مدارس آسیب دیده از زلزله خوزستان تا یک ماه آینده تعمیر می شوند

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به آسیب مدارس استان در زلزله، گفت: قول داده ایم که تا یک ماه آینده مدارسی که نیاز به تعمیر دارند را به نتیجه برسانیم.

مدارس آسیب دیده از زلزله خوزستان تا یک ماه آینده تعمیر می شوند

علی قربانی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص آخرین شرایط مدارس آسیب دیده ناشی از زلزله، اظهارکرد: در زلزله، 84 مدرسه آسیب دیدند که 24 مدرسه در ایذه و 60 مدرسه در اندیکا واقع هستند. مدارس آسیب دیده ایذه، 20 مدرسه تعمیراتی هستند و 4 مدرسه نیاز به احداث دارند. لیست این مدارس برای وزارت کشور ارسال شده و منتظر هستیم که اگر اعتباری به ستاد بحران داده شد، عملیات احداث و تعمیر آن ها آغاز شود.

وی افزود: از 60 مدرسه آسیب دیده در اندیکا، 48 مدرسه نیاز به تعمیر دارند. تا امروز نیز تعمیر 10 مدرسه آغاز شده و با توجه به این که قرار است بنیاد برکت 2 میلیارد تومان کمک کند، هنوز ابلاغی اعتبار نشده است اما هفته آینده مابقی را آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان این که قول داده ایم که تا یک ماه دیگر مدارسی که نیاز به تعمیر دارند را به نتیجه برسانیم، خاطر نشان کرد: در خصوص مدارس احداثی، 7 مدرسه جاده دسترسی ندارند و برای این مدارس کانکس تهیه شده است و باید ظرف یک تا دو هفته آینده آن ها را منتقل کنیم و با هلی برد برای روستاهای هدف ارسال شوند.

قربانی افزود: سه مدرسه در مالکیت سد شهید عباسپور هستند که در صورت تامین اعتبار، احداث آن ها آغاز می شود. احداث دو مدرسه نیز که جاده دسترسی داشتند، هفته گذشته آغاز شد و اگر نیاز باشد نیز به صورت موقت برای این دو مدرسه، کانکس جایگزین ارسال می کنیم تا ساخت مدارس تکمیل شود.

وی در خاتمه در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی بنیاد برکت، گفت: در مجموع بنیاد برکت حدود 4 میلیارد تومان برای احداث مدارس و 2 میلیارد تومان برای تعمیر اهدا کرده است. منتظر کمک وزارت نفت نیز هستیم. سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم 5 کامیون تجهیزات ارسال کرده و یک میلیارد تومان تجهیزات در نظر گرفته است که در هفته های آینده تامین خواهد شد. 500 نوشت افزار و کیف نیز از طریق خیرین اهدا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1903

به "مدارس آسیب دیده از زلزله خوزستان تا یک ماه آینده تعمیر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس آسیب دیده از زلزله خوزستان تا یک ماه آینده تعمیر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید