نظام رتبه بندی کیواس، ویرایش 2020، نتیجه رتبه بندی دانشگاه های آمریکا را اظهار داشت

به گزارش مجله آی سیب، مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، گفت: کیواس در رتبه بندی دانشگاه های آمریکا تاثیر اجتماعی، علمی و مالی موسسات آموزش عالی این کشور را اندازه گیری نموده است.

نظام رتبه بندی کیواس، ویرایش 2020، نتیجه رتبه بندی دانشگاه های آمریکا را اظهار داشت

جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی، توانمند سازی دانشجویان برای استخدام، تنوع و بین المللی سازی و طیفی از شاخص های 17 گانه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد رتبه بندی شده اند.

وی اضافه کرد: در رتبه بندی ویرایش 2020 دانشگاه هاروارد با امتیاز کلی 93/3، استنفورد با امتیاز کلی 89/7 و انستیتو فناوری ماساچوست با امتیاز کلی 87/1 به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب نموده اند.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ادامه داد: دانشگاه هاروارد در شاخص پژوهشی و توانمندسازی دانشجویان برای استخدام پیروز به کسب امتیاز کامل شده است. بر این اساس، تاثیر گذارترین دانشگاه از نظر تحقیقات علمی و فارغ التحصیلانی که از توان جذب بالای شغلی برخوردارند دانشگاه هاروارد است.

مهراد گفت: در شاخص تجربه یادگیری دانشگاه های ییل، دوک، جانز هاپکینز، نورت وسترن، و براون امتیاز کامل این شاخص را به خود اختصاص داده اند. ویرایش 2020 نام 300 دانشگاه برتر را که حداقل دارای دوره های آموزشی چهار ساله هستند را در این رتبه بندی معرفی نموده است.

وی اضافه کرد: در شاخص شهرت استخدام نماینده از مجموعه داده هایی که مربوط به 44/000 مدیری است که در سطح بین المللی فارغ التحصیلان دانشگاه های آمریکا را جذب می نمایند استفاده شده است.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری یادآور شد: در ویرایش 2020، ده دانشگاه هاروارد، استنفورد، ام ای تی، برکلی، کلمبیا، دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، ییل، پنسیلوانیا، پرینستون و کورنل به ترتیب رتبه های اول تا دهم را به خود اختصاص داده اند. رتبه های یازدهم تا بیستم در اختیار دانشگاه های نیویورک، شیکاگو، دوک، جان هاپکینز، کالیفرنیای جنوبی، نورت وسترن، کارنیگی ملون، دانشگاه میشیگان، کالتک و براون است. جالب این که در این رتبه بندی از رتبه 100 به بالا امتیاز کلی دانشگاه ها در جدول رتبه بندی وارد نشده است. امتیاز کلی سه دانشگاهی که به طور مشترک پیروز به کسب رتبه 100 شده اند 48/3 است.

وی در ادامه گفت: در سایر شاخص ها تنها امتیاز 50 دانشگاه این کشور اعلام شده است. مثلا در شاخص پژوهش دانشگاه کالیفرنیا در دیویس که حائز رتبه 50 است امتیاز50/9 را بدست آورده است. یا، در شاخص تجربه یادگیری امتیاز دانشگاه Wake Forest در رتبه پنجاهم 80 گزارش شده است. همینطور، در شاخص تنوع و بین المللی سازی امتیاز دانشگاه St. THOMAS در هوستون تکزاس 72 است.

لازم به ذکر است دانشگاه هاروارد که برترین دانشگاه آمریکا در ویرایش 2020 کیو اس است، دارای 23/373 دانشجو و 4512 عضو هیات علمی است. دانشگاه هاروارد در این نظام رتبه بندی در بین دانشگاه های ممتاز دنیا رتبه سوم را در اختیار دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1059

به "نظام رتبه بندی کیواس، ویرایش 2020، نتیجه رتبه بندی دانشگاه های آمریکا را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام رتبه بندی کیواس، ویرایش 2020، نتیجه رتبه بندی دانشگاه های آمریکا را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید