خبرنگاران پیرزن همدل به دنبال احیای عشق همسر

به گزارش مجله آی سیب، مراغه - خبرنگاران - هیچ گفت وگویی رد و بدل نمی شود اما نگاه ها و حرکت های موزون و عاشقانه از عمق وجود پیرزن سر بیرون می آورد و در لحظه هایی رمانتیک از این فیلم کوتاه با عنوان پی یس، تماشاگر را میخکوب می کند.

خبرنگاران پیرزن همدل به دنبال احیای عشق همسر

لبخندهای امروزش برای پیرمرد شاید شیرین تر از قهقه روزهای نخست ازدواج شان باشد؛ هرچند که مردش آن روزها را به دلیل ابتلایش به آلزایمر به خاطر نمی آورد.

کارگردان این فیلم کوتاه می گوید: پیرزن داستان ما می خواهد همان زن جوانی باشد که روزی مورد تحسین و تشویق شوهرش بود؛ اگرچه شوهرش دچار اختلال ذهنی شده و پیرزن را نمی بیند اما وی تلاش می کند حتی به جای یک زن دیگر، از سوی همسرش دیده شود.

به گفته فریبا قاسم زاده این فیلم نامه در واقع تجربه نهفته هر زنی است که در اینجا در قالب داستانی کمیک تراژدیک مطرح می شود.

وی تاکید می کند که در دکوپاژ، انتخاب لنز و زاویه دوربین هم سعی شده تا تناسب با مفهوم رعایت شود؛ البته نورپردازی برای نشان دادن حس و حال در این فیلم بسیار مهم است.

نویسنده فیلم نامه پی یس نیز می گوید: پیرمرد در خلال این فیلم چیزی به بیاد نمی آورد البته در این خصوص تلاشی هم از سوی پیرزن احساس نمی شود.

به گفته مهدی آذری فیلم با همان سوز و تحمل زن به انتها می رسد و جذاب ترین بخش های فیلم، جاهایی است که زن در دو راهی عشق و نفرت قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگاران نقطه قوت این فیلم کوتاه، سناریو آن به شمار می رود و لوکیشن تولید آن هم یک ایستگاه متروکه در 20 کیلومتری مراغه به نام گل تپه است.

دست اندرکاران تولید فیلم پی یس به گفته خودشان پس از کسب موافقت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دستی به سر و روی ساختمان سنگی این ایستگاه کشیده اند.

درخت خشکی نیز در جلو این ساختمان سنگی که دود شومینه اش از دور پیداست، توسط آنان جاگذاری شده تا خزان عمر این پیرمرد در یک لوکیشن خارج از شهر را نشان دهد.

نرجس دل آرام بازیگر نقش پیرزن از جذابیت های این فیلم سخن به میان می آورد و می گوید: تا به حال همچنین فیلمی ندیده بودم و فرآیند انتقال پیام در آن تنها از طریق زبان بدن و حالت چهره اتفاق می افتد.

کریم اشتری از تبریز نقش پیرمرد را در فیلم پی یس بازی می کند؛ مرد بلند قامتی که چهره اش بسیار جدی به نظر می رسد و در بخش هایی از ضبط این فیلم، زیر برف و سرمای این منطقه کوهستانی حتی خم به ابرو هم نمی آورد.

عکاس: فرشید ضیاءالملک

رییس انجمن سینمای جوان ایران دفتر مراغه نیز گفت: شورای پیچینگ از محل اعتبارات دفتر مراغه 10 میلیون تومان برای تولید این فیلم اختصاص داده است و بقیه هزینه ها را کارگردان تامین می کند.

طاهره اسدی با اشاره به اینکه این فیلم کوتاه به صورت سیاه و سفید تولید می شود، بیان نمود: علاوه بر نرجس دل آرام و کریم اشتری، جهانگیر چالاکی نیز در این فیلم ایفای نقش می کند.

وی این را هم گفت که امسال 6 فیلم کوتاه با مشارکت این انجمن در شهر فرهنگی و تاریخی مراغه تولید شده است.

عکاس: نیما باغی - نمایی از داخل ساختمان سنگی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1549

به "خبرنگاران پیرزن همدل به دنبال احیای عشق همسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیرزن همدل به دنبال احیای عشق همسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید