کوشش برای تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در زمان معین شده

به گزارش مجله آی سیب، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در اولین نشست اعضای هیأت امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اظهار کرد تربیت نیازمند یادگیری است و خانواده ها برای تربیت فرزندان، نیازمند آموزش و فراگیری هستند.

کوشش برای تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در زمان معین شده

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در اولین نشست هیأت امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که با حضور نمایندگانی از نهادهای تعیین شده در اساسنامه، در ساختمان مرکزی وزارت آموزش وپرورش برگزار گردید، اظهار کرد: شکل گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، یکی از رویدادهای مهم سال گذشته بود که علیرغم محدودیت ها و مسائل ناشی از شیوع بیماری کرونا، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

وی ایجاد چنین سازمانی را ضروری دانست و اضافه نمود: این که اولویت های یک حکومت چیست؟ بعضی امور مانند؛ ایجاد سد، ریل، کارخانه و ... که جلوه هایی از پیشرفت یک جامعه اند، زودبازده اند؛ اما بعضی طرح ها، از زمانی که منابع اعتباری تعیین می گردد تا زمانی آن طرح نتیجه می دهد، فاصله زیادی وجود دارد.

حاجی میرزایی توضیح داد: وجود فاصله بین شروع یک طرح تا حصول نتیجه، گاهی اوقات موجب فراموشی اهداف و ادامه آن طرح می گردد، بنابراین لازمه اجرا و پیگیری چنین موضوعاتی، درک عمیق از موضوع است.

وی ادامه داد: اهتمام در انجام امور دیر بازده، مانند تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، تدبیر شایسته رهبر معظم انقلاب و همت والای شورای عالی انقلاب فرهنگی، است.

وزیر آموزش وپرورش، بر ضرورت توجه به کیفیت نیروی انسانی تأکید و عنوان نمود: از منظر همه کسانی که در حوزه مالی فعالیت می نمایند، هیچ تحولی بدون آموزش و یادگیری در جامعه اتفاق نمی افتد؛ بنابراین برای آگاهی از آینده یک جامعه، باید به مدارس مراجعه کرد و آنالیز کنیم که چه محتواهایی به دانش آموزان آموزش داده می گردد. فرهنگ دینی ما نیز همیشه بر اهمیت و ضرورت آموزش و یادگیری تأکید می نماید .

وی اعلام نمود: دوره پیش دبستانی، بسیار مهم و در آینده کودک اثرگذار است و نمی توان این دوره تربیتی را رها کرد و به امید دوره دبستان نشست.

عضو کابینه تدبیر و امید، اظهار کرد: حدود 7درصد بچه ها در مهدکودک های تحت پوشش سازمان بهزیستی، 7درصد نیز در سایر مهدهای کودک و 86درصد به جامانده در اختیار خانواده ها قرار داشته و تحت نظر آنان تربیت می شوند.

وی اضافه نمود: تربیت نیازمند یادگیری است و خانواده ها برای تربیت فرزندان، نیازمند آموزش و فراگیری هستند.

حاجی میرزایی گفت: آموزش وپرورش نمی تواند به سادگی از کنار این دوره حساس عبور کند، لذا باید شرایط به گونه ای باشد که هر خانه، نقش یک مهدکودک را ایفا نماید و والدین هرکدام یک مربی باشند، بنابراین اگر تربیت بچه ها در این دوره به خوبی انجام گردد در آینده، جامعه بهتر و سالم تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تأسیس این سازمان، اتفاق ارزنده ای است که در ماه مبارک رمضان در حال شکل گیری است.

حاجی میرزایی اعلام نمود: برای این که بدانیم ساختاری که طراحی کردیم، مطلوب است یا خیر؛ باید آنالیز کنیم این ساختار، اهداف تعیین شده در این سازمان نوپای را محقق می سازد یا خیر؟

وی ادامه داد: این یک فرصت طلایی است تا سازمانی نو بسازیم و از همه افرادی که انگیزه کافی دارند در این جهت، بهره مند شویم.

وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: مصمم هستیم در زمان تعیین شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را تأسیس کنیم.

در این نشست مهرزاد حمیدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش نیز با تشریح مراحل شکل گیری این سازمان نوپای، اظهار کرد: طراحی ساختار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، طراحی محتوا مطالعه تطبیقی تعلیم و تربیت کودک و ... از جمله فعالیت هایی است که برای تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1639

به "کوشش برای تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در زمان معین شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در زمان معین شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید