طراحی داخلی استودیو طراحی در کارناتاکا هند

به گزارش مجله آی سیب، در دنیای امروز که بازسازی و دکوراسیون داخلی فرایند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی و بازسازی منزل دارد ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران کوشش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی اداری در شهر کارناتاکا هند است.

طراحی داخلی استودیو طراحی در کارناتاکا هند

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این پروژه از جنبه های مختلف قابل آنالیز است و ایده های به کار رفته در آن ، ما را بر آن کرد که این پروژه را به شما معرفی کنیم . این دفتر وسیع به زیربنای 250 متر مربع و در 4 طبقه و در سال 2018 ساخته شده است .

نکات طراحی داخلی اداری

اولین نکته ای که در این دفتر که کاملا مستطیلی است و در فضایی محدود و تنگ قرار داشت ، مورد بحث بود ، استفاده حداکثری از فضا و در عین حال احساس باز بودن فضا و حفظ نور طبیعی روز بود .

برای این منظور با انتخاب یک سیستم سازه ای مناسب ، از ایجاد ستون در طبقات خودداری شد و این به باز تر شدن فضا یاری فراوانی میکرد . هم چنین با ایجاد پنجره هایی وسیع و قدی ، توانستند نور طبیعی روز را به صورت مناسبی وارد تمام فضای این دفتر نمایند . ایده معماران برای نمای بیرونی که تاثیر مستقیمی بر فضای داخلی دارد استفاده از یک سیستم صفحه ای از جعبه های چوبی است که از الگویی سنتی و فرهنگی هندوستان برای آن استفاده شده است که هم نمای بیرونی را جذاب تر میکند و هم به عنوان عاملی برای کنترل ورود نور طبیعی روز استفاده میشود که با عبور نور از این الگو ها ، سایه های جذاب و جالب در فضای داخلی این دفتر شکل میگیرد .

حضور یک پله از جنس استیل و چوب ، مانند یک ستون فقرات عمودی در 4 طبقه عمل میکند . استفاده از نقش های گرافیکی محیطی که در دیواره های پله ها ایجاد شده است ، فضاهایی برای برخورد ها ، محلی برای مکالمه ها ، مکث و حضور در فضایی جذاب را برای کارمندان ایجاد میکند .

اما عنصری که در دکوراسیون اداری و در نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب میکند استفاده از اشیا تزیینی و تابلوهای نقاشی و گرافیکی است که بر روی دیوار های نقش بسته اند یا به وسیله قاب هایی بر روی دیوار نصب شده اند .

این نقاشی ها و کارهای گرافیکی نیز اکثرا از آثار هنرمندان هندی چه قدیمی چه جدید و در سبک ها و گونه های مختلف کار شده است و تعدادی نیز از آثار دست معمارانی است که در این دفتر مشغول به کار هستند و حضور این عناصر نقاشی در سرتاسر دفتر و در تمام طبقات جلوه ای زیبا را به این دفتر داده است و آنرا برجسته نموده است . هم چنین حضور اشیا تزئینی در طراحی دکوراسیون اداری در گوشه و کنار این دفتر و در قفسه هایی که در این دفتر طراحی شده است تا هم محلی برای قرار دادن این اشیا باشد و هم محلی برای حضور کتاب ها و ایجاد کتابخانه هایی کوچک ، همه دارای ریشه های سنتی و تاریخی هستند و معماران توانسته اند به خوبی فرهنگ مردم کشورشان را در داخل این دفتر ایجاد نمایند .

مصالح و متریال های دکوراسیون اداری

اما اگر بخواهیم درباره بافت ها و متریال های موجود در این بازسازی ساختمان صحبت کنیم ، خواهیم دید متریال های متنوعی در این محیط حضور دارد ، از دیوارهای آجری استفاده شده در دیوار های کناری راه پله گرفته تا کاشی های بام کرالای رنگی در کف این مکان ، کفپوشی سیمانی و دیوارهای بتنی خشن و خاکستری در کنار دیوارهای سفید ، همه متریال ها و بافت های استفاده شده در این دفتر را شکل میدهند .

همچنین درباره مبلمان این فضا ، چوب حرف اول را میزند . میزها و جایگاه هایی چوبی ، در کنار فریم ها و قاب های چوبی بین اتاق ها در کنار کاناپه های راحتی چرمی که در گوشه و کنار این دفتر برای اوقات استراحت کارکنان قرار داده شده است تا کارمندان در این زمان ها با حضور در این قسمت ها و در فضاهایی که کاملا در برابر پنجره و دید کامل به فضای سبز بیرون است ، بتوانند از کنارهم بودن در این فضا لذت ببرند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1213

به "طراحی داخلی استودیو طراحی در کارناتاکا هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی استودیو طراحی در کارناتاکا هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید