جشنواره گردشگری روستای حسن رباط تجربه ای پیروز در توسعه گردشگری پایدار روستایی

به گزارش مجله آی سیب، مشاور اجرایی مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: جشنواره گردشگری روستای حسن رباط تجربه ای پیروز در توسعه گردشگری پایدار روستایی در قلب استان اصفهان است.

جشنواره گردشگری روستای حسن رباط تجربه ای پیروز در توسعه گردشگری پایدار روستایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، سید علی صالح درخشان عصر روز گذشته 16 شهریور 97 در جشنواره گردشگری روستای حسن رباط گفت: از جشنواره گردشگری روستای حسن رباط پس از برگزاری در 4 سال پیاپی می توان به عنوان تجربه ای پیروز در توسعه گردشگری روستایی در قلب استان اصفهان یاد کرد.

مشاور اجرائی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، تأکید کرد: فلات مرکزی ایران با تاریخ چند هزار ساله همیشه در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توان بالقوه فراوانی برای توسعه پایدار برخوردار بوده است.

او همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره های پیروز گردشگری در شهرستان شاهین شهر و میمه اضافه نمود: در این شهرستان که در مرکز استان اصفهان واقع شده است، از چهار سال گذشته تا کنون 9 جشنواره گردشگری به ویژه در روستاهای این شهرستان از جمله حسن رباط برگزار شده که این خود نشان از عزم جدی مردم و مسئولین این منطقه برای دست یابی به توسعه پایدار از منظر گردشگری دارد.

مشاور اجرائی مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های شهرستان شاهین شهر و میمه به ویژه روستای حسن رباط در راستای توسعه گردشگری، تأکید کرد: بدون شک این منطقه در زمینه توسعه گردشگری از توانمندی ها و جذابیت های فراوانی برخوردار است. به گونه ای که وجود سنگ نگاره های تاریخی در روستای حسن رباط، آماده سازی پرونده 10 محوطه تاریخی در محدوده روستای حسن رباط در راستای ثبت ملی آن و همچنین نزدیکی این منطقه به منطقه حفاظت شده موته در کنار کوشش در راستای ایجاد اقامتگاه های بومگردی می تواند نقش مهمی در توسعه پایدار منطقه از منظر گردشگری فرهنگی و گردشگری روستائی فراهم آورد.

این آئین با حضور هنرمندان صنایع دستی و کشاورزان روستا همراه با عرضه محصولات کشاورزی به ویژه انگور و همچنین با برپائی غرفه های فرهنگی همراه بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 325

به "جشنواره گردشگری روستای حسن رباط تجربه ای پیروز در توسعه گردشگری پایدار روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره گردشگری روستای حسن رباط تجربه ای پیروز در توسعه گردشگری پایدار روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید