تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز آنالیز شد

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/آذربایجان شرقی تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری در نوزدهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز مورد آنالیز نهاده شد.

تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز آنالیز شد

علیرضا نوای باغبان در نوزدهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز اظهار کرد: معیارها و ملاک های لازم در تعرفه عوارض محلی سال 1401 ذکر شده و به تمامی قوانین نیز پرداخت شده است.

وی با تاکید بر آنالیز تعرفه عوارض محلی شهرداری به وسیله اعضای شورای شهر تبریز، ادامه داد: بهتر است با تشکیل کمیته ای متشکل از کارشناسان، تعرفه عوارض محلی شهرداری بند به بند به صورت جزیی آنالیز شده و ماحصل آنالیز ها به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده گردد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعرفه عوارض محلی ملاک و معیار کسب عایدی برای شهرداری است، تاکید نمود: نباید افزایش تعرفه ها به گونه ای باشد که مردم تحت فشار قرار گیرند و لذا باید سقف افزایش تعرفه عوارض محلی معین و براساس آن تصمیماتی اتخاذ گردد.

باید اندازه افزایش تعرفه عوارض محلی شهرداری در سال 1401 معین گردد

دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز طی سخنانی گفت: معمولا پیش از این جدول افزایش تعرفه عوارض محلی سال های قبل نیز ارائه می شد و اعضا می توانستند آمار و ارقام را در آن مقایسه نمایند لذا بهتر است این جدول برای سال جاری نیز آماده گردد.

احد صادقی با بیان اینکه یک سوم عایدی شهرداری تبریز در سال 1399 از طریقر عوارض محلی بوده است، ادامه داد: باید معین گردد که بر اساس اوضاع مالی کشور، اندازه افزایش تعرفه عوارض محلی در سال 1401 چقدر بوده و تعرفه کدام قسمت ثابت خواهد ماند؛ بعلاوه بهتر است بعضی از بندهای ضروری کاهش یابد.

افرایش تعرفه عوارض محلی تبریز با سایر کلانشهرها تطبیق داده گردد

روح اله دهقان نژاد دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به ابطال سه رای از سوی دیوان عدالت اداری در مورد تعرفه عوارض محلی، بیان نمود: این موارد باید در سال 1401 لحاظ گردد و ما می توانیم افرایش تعرفه عوارض محلی تبریز را با سایر کلانشهرها تطبیق دهیم.

لزوم شکل گیری نگرش اجماعی در مورد تعرفه عوارض محلی

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: بهتر است قبل از آنالیز بند به بند تعرفه عوارض محلی، نگرشی اجماعی در این راستا صورت گیرد.

شهرام دبیری منبع اصلی عایدی شهرداری را عوارض محلی برشمرد و یادآور شد: تعرفه عوارض محلی معین نماینده عایدی و بودجه است که باید با افزایش معقول و همراه با تورم باشد.

وی با بیان اینکه بهتر است در تعرفه عوارض محلی منابع عایدی پایدار افزایش نسبی داشته باشد، گفت: باید شفافیت در افزایش تعرفه نیز بیشتر گردد چراکه در بعضی قسمت ها ابهام وجود دارد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تاکید نمود: باید سعی کنیم افزایش تعرفه ها را به گونه ای اعمال کنیم که اقشار آسیب پذیر تحت فشار قرار نگیرند و بهتر است بخشی از کارهای کارشناسی را به مرکز پژوهش های شورای شهر بسپاریم تا در این راستا ما را کمک نمایند.

دبیری با تاکید بر لزوم معین سقف برای ماده 100 اظهار کرد: باید علاوه بر معین شدن نقش تعرفه در ساخت و سازها، مبنایی برای افزایش نیز تعریف گردد.

افزایش تعرفه ها نباید قشر ضعیف را در تنگنا قرار دهد

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز طی سخنانی گفت: تورم روز به روز در حال افزایش و توان مردم نیز در حال کاهش است.

پرویز هادی اضافه نمود: عمده ترین عایدی شهرداری از عوارض محلی است اما نباید افزایش این امر به گونه ای باشد که قشر ضعیف در تنگنا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز مقرر شد کمیته ای برای آنالیز بندهای تعرفه عوارض محلی تشکیل و تا سه هفته ماحصل آنالیز های صورت گرفته به صحن شورای اسلامی شهر تبریز ارجاع داده گردد.

بعلاوه در این جلسه لایحه شهرداری تبریز در مورد افزایش کرایه تاکسی ها مورد آنالیز قرار گرفته و با این پیشنهاد موافقت شد تا به صحن شورا ارجاع داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1961

به "تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید