ماموریت کرو-1، رکورد ماندگاری در فضا را شکست

به گزارش مجله آی سیب، ماموریت کرو-1 که به دست شرکت اسپیس ایکس و با نظارت ناسا انجام شد، چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی برد و پس از 160 روز به سلامت به زمین بازگرداند. این ماموریت رکورد ماندگاری در فضا را شکست و حتی ماموریت کرو-2 نیز ممکن است به آن نرسد.

ماموریت کرو-1، رکورد ماندگاری در فضا را شکست

ماموریت کرو-1(Crew-1) بامداد دیروز در آمریکا به سلامت به زمین برگشت و رکورد دیگری را در این زمینه شکست.

ناسا تأیید نموده است که کرو-1 رکورد طولانی ترین مدت مأموریت برای یک فضاپیمای سرنشین دار آمریکایی را شکسته است، چرا که کپسول کرو دراگون(Crew Dragon) توانست قبل از فرود در سواحل فلوریدا 168 روز را در مدار زمین بگذراند.

رکورد قبلی در فوریه 1974 به دست آمده بود، زمانی که آخرین خدمه ماموریت اسکای لب(Skylab) کمی بیش از 84 روز را برای انجام مأموریت خود در فضا گذراندند.

ناسا بار دیگر تأکید کرد که این بازگشت، اولین بازگشت و فرود شبانگاهی برای یک کشتی فضایی آمریکایی از زمان ماموریت آپولو 8 در دسامبر 1968 تا به امروز یعنی پس از 53 سال بوده است.

البته این رکورد خیلی غیرمنتظره نبود، چرا که تیم کرو-1 از ابتدا قرار بود حدود 6 ماه برای انجام آزمایشات، راهپیمایی های فضایی و سایر فعالیت ها درون ایستگاه فضایی بین المللی بمانند.

ماموریت کرو-2 نیز که به تازگی به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده است، احتمالا همین مدت یا کمتر را در فضا دوام بیاورد.

مأموریت کرو-1 یک نقطه عطف مهم برای ناسا است، چرا که این ماموریت نشان داد که طی این نیم قرن، پروازهای فضایی چقدر تکامل یافته اند و اثبات کرد که فضاپیماهای خصوصی در انجام بعضی از کارهای پرمخاطره مانند سفرهای سرنشین دار می توانند پیروز باشند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1694

به "ماموریت کرو-1، رکورد ماندگاری در فضا را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت کرو-1، رکورد ماندگاری در فضا را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید