حضور 5 شمشیرباز ایران در مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو اولویت این روزهای فدراسیون شمشیربازی برای اسلحه سابر مردان آنهم در بخش تیمی است. برای این منظور شمشیربازان اسلحه سابر تا به امروز در پنج مرحله رقابت های کسب امتیاز المپیک شرکت نموده اند و اواخر آبان ماه هم اعزامی به مصر خواهند داشت.

حضور 5 شمشیرباز ایران در مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک

در حال حاضر با توجه به عملکردی که شمشیربازان اسلحه سابر ایران در این رقابت ها داشته اند و به خصوص موقعیت مجتبی عابدینی در رنکینگ جهانی، بخش قابل توجهی از راستا کسب سهمیه در اسلحه سابر مردان طی شده به گونه ای که با حضور در جام جهانی مصر (25 تا 27 آبان ماه) می توان آن را نهایی هم کرد.

بدین ترتیب سومین حضور متوالی شمشیربازان اسلحه سابر در المپیک رقم خواهد خورد. شمشیربازی ایران، المپیک 2012 لندن را با مجتبی عابدینی و المپیک 2016 ریو را هم با مجتبی عابدینی و علی پاکدامن تجربه نموده و حالا مصمم است با کسب سهمیه تیمی اعزام چهار بازیکن به المپیک 2020 توکیو را تجربه کند.

البته در عین حال فدراسیون شمشیربازی امیدوار است در دیگر بخش ها هم بتواند صاحب سهمیه المپیک گردد. این مهم می تواند از حضور در مسابقات زون آسیا حاصل گردد. این رقابت ها ویژه کشورهایی است که به وسیله رنکینگ جهانی پیروز به کسب سهمیه المپیک نشده اند. بنابراین کشورهای مطرح همچون چین، کره جنوبی، ژاپن و ... در مسابقات زون آسیا غایب خواهند بود.

رقابت های شمشیربازی زون آسیا اردیبهشت ماه به میزبانی کره جنوبی برگزار می گردد. با تصمیم فدراسیون شمشیربازی قرار است 5 بازیکن در هر یک سه اسلحه بخش بانوان و دو اسلحه فلوره و اپه مردان به این رقابت ها اعزام شوند.

تک شمشیرباز اعزامی در هر یک از این اسلحه ها با نظر سرمربیان و کمیته مربوطه انتخاب و معرفی خواهند شد.

به گفته فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی، سهمیه المپیک در مسابقات زون آسیا تنها به شمشیربازانی اختصاص پیدا می نماید که بتوانند صندلی نخست را در اسلحه خود کسب نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 501

به "حضور 5 شمشیرباز ایران در مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 5 شمشیرباز ایران در مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید