محدودیت های نو برای سفر به ایران

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، با توجه به شیوع گونه تازه کرونا تحت عنوان اُمیکرون چه شروط تازهی برای ورود به کشور وضع شده است؟

محدودیت های نو برای سفر به ایران

طبق گفته تسنیم وزارت کشور دستورالعملی مطابق با مصوبات جلسه فوق العاده ستاد ملی مدیریت کرونا در 28 آذرماه 1400، به دستگاه های مختلف از جمله وزارت میراث فرهنگی در مورد کنترل مسافران در مبادی مرزی ابلاغ کرد.

به همین دلیل احمد وحیدی وزیر کشور با بیان این مطلب که محدودیت هایی برای کنترل سویه نو در نظر گرفته شده و قرار شده کشورهایی که بیشتر اروپایی و آفریقایی هستند و نقطه آغاز این سویه نو بودند، محدودیت های تردد به ایران داشته باشند، گفت: سایر کشورها هم به مدت دو هفته در قالب هفت مورد که از قبل معین شده با رعایت کامل اصول بهداشتی مجاز به تردد هستند.

وزیر کشور ضمن اشاره به این موضوع که رفت و آمد عمومی به مدت دو هفته به کشور برقرار نیست، اعلام کرد: تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات ها و کسانی که برای درمان، از قبل برنامه ریزی نموده اند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و سرفصل هایی که از قبل معین شده می توانند به کشور تردد نمایند.

وی ادامه داد: محدودیت های تردد از داخل به خارج برای خارجی ها دیده شده و برای ایرانی هایی که از آن مسیرها می آیند باید حتماً دو دوز واکسن را زده و پی سی آر منفی داشته باشند و در صورت لزوم در مرز مجدداً تست پی سی آر از آنها گرفته گردد و اگر منفی بود می توانند وارد شوند در غیر این صورت باید قرنطینه شوند.

بعلاوه در دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور به سایر دستگاه ها مبنی بر کنترل مسافران در مبادی مرزی، آمده است که ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی از جمله زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، مالاوی، آفریقای جنوبی، اسواتینی، لسوتو و بوتسوانا از تاریخ ابلاغیه به مدت 15 روز به صورت مستقیم و غیرمستقیم ممنوع شد.

افراد ایرانی ورودی از این 8 کشور علاوه بر دارا بودن گواهی دریافت دو دوز واکسن و انجام تست پی سی آر منفی با 48 تا 72 ساعت اعتبار چنانچه دارای بیماری باشند با هزینه شخصی در اماکن اعلامی قرنطینه می شوند.

بعلاوه وزارت امورخارجه موظف است به همه کشورها اعلام کند ورود مسافران به ایران تا اطلاع ثانوی مشروط به دارا بودن گواهی تزریق دو دوز واکسن، داشتن نتیجه تست منفی پی سی آر و انجام تست پی سی آر در مبادی مرزی ورودی برای افراد مشکوک با پرداخت هزینه شخصی است.

در ادامه این دستورالعمل ذکر شده است که مسافران مستقیم و غیرمستقیم ورودی از انگلیس، نروژ، دانمارک و فرانسه از تاریخ ابلاغیه تا 15 روز آینده باید گواهی دریافت دو دوز واکسن، تست منفی با اعتبار 48 تا 72 ساعت داشته باشند و آنها نیز در صورتی که علائمی داشته باشند باید تا معین شدن نتیجه تست در قرنطینه بمانند. اما کسانی که دارای تست مثبت باشند با هزینه شخصی به مدت 14 روز قرنطینه خواهند شد.

ورود دارندگان ویزا درمانی (گردشگری سلامت)، سرمایه گذاری، دارندگان مهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت، دارندگان ویزا با حق کار، دارندگان ویزا تحصیلی، دارندگان پروانه های اقامت معتبر جمهوری اسلامی ایران به مدت 15 روز از شنبه مورخ چهارم دی ماه 1400 از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی مجاز است.

مطابق با این دستورالعمل، ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل ایران از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی امکان پذیر است. خروج اتباع خارجی حاضر در کشور هم از مرزهای زمینی بلامانع است.

بعلاوه از وزارت بهداشت هم خواسته شده تجهیزات تشخیصی سویه اُمیکرون را به تعداد کافی در اختیار استان ها قرار دهند تا امکان شناسایی و رهگیری مبتلایان به سویه نو فراهم گردد و از وزارت خارجه و وزارت میراث فرهنگی نیز خواسته شده نسبت به اطلاع رسانی مقررات ابلاغی اقدام تا از بروز مشکل در مرزها جلوگیری گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1953

به "محدودیت های نو برای سفر به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های نو برای سفر به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید