تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا از تحریم معاف گردد

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از اتاق ایران، غلامحسین شافعی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بین المللی ICC باید در زمینه دسترسی ایران به تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا کوشش کند گفت: نهادهای بین المللی می توانند در شرایط تحریم ها نقش خود را برای کنار زدن تهدیدهای سیاسی ایفا نمایند.

تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا از تحریم معاف گردد

وی اضافه کرد: همانگونه که به خوبی اطلاع دارید سازمان بهداشت دنیای برای بعضی از کشورها و مناطق دنیا، به دلیل انتشار ویروس کرونا که یک اپیدمی دنیای است، وضع فوق العاده اعلام نموده است. امروز وضع دنیای، بیش از هرزمان دیگری، بر ضرورت کوشش های منطقه ای و بین المللی برای تجهیز توانمندی های فنی جهت یاری به کشورهای گرفتار ویروس کرونا تاکید می نماید.

رئیس اتاق ایران گفت: متاسفانه در شرایط کنونی، جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در معرض گسترده این بیماری بوده لذا در جهت مبارزه جدی بر علیه این بیماری فراگیر واقع شده است و در این راه احتیاجمند هرنوع یاری برای کاهش انتشار و نابودی آن در سطح کشور است.

شافعی خطاب به رئیس اتاق بازرگانی بین المللی اضافه کرد: معتقدیم که این اتاق به عنوان یک سازمان و موسسه شناخته شده بین المللی، می تواند نقش موثری در این شرایط ایفا نماید. از این رو انتظار می رود که جنابعالی اقدامات و ترتیبات لازم را با هماهنگی فعالان مالی بین المللی و اعضای محترم ICC برای مشارکت در مبارزه علیه انتشار و نیز نابودی این بیماری فراگیر، به وسیله فراهم آوردن و تامین احتیاجهای پزشکی و درمانی از قبیل تجهیزات پزشکی و مواد مورد احتیاج، به عمل آورید.

وی ادامه داد: مبارزه علیه این بیماری در سطوح منطقه ای و دنیای، نه تن ها مساعدت به مردم ایران است بلکه با کنترل و نابودی این ویروس، از انتشار بیشتر آن در منطقه و دنیا جلوگیری به عمل خواهد آمد. این در حالی است که تحریم های یک جانبه و غیرانسانی ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران، شرایط تهیه اقلام و لوازم مورد احتیاج پزشکی و بهداشتی را مشکل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 892

به "تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا از تحریم معاف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا از تحریم معاف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید