تحقیقات درباره افراط گرایی به رده های وزارت امنیت داخلی آمریکا کشید

به گزارش مجله آی سیب، وزارت امنیت داخلی آمریکا اظهار داشت، این وزارتخانه در خصوص تهدید بالقوه افراطگرایی خشونت آمیز داخلی درون رده های خود تحقیقات خواهد نمود.

تحقیقات درباره افراط گرایی به رده های وزارت امنیت داخلی آمریکا کشید

به نقل از خبرگزاری رویترز، آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا درباره علتی که موجب شروع این تحقیقات شد، صحبتی نکرد اما به حادثه شش ژانویه در کنگره آمریکا از سوی حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا اشاره داشت. او گفت، آن حادثه تهدید افراطگرایان مستقر در آمریکا را نمایان کرد.

در بیانیه وزارت امنیت داخلی آمریکا آمده است: گروهی از مقام های ارشد این نهاد فورا یک آنالیز جامع از چگونگی جلوگیری، شناسایی و واکنش به تهدیدهای مربوط به افراط گرایی خشونت آمیز داخلی در این وزارتخانه را شروع می نمایند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اولین طرح بودجه خود که این ماه رونمایی شد، خواهان تامین اعتبار برای آنالیز هر شکایتی نسبت به وجود اعتقادات برترپنداری سفید در نهادهای مسوول مهاجران درون وزارت امنیت داخلی کشورش شد.

ارتش آمریکا هم با نگرانی هایی بر سر ناسیونالیسم سفید و دیگر افراطگرایی ها درون رده های خود روبرو است، خصوصا پس از آنکه مشارکت نظامیان کنونی و سابق آمریکایی در شورش شش ژانویه کنگره روشن شد.

آلخاندرو مایورکاس در بیانیه روز دوشنبه خود گفت، افراطگرایی خشونت آمیز داخلی کشنده ترین و مداوم ترین تهدید مربوط به تروریسم برای شرایط امروز کشور ماست و اضافه کرد که اقدامات مرتبط با تنفر و افراطگرایی خشن درون وزارت امنیت داخلی تحمل نخواهد شد.

افراطگرایی داخلی، تمرکز اصلی تحقیقات های مرتبط با حمله به کنگره آمریکا بود و اعضای گروه های افراطگر دست راستی نظیر پسران مغرور و حافظان سوگند در میان کسانی هستند که اکنون در ارتباط با این خشونت با اتهامات فدرال روبرو شده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1631

به "تحقیقات درباره افراط گرایی به رده های وزارت امنیت داخلی آمریکا کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات درباره افراط گرایی به رده های وزارت امنیت داخلی آمریکا کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید