سولسشایر: باورم نمی شود که در این اوضاع باشگاه های انگلیس با 5 تعویض مخالفت کردند

به گزارش مجله آی سیب، سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد می گوید از وتو شدن طرح انجام 5 تعویض در لیگ برتر توسط برخی از باشگاه ها آن هم در برنامه پرفشار رقابت های فصل جاری متعجب است.

سولسشایر: باورم نمی شود که در این اوضاع باشگاه های انگلیس با 5 تعویض مخالفت کردند

به گزارش خبرنگاران، اولگنار سولسشایر از دست بعضی از باشگاه های جزیره به خاطر نه گفتن به فرصت انجام 5 تعویض در فصل جاری عصبانی است.

با توجه به وضعیتی که شیوع کرونا در دنیای فوتبال به وجود آورده است، و بالا رفتن ضریب مصدومیت بازیکنان به خاطر برنامه های پرفشار و بازی های نزدیک به هم، در بیشتر لیگ های اروپایی و حتی رقابت های یوفا مجوز استفاده از 5 تعویض در طول بازی صادر شده است. در لیگ برتر اما این طرح وتو شد و تیم ها همچنان حدبیشتر سه فرصت تعویض دارند.

سولسشایر در نشست خبری پیش از بازی خانگی یکشنبه شب شاگردانش مقابل آرسنال در هفته هفتم لیگ برتر انگلیس، به خبرنگاران گفت: نمی توانم درک کنم و باورم نمی شود که بعضی از تیم ها به این طرح رأی منفی دادند چرا که ما باید مراقب بازیکنان مان باشیم و سلامت آنها را در نظر بگیریم. این فصل سنگین ترین و پرفشارترین فصل در میان تمامی فصول است. من می توانم حدس بزنم که چرا بعضی از باشگاه ها با این طرح مخالفت کردند اما اگر شما یک قدم به عقب برگردید و دوباره به فوتبالیست های حرفه ای و احتمال به خطر افتادن سلامت جسم و روح شان فکر کنید، آن وقت می بینید که تنها راه منطقی این است که به بازیکنان فرصت بیشتری برای استراحت داده شود.

سرمربی نروژی منچستریونایتد اضافه نمود: تا همین الان هم شاهد مصدومیت کلی بازیکن در لیگ برتر بوده ایم. پپ گواردیولا (سرمربی منچسترسیتی) و سایر مربیان هم درباره این موضوع صحبت کرده اند. ما هم به عنوان مربی، مانند اعضای کادر پزشکی باید مراقب سلامت بازیکنان مان باشیم. پس لازم است که در مقاطعی به بازیکنان مان استراحت بدهیم. بنابراین بله، من دوست داشتم که در لیگ برتر هم ما امکان استفاده از 5 بازیکن تعویضی را داشتیم.

سولسشایر در بازی چهارشنبه تیمش مقابل لایپزیگ در لیگ قهرمانان اروپا به برونو فرناندس و مارکوس رشفورد استراحت داد اما رشفورد با ورودش به میدان به عنوان بازیکن تعویضی هت تریک کرد و بیشترین تعداد گل را در رجحان 5 بر صفر تیمش داشت.

او در این خصوص هم گفت: در حال حاضر می توانیم بگوییم که ما شبیه یک منچستریونایتد واقعی هستیم. من گزینه های زیادی دارم و آنقدر بازی هست که به تمام بازیکنان فرصت بازی برسد. هر تیم موفقی در عصر مدرن فوتبال باید آنقدر گزینه داشته باشد تا بتواند به بازیکنانش استراحت داشته باشد، از سیستم چرخشی استفاده کند. تنها با این راه است که شما می تواند در پرفشارترین لیگ دنیا و همزمان بازی در لیگ قهرمانان دوام بیاورید و شانس کسب جام داشته باشید.

تیم فوتبال منچستریونایتد یکشنبه شب از ساعت 20 به وقت تهران میزبان آرسنال خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1297

به "سولسشایر: باورم نمی شود که در این اوضاع باشگاه های انگلیس با 5 تعویض مخالفت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سولسشایر: باورم نمی شود که در این اوضاع باشگاه های انگلیس با 5 تعویض مخالفت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید