فروش خودروی دنا به نمایندگان مجلس منتفی شد

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، محمدحسین فرهنگی گفت: مجلس یازدهم که قریب به چهار ماه است سکان تقنین و نظارت را در بهارستان به دست گرفته، تلاش دارد ضمن اصلاح رویه های گذشته، نیازهای ضروری نمایندگان برای خدمت به مردم را نیز مهیا کند.

فروش خودروی دنا به نمایندگان مجلس منتفی شد

وی ادامه داد: یکی از نیازهای کنندگان مجلس، وجود خودرو برای سرکشی به نقاط دور و نزدیک حوزه های انتخابیه است. در دوره گذشته خودروهایی به کنندگان داده شده که در این میان، خودروهای گران قیمت سوزوکی ویتارا و سراتو و در ادوار قبل تر زانتیا مشاهده می شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس یازدهم شرح داد: با این حال مجلس یازدهم بر تهیه خودروی داخلی با اولویت خودروی پژوپارس تاکید داشت اما با توجه به برنامه تولید کارخانه ایران خودرو ناگزیر به خرید ترکیبی از دنا و پژو پارس اقدام کرد.مطابق قواعد و رویه های جاری دستگاه های دولتی این خرید حدود 4ماه پیش با قیمت مصوب کارخانه که برای همه دستگاه های دولتی بوده انجام شد.

فرهنگی با بیان اینکه تامین خودرو و راننده توسط مجلس برای انجام وظایف کنندگی امری بدیهی است بیان نمود: رویه چند سال گذشته این بود که برای صرفه جویی در هزینه ها خودرو به صورت قسطی به کننده واگذار و در این صورت تمام هزینه های مربوط به خودرو به عهده کننده گذاشته می شد.

وی ادامه داد: هیات رئیسه مجلس این رویه که باعث کاهش جدی هزینه ها برای مجلس می شد را امری منطقی تشخیص داد و مطابق آن اقدامات اداری اولیه برای اجرایی کردن آن صورت گرفت اما رها شدگی بازارخودرو و افزایش سرسام آور قیمت خودروها که حتی پراید را هم تبدیل به کالایی لاکچری کرد، باعث تفاوت قیمت بسیار بالای ارزش روز خودروی خریداری شده نسبت به قیمت کارخانه شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: همین مسئله زمینه تخریب جریان مخالف مجلس انقلابی را فراهم ساخت و با هشتگ زنی و جوسازی، فضایی ایجاد شد که کنندگانی که صرفا نیازمند تامین خودرو برای سرکشی به حوزه های انتخابیه هستند، مورد اتهام قرار گرفتند.

وی شرح داد: این در حالی است که حدود 60 نفر از کنندگان حتی برای دریافت خوردو ثبت نام نکرده بودند و تعدادی دیگر نیز علی رغم نیاز برای جلوگیری از سوءاستفاده جریان تحریف، خودروهای خود را تحویل نگرفتند یا پس دادند، کنندگان دیگر نیز صرفا بر تامین خودرو برای انجام وظیفه کنندگی تاکید دارند و نه بیشتر.

فرهنگی اضافه کرد: در نهایت نظر به اختلاف قیمت بسیار زیاد ارزش روز خودروها در مقایسه با قیمت خرید، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به این جمع بندی رسید که صرفه جویی قابل توجهی که در زمان خریداری و تصمیم گیری خودرو، هدف اصلی واگذاری خودروها به کنندگان بود، با افزایش ناگهانی قیمت در طول 4 ماه که باعث بالارفتن ارزش خودروها شده است، پوشش داده می شود.

وی بیان کرد: بنابراین مقرر شد خودروهای خریداری شده به کنندگان فروخته نشده و مالکیت آن متعلق به مجلس باقی بماند و در طول دوره کنندگی از آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1244

به "فروش خودروی دنا به نمایندگان مجلس منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش خودروی دنا به نمایندگان مجلس منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید