک غذای سبک است که معمولا در میان وعده ها ارائه می شود. برای درست کردن این غذا، ابتدا گوشت، اسفناج و پیاز را باهم تفت داده و در داخل خمیرهای مخصوص به صورت رول می پیچند. در پایان، رول های آماده شده را با ادویه جات خاصی طعم دار نموده و در روغن سرخ می نمایند. اگر به لبنان سفر کردید می توانید این میان وعده خوشمزه را در غذاخوری ها و غرفه های خیابانی این کشور به راحتی پیدا کنید.

بهترین غذاهای لبنانی: کبه

از دیگر غذاهای معروف عربی می توان به کبه (Kebbe) اشاره نمود که علاوه بر لبنان در کشورهای دیگری چون عراق نیز آماده شده و مورد استقبال فراوانی واقع شده است. کبه در واقع شبیه کوفته است که از مخلوط شدن گندم بورگا و گوشت چرخ شده تهیه می شود. برای درست کردن کبه مقداری از گوشت چرخ شده و بلغور گندم خیس خورده را با کمی نمک و فلفل، باهم ترکیب نموده و خوب ورز می دهند تا مواد به هم بچسبد. سپس مقداری از گوشت را نیز در پیاز تفت داده و برای مایه داخل کبه ها آماده می نمایند. سپس، مقداری از ترکیب گوشت و گندم را برداشته و درون آن را با مایه گوشتی پر می نمایند. در پایان، گلوله های کوچک کبه به صورت بیضی هایی نوک تیز شکل داده شده و در روغن سرخ می شود.

خوشمزه ترین غذاهای لبنانی: ماهی آجیل

ماهی آجیل یک غذای خوشمزه لبنانی است که از ترکیب برنج با انواع آجیل درست شده و به همراه ماهی سرو می شود. برای درست کردن ماهی آجیل، برنج خرد شده را با خلال بادام، پسته و دیگر انواع آجیل ترکیب نموده و دم می نمایند. سپس پلو را در ظرفی کشیده و تکه های ماهی پخته شده را بر روی آن قرار می دهند.

غذاهای خوشمزه لبنانی: شیش کباب

شیش کباب (Shish Kebab)، نوعی کباب خیابانی است که با گوشت بره آماده می شود. برای تهیه این غذا، گوشت ها را تکه تکه نموده و در ترکیبی از ماست، زعفران، پیاز، سیر، فلفل و نعناع می خوابانند. سپس تکه های گوشت را به همراه سبزیجاتی چون فلفل های رنگی، گوجه فرنگی و پیاز در سیخ های نازک چوبی می کشند و بر روی آتش می پزند. این غذا به دلیل استفاده از فلفل دلمه ای سبز، زرد و قرمز بسیار رنگارنگ و زیبا بود و جلوه ای خاص به سفره می دهد. از این رو در مهمانی ها و مجالس در کنار غذاهای دیگر طبخ شده و مورد استفاده قرار می گیرد. لبنانی ها شیش کباب را معمولا یک میان وعده در نظر گرفته و به عنوان عصرانه یا صبحانه میل می نمایند.

بهترین غذاهای لبنانی: زعتر پیتزا

زعتر (zaatar)، نوعی نان لبنانی است که از آرد، شکر، ماست، روغن زیتون و آب تهیه می شود. برای درست کردن این نان، مواد را پس از ترکیب به خوبی ورز داده و اجازه می دهند چند ساعتی استراحت کند. سپس آن را پهن نموده و به شکل دلخواه قالب می زنند. روی نان ها با ترکیبی از کنجد، آویشن، زیره، سماق، پودر گردو، پودر پسته و سبزیجات معطر پوشانده شده و برای پخته شدن در درون فر قرار می گیرد. زعتر پیتزا (manoushe bi zaatar)، در واقع نوعی صبحانه لبنانی است که از نان زعتر در کنار گوجه فرنگی و مواد غذایی دیگر آماده شده و سرو می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 628

به "بهترین غذاهای لبنانی ، با خوشمزه ترین غذاهای لبنانی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای لبنانی ، با خوشمزه ترین غذاهای لبنانی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید