فدراسیون شطرنج ایران جزو فدراسیون های برتر شطرنج دنیا است

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، سیدامیر حسینی ظهر چهارشنبه در مجمع انتخابات هیئت شطرنج استان زنجان وجود استعدادهای خوب در زمینه رشته شطرنج را در کشور یادآور شد و بابیان اینکه در حال حاضر فدراسیون فعالیت گسترده ای را برای شناسایی استعدادهای رشته شطرنج در کشور صورت داده است گفت: استعدادهای خوبی در کشور در زمینه شطرنج وجود دارد و این امر موجب شده است رشته شطرنج بتواند دارای پشتوانه قوی برای آینده باشد.

فدراسیون شطرنج ایران جزو فدراسیون های برتر شطرنج دنیا است

وی با بیان اینکه در حال حاضر در همه رده های سنی شطرنج بازان ایرانی حضور قوی دارند اضافه کرد: شطرنج بازان ایرانی امروزه در همه رده های سنی با استاد بزرگ های شطرنج دنیا رقابت می نمایند و در این زمینه موفقیت های خوبی را کسب نموده اند.

حسینی لزوم توجه به توسعه ورزش شطرنج در ایران را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه در کشورهایی همانند ترکیه و کانادا کوشش های گسترده برای ورود و توسعه ورزش در مدارس وجود دارد اضافه کرد: ورزش شطرنج باعث توسعه فکری، آینده نگری و قدرت تصمیم گیری در بین دانش آموزان می گردد.

سرپرست فدراسیون شطرنج، روند موجود در زمینه توسعه این ورزش در کشور را مطلوب و رضایت بخش مطرح کرد و گفت: در حال حاضر ورزش شطرنج در بین 15 درصد از خانواده های ایرانی انجام می گردد.

حسینی بابیان اینکه طبق آخرین آمارگیری بیش از 15 درصد از 23 میلیون خانوارهای ایرانی با ورزش شطرنج آشنایی دارند و به آن علاقه مند هستند اضافه کرد: این امر ظرفیت مطلوبی برای ورزش شطرنج است و 15 درصد از خانوارهای ایرانی به نحوی به ورزش شطرنج می پردازند.

وی با اشاره به اینکه ورزش شطرنج به عنوان ورزش جذاب و محبوب بین خانوادها است، اضافه کرد: باید از این ظرفیت بزرگ و ارزشمند برای توسعه ورزش شطرنج در کشور استفاده گردد.

سرپرست فدراسیون شطرنج، لزوم سرمایه گذاری در رشته ورزشی شطرنج را مورد تاکید قرار داد و با اذعان به کمبود اعتبارات در زمینه توسعه این ورزش در کشور گفت: نصف پول قرار داد یک بازیکنان فوتبال می تواند تحول بزرگی را در زمینه توسعه ورزش شطرنج ایجاد کند.

حسینی اضافه کرد: کمبود منابع ملی، نبود ارتباط مطلوب با رسانه و همچنین مشکل در طراحی رویدادهای جذاب در اجرای برنامه از مسائل موجود در عرصه ورزش شطرنج است.

وی از ثبت آمار 16 هزار نفر ورزشکار ساماندهی شده در سامانه جامع فدراسیون شطرنج اطلاع داد و گفت: باید بر اساس برنامه شورای رهبری قرار است در افق 10 دهه ساله تعداد ورزشکاران شطرنج در ایران را به یک میلیون نفر برسانیم.

در این مجمع مهدی حسینعلی که از فعالان و داوران بین المللی شطرنج در عرصه ورزش شطرنج زنجان است توانست 13 رأی از 16 رأی را به خود اختصاص دهد و بر جایگاه ریاست این هیات تکیه زند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 441

به "فدراسیون شطرنج ایران جزو فدراسیون های برتر شطرنج دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون شطرنج ایران جزو فدراسیون های برتر شطرنج دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید