ناسا اظهار داشت: گردشگران می توانند از سال 2020 به ماموریت های خصوصی در فضا بروند

به گزارش مجله آی سیب، ناسا (NASA) با دستاوردهای علمی و فنی خود در زمینه فضانوردی بشر، علوم هوانوردی و علوم فضایی مشهور است. اما به نظر می رسد این سازمان در حال توسعه فعالیت های خود به صنعتی تازه، یعنی توریسم می باشد.

ناسا اظهار داشت: گردشگران می توانند از سال 2020 به ماموریت های خصوصی در فضا بروند

در بیانیه ای که در اوایل ماه جاری منتشر شد، آژانس فضایی ناسا اظهار داشت که امکان انجام ماموریت های فضایی خصوصی به مدت حداکثر 30 روز به ایستگاه فضایی بین المللی را فراهم خواهد نمود و به احتمال زیاد اولین ماموریت در این قالب در اوایل سال 2020 انجام خواهد شد.

هزینه در نظر گرفته شده برای چنین سفری معادل 35 هزار دلار برای هر شب خواهد بود که رقم بالایی است.

ناسا چنین شرح می دهد:در صورتی که این برنامه به وسیله مردم مورد استقبال و حمایت قرار گیرد، این آژانس می تواند دو دوره ماموریت فضایی خصوصی را در طول سال به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) برنامه ریزی نماید. هزینه این ماموریت ها به طور خصوصی تامین شده و به وسیله سفینه های اختصاصی تجاری انجام خواهند شد. برای انجام سفرهای خصوصی گردشگران به فضا از یک فضاپیمای آمریکایی که تحت برنامه خدمات تجاری ناسا پیشرفته است، استفاده خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، تا کنون انجام پروازهای تجاری به ایستگاه فضایی بین المللی از سوی ناسا ممنوع بوده است. با این حال، از آنجا که ناسا مالک ایستگاه فضایی نیست (این ایستگاه تحت مالکیت یک کشور خاص قرار ندارد)، پیش از این هم گردشگرانی توانسته اند به آنجا سفر نمایند؛ از جمله یک تاجر آمریکایی به نام Dennis Tito که اولین گردشگری است که در سال 2001 و با پرداخت 20 میلیون دلار به دولت روسیه توانست سفری رفت و برگشت به ISS انجام دهد.

اگر شما هم در فکر افزودن سفر به مدار زمین به فهرست کارهایی که حتما باید انجام دهید می باشید بهتر است آغاز به پس انداز نمایید.

آژانس فضایی شرح داد که نهادهای تجاری خصوصی مسئول معین ترکیب خدمه برای هر ماموریت و بعلاوه حصول اطمینان از این امر هستند که گردشگران فضایی از نظر پزشکی و آموزشی آمادگی کامل را حاصل نموده باشند.

شرکت های تحت استخدام ناسا همانند Elon Musks SpaceX و Boeing از کپسول Dragon و فضاپیمای Starliner استفاده خواهند کرد تا برای گردشگرانی که توانایی پرداخت هزینه های بالا را دارند، رویای سفر به فضا را به حقیقت تبدیل نمایند.

بر اساس گزارش بی بی سی این شرکت ها هم احتمالا از هر فضانورد خصوصی مبلغی تحت اسم کرایه تاکسی، مشابه آنچه که قصد دارند از فضانوردان ناسا دریافت نمایند؛ طلب خواهند کرد که چیزی در حدود 60 میلیون دلار برای هر پرواز خواهد بود.

این سرمایه گذاری نو در صنعت گردشگری فضایی، خبری هیجان انگیز برای علاقمندان سفر در سراسر جهان خواهد بود و البته برای آنهایی که پول کافی در بانک داشته باشند انجام چنین سفری امکان پذیر است. بعلاوه اجرای چنین برنامه هایی به معنای امنیت اقتصادی بیشتر برای آژانس فضایی ناسا می باشد که میخواهد اولین زن و چندمین مرد را تا سال 2024 به ماه بفرستد که این برنامه به اسم بخشی از هدف بلندمدت ناسا برای رسیدن به مریخ می باشد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1795

به "ناسا اظهار داشت: گردشگران می توانند از سال 2020 به ماموریت های خصوصی در فضا بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا اظهار داشت: گردشگران می توانند از سال 2020 به ماموریت های خصوصی در فضا بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید