مقصران اصلی ریزش دیوار حائل پل سوم بشار یاسوج معین شدند

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی مقصران ریزش دیوار حائل پل سوم بشار اطلاع داد .

مقصران اصلی ریزش دیوار حائل پل سوم بشار یاسوج معین شدند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، هجیر افشون در جمع خبرنگاران گفت: براساس آنالیز های کارشناسان، راه و شهرسازی، مشاور و پیمانکار طرح به صورت 90 درصد و آبفای شهری 10 درصد در وقوع این حادثه مقصر هستند.

وی با اشاره به تشکیل شورای فنی استان با موضوع آنالیز وضعیت پل سوم بشار اظهار کرد: در نشست های گذشته به دستور معاون عمرانی استاندار کارگروهی با موضوع دفتر فنی و مشارکت نظام مهندسی، سازمان برنامه و بودجه، سندیکای پیمانکاران، شهرداری یاسوج، راه و شهرسازی، آبفای شهری و... تشکیل شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: برای تعیین شدن دلیل وقوع این حادثه مدارک و مستندات(مشاوران طرح، پیمانکاران، دستگاه اجرایی) و لوله فاضلاب که به قطر تقریبی 60 سانتی متر بود، آنالیز شد.

افشون برید، لوله اجرا شده، عدم همسان سازی کف پل، عدم پیش بینی زهکش در دیوار، استفاده از مصالح نامرغوب در پشت دیوار، عدم پیش بینی عمق آب شستگی و ارتفاع کم پی را از جمله علل تحریب دیوار حائل پل سوم بشار بیان کرد.

وی تاکید نمود: باتوجه به آنالیز های صورت گرفته اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه اجرایی، مشاور طرح و پیمانکار پروژه به صورت 90درصد و آب و فاضلاب شهری 10درصد در بروز این حادثه مقصر شناخته شدند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: این دو دستگاه اجرایی موظفند از محل منابع داخلی خود این خسارات را جبران نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 159

به "مقصران اصلی ریزش دیوار حائل پل سوم بشار یاسوج معین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصران اصلی ریزش دیوار حائل پل سوم بشار یاسوج معین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید