فعالیت شبکه اروپایی برای فراری دادن عروس های داعش

به گزارش مجله آی سیب، خبرگزاری خبرنگاران-آخرین گزارش ها حاکی از آن است که عده ای در سراسر اروپا با جمع آوری بودجه برای قاچاق زنان و بچه ها، به خارج شدن عروس های داعش از اردوگاه های بازداشت در سوریه یاری می نمایند.

فعالیت شبکه اروپایی برای فراری دادن عروس های داعش

با ما سفر کنید و با تور نوروز اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، بر اساس گزارشی که نشنال ورلد منتشر نموده، هواداران زن این گروه تروریستی در حال دریافت بودجه از همفکران خود در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی هستند تا هزینه انتقال غیرقانونی این افراد را تامین نمایند.زنان داعشی پس از کشته یا زندانی شدن شوهرانشان در اردوگاه ها گیر افتاده اند

صدها زن اروپاییِ عروس که بچه دار هم شده اند پس از کشته یا زندانی شدن شوهرانشان در اردوگاه ها گیر افتاده اند.

به گزارش ساندی تایمز، برای یاری به فرار این زنان افراد دلسوز در بریتانیا یک عملیات بین المللی برای جمع آوری بودجه به راه انداخته اند که متکی به یک برنامه پیغام رسان رمزنگاری شده است.

هزینه آزادی یک زن و سه کودک بین 10 تا 15 هزار دلار است.

زنی که ادعا می نماید در یک اردوگاه نگهداری می شود، در فیس بوک نوشته است: اگر 10 نفر، یک هزار دلار جداگانه بفرستند، به هدف خواهیم رسید.

او افزوده است: یا اگر20 نفر هر کدام 500 دلار بدهند، به این هدف خواهیم رسید. خواهران خود رو از اردوگاه ها آزاد کنید . این پیغام را منتشر کنید.

این پست دست کم از سوی 20 زن در سراسر انگلستان به اشتراک گذاشته شد.

زنان فیلم های متعلق به موسسات خیریه بشردوستانه واقعی، که احساسات را برمی انگیزد کپی نموده اند و در آنها تصاویر گرافیکی شرایط اردوگاه هایشان را نمایش می دهند.

زن دیگری درباره این درخواست می گوید: تصور کنید در این اتاق بچه های کوچکی همراه داری که همین شرایط را تجربه می نمایند، دشمن نه تنها هیچ رحمی نشان نمی دهد، بلکه از دیدن رنج، ضعف و درماندگی شما لذت می برد.

در خاتمه این پست ها لینکی به عنوان یک راهنمای چگونگی یاری گذاشته می شود. جزییات حساب در برنامه پیغام رسانی تلگرام به اطلاع رسیده است.

پول نقد به واسطه ای می رسد که احتمالا در آلمان فعالیت می نماید. این پول از طرق مختلفی از جمله بیت کوین، پی پال یا وسترن یونیون ارسال می شود و سپس به برنامه ریزان فرار فرستاده می شود.

این زنان سپس از شهرهای تحت کنترل شورشی ها از جمله ادلب یا مناطق دیگر به طور قاچاقی به خارج از سوریه (ترکیه) برده می شوند. این زنان سپس با هویت های جعلی به کشورهایشان فرستاده می شوند.

بر اساس گزارشی که عرب نیوز منتشر نموده، قاچاقچیان به نگهبانان اردوگاه رشوه می دهند و حمل و نقل به ادلب یا بخش های دیگر تحت کنترل شورشیان را سازماندهی می نمایند.

زنان و حتی قاچاقچیان تا رسیدن به مقصد اغلب مجبور به تغییر خودروهایشان هستند. این امر ممکن است به شرح نرخ بالایی که طلب شده یاری کند؛ بین 10 تا 15 هزار دلار برای یک زن و سه کودک.

یاری های اقتصادی به وسیله یک چرخه فضای مجازی به وسیله واسطه ها به دست زنان داعش یا قاچاقچیانی که به آنها یاری می نمایند می رسند.

نگهداری حدود 60 کودک اروپایی در 2 اردوگاه داعش

دست کم یک زن بریتانیائی ادعا نموده که از یک اردوگاه قاچاق شده است. در ویدئوی اخیری که در فیس بوک منتشر شده، زنی که خود را مریم البریتانیه می نامد، به مخاطبانش التماس می نماید که یاری های اقتصادی بفرستند.

با توجه به اینکه بسیاری از زنان عروس داعش سلب تابعیت شده اند، بعید است زنان بریتانیایی از راه های قانونی به خانه بازگردند.

شمیمه بیگم از جمله این زنان است که در 15 سالگی بریتانیا را ترک کرد تا عروس داعش شود. او از آن موقع تابعیت بریتانیایی خود را سلب نموده است.

بیشتر اروپایی ها از جمله زنان بریتانیایی و حدود 60 کودک در دو اردوگاه نگهداری می شوند که توسط یک گروه شبه نظامی کرد اداره می شود.

تصور بر این است که تعداد کمی از زنان بریتانیایی امید به اجازه بازگشت به خانه به وسیله کانال های قانونی داشته باشند.

در حالی که بعضی از زنان زندانی داعش قاچاق شده اند، بعضی دیگر در کوشش برای فرار گرفتار می شوند. خواهران بریتانیایی سلما و زهرا حلان، ملقب به دوقلوهای ترور پس از رها کردن مدرسه در نزدیکی منچستر برای پیوستن به داعش در سال 2014، در حالی که کوشش می کردند از اردوگاه راج که به شدت محافظت می شود فرار نمایند، توسط نیروهای تحت رهبری نمودها دستگیر شدند.

فرارهای پیروز از اردوگاه هول بیشتر است. محققی که با زنان اردوگاه ها در ارتباط است، می گوید: شما می توانید به نگهبانان آنجا رشوه بدهید. از این طریق تعداد زیادی از زنان خارج شده اند.

به نظر می رسد که در سراسر اروپا شبکه ای از حامیان داعش در کوشش برای رهایی زنان داعش از اردوگاه ها هستند. ماه گذشته مردی از هلند در دادگاه حاضر شد که متهم به یاری به 12 زن بود که در فهرست دیده بان ترور بودند و پلیس فرانسه 29 نفر را که در جمع آوری بودجه برای اردوگاه ها دست داشته اند، دستگیر نموده است.

هشدار درباره امکان بازگشت اعضای داعش به کشوری که تابعیتش را دارند

در میان 900 نفری که از بریتانیا به سوریه و عراق رفتند حدود نیمی از آن ها به کشور بازگشته اند اما تنها 40 درصد آن ها به گونه ای پیروزیت آمیز محاکمه و محکوم شده اند.

دولت به کرات از بازگرداندن خانم بیگم و سایر زندانیان داعشی خودداری نموده و از لغو شهروندی آن ها در کنار دیگر اختیارات حقوقی بهره جسته تا جلوی بازگشت داوطلبانه آن ها به کشور را بگیرد.

وزارت کشور تا به امروز در کوشش بوده است تا جلوی اجرای رایی که آن را حکم خیلی مایوس نماینده دادگاه نامیده، بگیرد.

سخن گوی این وزارت گفت: ما اکنون مشغول ثبت تقاضا برای تجدیدنظرخواهی این تصمیم هستیم و اجرای آن وابسته به نتیجه این تجدیدنظرخواهی خواهد بود.

دیگر زندانیان داعش که شهروندی بریتانیایی آن ها ملغی شده است، باید برای اخذ مجوز ترک کشور محل اقامت اقدام نمایند تا بتوانند به بریتانیا بیایند و مدارک مسافرتی لازم و معتبر را برای چنین اقدامی ندارند.

بسیاری از آن ها تحت بازداشت نیروهای دموکراتیک سوریه اندد که از بریتانیا و سایر کشورها خواسته مجاهدین خارجی و خانواده های آن ها را به کشورهای خود بازگردانند.در فاصله ژانویه 2016 تا دسامبر 2018، دولت بریتانیا شهروندی 139 نفر را به خاطر نفع عموم الغا نموده است.

آمار سال 2019 که در آن خانم بیگم و دیگر اعضای داعش از جمله جک لتس شهروندی خود را از دست دادند، هنوز منتشر نشده است.

در سال 2016، گزارشی که به سفارش دولت تهیه شد اخطار داد لغو شهروندی افراط گرایان آن ها را رها می نماید تا آزادانه به فعالیت های تروریستی خود در خارج از کشور ادامه دهند و جلوی تحت نظر دریافت آن ها را می گیرد و این توهم خطرناک را ایجاد می نماید که تروریسم می تواند صرفا مسئله ای در خارج از کشور باشد.

در ماه اوت، توبیاس الوود، وزیر دفاع سابق گفت بازداشت هزاران مجاهد و خانواده های آن ها کنار یکدیگر در سوریه شرایطی را برای ظهور مجدد داعش ایجاد نموده است.

او اخطار داد: ما شاهد ظهور نسخه دوم داعش خواهیم بود. شاهد تکرار احیای القاعده و تبدیل آن ها به خطری جدی و واقعی خواهیم بود و این خطر تنها متوجه خاورمیانه نخواهد بود بلکه دامن بریتانیا را هم خواهد گرفت.

آینده تیره و تار در انتظار عروس های جهادی

بسیاری از جوامع در بریتانیا از نفوذ افراط گرایی و تروریسم لطمه دیده اند؛ بسیاری از مردم قادر به دسترسی به خدمات اجتماعی نبوده و اکنون برای حفظ حیات به بنگاه های خیریه پخش غذا روی آورده اند. تا آن جا که به میلیون ها نفر از مردم مربوط می شود، آن ها - حتی به رغم رعایت قوانین کشور - هم از نظر اقتصادی و هم اجتماعی از سایرین عقب مانده اند.

فضای حاکم بر کشور شنماینده و حساس و نزدیک به انفجار و حس بی تفاوتی و انزوا در میان مردم قابل لمس است. شکاف میان شمال و جنوب از همواره تیره تر است و به نظر می رسد آینده حامل بی ثباتی اقتصادی و هرج و مرج بیشتری است. و در صدر این ها همه، عوام گرایان راست گرای افراطی هستند که با اتکاء به دنیای مخرب شبکه های اجتماعی، بیش از همواره به محبوبیت دست یافته اند.

بنابراین، اگر آن هایی که پشتشان را به کشور نموده اند واقعا بر این تصورند که جوابگوی اعمالشان نخواهند بود، باید بدانند که قطعا پاسخ خواهند داد. جایی که شواهد کافی وجود دارد، پیگیری قانونی خواهد شد. آن ها در برنامه اصلاح رفتار غیراجتماعی و بازگشت به نورم وزارت کشور ثبت نام خواهند کرد تا کسانی را که به بریتانیا برمی گردند به رفتار معقول باز گرداند.

بعضی از آن ها دوباره به نورم جامعه بازخواهند گشت، اما با توجه به میزان خشم عمومی علیه آن ها، باید هویت تازه ای برای خود پیدا نمایند. زندگی آن ها در بریتانیا هرگز به آنچه بود، باز نمی شود.

کسانی هم بودند که تفکری کاملا متفاوت داشتند - کسانی که چنان با کشور و جوامع آن غریبه بودند که آماده بودند سربازان یا غیرنظامیان را به قتل برسانند. این افراد با داعش بیعت نموده و به طمع پول به فلسفه پوچ گرایی مبتذل آن پیوستند. به احتمال زیاد بعضی از آن ها به بریتانیا بازگشته اند و در نبود مدرکی که ثابت کند آن ها در مرگ و نیستی، ضرب و شتم، و قتل دست داشته اند، حتی ادعا نموده اند مرتکب هیچ خشونتی نشده اند.

به همین دلیل است که باید قانون 1351خیانت به کشور با درنظر دریافت این شرایط و عصر دنیای الکترونیک، به روز شود. اخیرا، تام تاگندات و خالد محمود نمایندگان مجلس از حزب کارگر چنین مروری را پیشنهاد کردند، اما کمیسیون حقوقی مجلس آن را به دلیل آن که قوانین دیگری برای مقابله با مجرمین وجود دارد، رد کرد.

این دو نماینده مجلس خطرات ناشی از بازگشت (کسانی که به داعش پیوسته بوده اند) را درک می نمایند. تاگندات در عراق و افغانستان خدمت نموده و از نزدیک دیده است که ایدئولوژی افراطی با مردم و جوامع چه می نماید.

یکی از جنبه های بد انقلاب دیجیتال این است که مرزهای رفتارهای پذیرفته شده اجتماعی و اصل وطن را زیر فشار قرار داده و فردگرایی خالص به گونه ای بی سابقه گسترش یافته است. در نتیجه این خلا، افراط گرایان می توانند فضای مجازی و افکار آسیب پذیر را استثمار نمایند. داعش این عمل را با دعوت از جوانان مسلمان بریتانیا به پشت کردن به کشور و تعهد به یک نهاد خارجی در منطقه ای که کمتر کسی از آن ها با آن آشنایی داشت، به خوبی انجام داد.

بنابراین، اگر قرار باشد از کشورمان در مقابل خطرات متعددی که با آن روبروست دفاع کنیم، باید همگام از اصل وطن دفاع نموده و تعهد به کشور را تقویت کنیم. به این دلیل است که قانون خیانت به کشور باید به روز شود و این پیغام قاطع را به کسانی که علیه کشور اقدام می نمایند، برسانیم. هرچیز کمتر از آن، و آن اضمحلالی که کشورمان را تحلیل می برد، ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1259

به "فعالیت شبکه اروپایی برای فراری دادن عروس های داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت شبکه اروپایی برای فراری دادن عروس های داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید