فیروزجا و طباطبایی به تساوی رسیدند، مقصودلو به مدافع قهرمانی باخت

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، بازی اول از مرحله دوم مسابقات جام جهانی شطرنج امروز برگزار گردید و نمایندگان شطرنج ایران برابر حریفان خود به دو تساوی و یک شکست رسیدند.

فیروزجا و طباطبایی به تساوی رسیدند، مقصودلو به مدافع قهرمانی باخت

امروز علیرضا فیروزجا (2702) با مهره سیاه برابر دوبف از روسیه (2699) به تساوی رسید. این دو بازیکن پیش از این دیدار کلاسیکی با هم نداشتند و تنها در مسابقات سریع دنیا، فیروزجا مغلوب دوبف شده بود. شطرنج باز جوان روسی، قهرمان حال حاضر مسابقات سریع دنیا نیز به حساب می آید.

پرهام مقصودلو (2664) نیز امروز با مهره سفید برابر لئون آرونیان از ارمنستان (2758) نهاده شد و شکست را پذیرا شد. آرونیان مدافع عنوان قهرمانی جام دنیای و یکی از چهره های شناخته شده شطرنج دنیا است که چند هفته قبل در رقابت های معتبر گرندچس تور سنت لوئیس بالاتر از مگنوس کارلسن، قهرمان شد.

محمدامین طباطبایی (2642) هم با مهره سیاه برابر جفری شیونگ از آمریکا (2707) به تساوی رسید. شیونگ در حال حاضر دومین بازیکن برتر زیر 20 سال دنیا است.

بازی دوم مرحله دوم مسابقات جام دنیای شطرنج فردا شنبه برگزار می گردد.

دهمین دوره رقابت های جام دنیای در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می گردد و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت های جام دنیای ، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را کسب خواهند کرد.

مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر دنیا است و به طور اتوماتیک در رقابت های قهرمانی دنیا حضور خواهد داشت.کاروآنای آمریکایی نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 388

به "فیروزجا و طباطبایی به تساوی رسیدند، مقصودلو به مدافع قهرمانی باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزجا و طباطبایی به تساوی رسیدند، مقصودلو به مدافع قهرمانی باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید